vrijdag weer naar groningen gegaan de kinderneuroloog was er niet jammer genoeg niet bij. het goede nieuws is dat het vocht in het hoofdje is af genomen het was nu 9 a 10 mm in plaats van 14 mm wij echt helemaal blij! het minder goede nieuws is dat ze denkt dat de hersenstam niet helemaal is aangegroeid. maar dit is moeilijk te zeggen. dit is beter te zien op een mri scan dus moet ik in week 28 van me zwangerschap daar door heen. wat dit in houdt is nog moeilijk te zeggen er zijn mensen die hebben hellemaal geen hersen stam en hebben er geen last van sommige zijn juist heel muziekaal en anderen hebben er wel last van. dis is pas te bepalen als het geboren is...... dus het is en blijft een spannende tijd!
Sterkte meid! Wij kregen vergelijkbaar nieuws bij de 20 weken echo. Het ventrikeltje bij ons zoontje was 17mm maar hij had geen waterhoofdje. Helaas was onze prognose heel slecht en na onderzoek bleek FNAIT de oorzaak die een grote hersenbloeding had veroorzaakt. Wat goed dat het vocht minder is!!! Hopelijk komt het goed! Duim voor je!
Ik heb ook een mri gehad om te kijken naar de hersenen van ons zoontje, alleen heel wat later in de zwangerschap bij 36 weken omdat toen werd ontdekt dat er een waterhoofd was op de groeiecho. Voor de mri kreeg ik medicatie zodat de baby zou slapen omdat hij anders misschien te veel zou bewegen voor goede beelden van de mri. Daar werd ik zelf ook wat rustig van. Ik vond t toen lastig om lang om mijn rug te liggen maar hopelijk heb jij dat nog niet. En verder maakt t veel geluid maar had daar niet zo'n last van. Het vervelendste vond ik eigenlijk dat ik wist dat de uitslag zo veel zou betekenen voor ons en hem, maar verder was t bij de mri even doorbijten en dan klaar. Succes in deze spannende tijd