Veel harde buiken (22wk). Wat moet ik nu doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marjo83, Oct 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Sinds zondag heb ik behoorlijk last van harde buiken. Dinsdag ben ik hiervoor bij de gyn geweest. Zij dacht dat het door m'n darmen kwam. (Wat ook voor mij logisch klinkt, want ik kan sinds een aantal weken erg moeilijk naar het toilet en heb behoorlijk last van bloedverlies na tijd door de druk die ik moet zetten..)
    Ik heb Lactulose meegekregen en ben hiermee weer naar huis gestuurd. Inmiddels heb ik al een aantal keer 'goede ontlasting' gehad, maar de pijn blijft. Gisteren heb ikbijna constant een harde buik gehad! Ook voel ik constant een sluimerend, zeurderig gevoel in m'n onderbuik.
    Ik houd nu al 3 dagen bijna volledige rust, maar de harde buiken komen af en aan..
    Vannacht was het zo hevig dat mijn man de VK gebeld heeft, ik had er wel 3 in 10 minuten.
    Vlgs de VK was dit normaal voor de duur van de zwangerschap? Er zou nu veel druk op mijn onderbuik staan en ik moest maar een warme kruik mee naar bed nemen of in een warm bad gaan zitten.
    Dinsdag hebben ze nog wel een echo gemaakt en toen was gelukkig alles in orde en de baarmoedermond zat ook mooi dicht..
    Ik lees altijd dat het met rust over moet gaan, maar het lijkt bij mij geen invloed te hebben. Ben eigenlijk behoorlijk ongerust, maar als het er echt 'bij hoort' dan wil ik ook niet weer aan de telefoon hangen :(
    Wat raden jullie aan? Ik ben trouwens draagster van GBS, weet niet of dat verband kan houden met deze klachten?

Alvast bedankt voor een reactie..

Marjo

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi marjo,

Als je het mij vraagt heb je een blaasontsteking, laat je urine maar even controleren!
    En als de harde buiken blijven aanhouden dan toch weer je verloskundige bellen hoor!

Imke

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi Immie,

Bedankt voor je reactie. Heb gisterochtend mijn urine laten controleren (dacht zelf ook dat het een blaasontsteking zou kunnen zijn), maar deze was helemaal schoon..
    Vreemd he..?
    Ik heb gisteravond en vanmorgen weer veel last gehad. Nu lijkt het wat minder te worden..
    Kan het ook komen door beweging van het kindje? Als ik een harde buik heb staat mn buik soms scheef en is de ene kant echt zo hard als steen, terwijl de andre kant iets zachter is.
    Ik kijk het nog heel even aan en anders bel ik toch maar weer op...

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Marjo83,

het kan inderdaad komen door bewegingen van je kindje. Je baarmoeder reageert nu eenmaal vaak sterk op prikkels. En ook heeft je kindje nu een groeispurt (tussen 18 en 22 weken en straks tussen 28 en 32 weken weer) en dan is je baarmoeder door zijn snelle groei ook wat prikkelbaarder. Dus geen zorgen maken.

Groetjes Brigitte

Share This Page