pfff ben er effe ziek van. Werd gisteren na 9 dagen na mijn ovulatie al ongesteld en belde het ziekenhuis voor een uitgangsecho en wat denk je....ze doen het niet!! De fertiliteitsarts is langdurig ziek en de gyns nemen het niet over. Kan dus niets, ze zijn nu aan het nadenken over een oplossing . Ben nu als een gek andere ziekenhuizen aan het bellen of ze me nog snel willen aannemen als patient. Ik zat in Drachten en ik denk dat ik nu bij Assen terecht kan. Maar dan moet mijn uitgangsecho ergesn anders want ze hebben geen plekjes meer. UMCG heeft wachtlijsten en volgens mij hele strenge BMI eisen (en ja ik weet...die is te hoog) Zou wel naar het nieuwe barrehus willen maar 20% zelf betalen vind ik erg veel en zij starten pas in mei...pff ik weet het effe niet meer maar voelde me redelijk ellendig
Hoi Stefanie, Wat ontzettend vervelend zeg! Ik zit zelf in Assen en daar ben ik wel tevreden over. Hebben ze alleen voor de uitgangsecho geen plek voor je, of überhaupt niet? Anders zou het wellicht een optie zijn om een maandje over te slaan en dan in Assen te starten? Al is een maand overslaan natuurlijk niet iets wat je graag doet... Succes!
Ik moet zeggen andere ziekenhuizen zijn heel lief Ik kan in Assen terecht voor mijn behandeling en de uitgangsecho doen ze in leeuwarden voor me (daar moet ik morgen toevallig al in het ziekenhuis zijn). ben benieuwd, loop al 4 jaar in drachten maar werd wel eens moe van het gebrek aan flexibiliteit, een heel lieve arts die maar 4 ochtenden in de week werkt en in haar eentje alle IO, IUI's en voorwerk voor IVF en ICSI moets doen, eigenlijk geen wonder dat ze nu langdurig uitvalt. Dus ik heb de 19 eerste FM en intake in Assen Maar moest het allemaal zelf regelen, ziekenhuis in Drachten doet aleen maar onverschillig als ik dan bel voor mijn dossier
In assen zijn ze inderdaad erg vriendelijk als je ze belt, echt een verademing! Fijn dat je morgen al in Leeuwarden terecht kunt voor de uitgangsecho. Hoe doe je het dan met de hormonen, of doe je geen gestimuleerde iui? Vervelend dat ze in Drachten niet een beetje meewerken met je dossier...is wel het minste wat ze voor je kunnen doen. Maar waarschijnlijk verwachten ze dat iedereen heel rustig blijft wachten tot ze een oplossing hebben.. Succes verder, en wie weet komen we mekaar wel een keer tegen in de wachtruimte )
Ik had gelukkig nog wat hormonen achter de hand, heb nog een doosje of 4 van 300 puregon in de koelkast dus ik start gewoon met 100 EH en op CD 10 eerste afspraak in Assen Ik snap nog steeds niet dat ze je in een ziekenhuis gewoon zo laten zitten, ik bedoel zoek dat zelf contact met collega's maar geef niet mensen zo'n bericht
Hallo, Ik zit toevallig ook in assen. En ik vindt de assistentes en gyn. daar ook erg aardig. Na 2 iui pogings gaan wij het ifv/icsi traject in. En daar is gelukkig geen wachtlijst voor.
Wij zijn erg tevreden over het MCL. Lieve artsen en assistentes, erg meelevend! Voor IVF/ICSI werkt het MCL samen met het UMCG en dan zit je dus wel met wachtlijsten. Dan zou je naar Zwolle moeten, omdat Assen ook zelf geen IVF/ICSI doet. Wij hebben sowieso niet zulke goede ervaringen met Drachten, dus dat zou onze keus al niet zijn. Zo hoor je niet met mensen om te gaan! Succes!
Mij is vorige week door de gyn. verteld dat er geen wachtlijst is voor ifv/icsi. Assen werkt inderdaad ook samen met het umcg
Het is alweer een poos geleden dat wij met ICSI bezig waren. We zijn begonnen in februari 2007. Toen was de wachtlijst in het UMCG voor en tussen elke behandeling 6 maanden. De laatste behandeling hebben we in december 2009 gedaan en toen was de wachtlijst korter geworden en nog zo'n 3-4 maanden. Het kan best zijn dat je nu niet meer hoeft te wachten.
Ik heb vanmorgen mijn uitgansecho gehad in leeuwarden, hele lieve vrouw. Ze zei ook dat ze snapte dat het lastig was qua reizen maar dat ik daar ook altijd welkom was. Je merkt wel dat het wereld klein is want ze zei dat andere FA uit naburige ziekenhuizen zich al zorgen maakte om mijn arts in Drachten. Die draait al 4 jaar in haar eentje alle fertiliteit in Drachten terwijl ze maar part time werkt. Ze is in de afgelopen jaren ook nooit ziek geweest en heeft zelden vakantie. Ja 2 weken in juli en 10 dagen in december want zonder haar is er geen behandeling in Drachten. Patienten hebben ook haar prive nummer zodat ze haar altijd kunnen bellen met vragen omdat ze bij de afdeling gyn gewoon echt niets weten, ze kunnen niet eens een progesteronwaarde van 7 DPO interpreteren "tja mevrouw het is 28 maar ik heb geen idde wat dat betekent", nou gelukkig weet ik dat zelf . maar in ieder geval, ik moets vanmorgen ook in leeuwarden zijn voor een pre-operatieve screening voor een maagverkleining en ze verteld edat dit al over 8 weken is. Dus toen ik mijn dossier in Drachten ging ophalen vertelde ik dat ik nog maar 1 ronde deed en daarna een hele poos rust vanwege de operatie en toen hadden ze wel plek heel raar. maar ik laat de FM's nu wel in Drachten doen door een Gyn, ipv nu overstappen. Ik heb Assen gebeld en gezegd dat als ik straks wat ben afgevallen (mijn BMI is hoog maar niet extreem meer maar ze gaan uit van mijn startgewicht in 2010 en ik ben zelf al heel veel afgevallen) en mijn lichaam weer tot rust is gekomen ik hen wel weer bel want ben idd behoorlijk afgeknapt op Drachten.
Dan heb je in Leeuwarden vast dokter W gehad, zo'n lief mens! Heel veel succes met je maagverkleining! Mag je daarna weer vrij snel verder met zwanger worden of staat daar een minimale periode van herstel voor?
Jippie; volgens mij wel, ze was echt heel lief. Vind ik sowiezo als je een wild vreemde op dinsdag belt en vraagt om een echo je die woensdag ook inpland. Voelde heel fijn, vooral na die afknapper in Drachten Ik had daar echt het gevoel dat mensen met kinderwens ondergeschikt zijn aan de zwangeren, want de gyns hebben wel tijd voor hun maar wij mogen wachten. Volgens het boekje 1 jaar maar mijn overgewicht is "nog maar" 35 kg,en het is de bedoeling dat je delaatse 3 weken voor de operatie ook nog afvalt. Ik heb het uitvoerig besproken en op op het moment dat ik niet meer dan 500 gram per week afval en me verder goed voel en mijn bloedwerk goed is is het medisch verantwoord al zullen ze het nooit adviseren. Ze zeiden dat er best veel vrouwen ineens "zomaar" zwanger worden en ze het wel vaker zien. We gaan in juni eerst op vakantie en ik wordt meteen daarna geopereerd. Ik hoop stiekum zelf in november weer te kunnen starten, loop dan ook al tegen de 35 dus wil ook niet te lang wachten. Maar wie weet, is het nog net op de valreep raak