Betaalrekening(en) / Spaarrekening(en)

Discussion in 'De lounge' started by Blackey, Sep 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blackey

Blackey Actief lid

Dec 2, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik zou graag wat meer en beter overzicht willen hebben op de financien, nu ben ik er zelf aan het denken om 2 betaalrekeningen te openen, 1, waarmee de vaste lasten worden betaald en 1 waarop ik 'boodschappen geld' ga zetten, dit kan ik dan dus uitgeven en op is op.
    Op de rekening waarmee de vaste lasten worden betaald wil ik dan ook mijn inkomen laten komen.

Verder wil ik nog een spaarrekening openen en deze koppelen aan één van de rekeningen.

Hoe doen jullie dit?
    Iemand tips?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hebben één gezamenlijke betaalrekening, een gezamenlijke spaarrekening en een spaarrekening voor onze meid.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hebben een redelijk gelijk principe: geld (inkomen, toeslagen etc) komt binnen op de 'boodschappen/betaal-rekening' en iedere maand gaat er meteen diezelfde dag een vast bedrag door naar de 'vaste lasten-rekening'. Dit bedrag hebben wij vooraf uitgerekend en er is dan ook nooit een tekort. Aan deze rekening zit een spaarrekening gekoppeld voor zowel onszelf als de kinderen. Al het geld wat aan het eind van de maand overblijft op de 'boodschappen/betaal-rekening' gaat door naar de spaarrekeningen. Meestal is het nog best een aanzienlijk bedrag, aangezien ik niet zo'n (dure) shopper ben :p Maar er is weleens een maand met drie paar nieuwe schoenen voor de kids en daarom wil ik dat het restant van het inkomen er blijft staan en er niet een vast boodschappenbudget is zeg maar, omdat er ook cadeautjes, kleding en verzorgingsspullen afgaan waarvan het bedrag maandelijks kan wisselen.

Van de boodschappen/betaalrekening hebben wij beiden een pas, van de vaste lasten rekening is er een pas, maar die gebruiken wij nooit.

4. Jebb

Jebb Niet meer actief

Wij hebben ieder een eigen betaalrekening, een gezamenlijke betaalrekening en gezamenlijke spaarrekening. Alles komt binnen op eigen betaalrekening. Hier blijft een klein bedrag opstaan, voor persoonlijke shoppies enz. De rest gaat naar de beide gezamenlijke rekeningen. Genoeg om vaste lasten en boodschappen van tebetalen plus iets reserve. De rest naar spaar.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    We hebben ieder een pas maar op die van mij wordt alleen kgb gestort..

Dus we hebben 1 betaal waar alles op en af gaat, 1 spaar voor ons en 2 spaar per kind. 1 normale spaar waar we altijd bij zouden kunnen en een zilvervloot waar opa en oma op storten.

6. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

1 rekening waar man zijn loon op word gestort, en alle vaste lasten afgaan.
    1 rekening waar mijn loon op word gestort, hier gaan alle aankopen zoals boodschappen/kleding enzo vanaf.
    1 spaarrekening waar we allebei op sparen
    1 spaarrekening waar we alles op storten wat we krijgen. Bijvoorbeeld geld van opa's & oma's. Dit gaan we gebruiken voor de tijd dat we eindelijk een kindje mogen krijgen

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben elk een eigen rekening daar word het loon op gestort. Daarnaast hebben we 1 gezamelijke rekening daar worden alle vaste lasten van af geschreven dus daar maken we allebei geld naar over.
    Meestal maakt vl al zijn geld over naar de gezamelijke.

Ik heb een spaar en zet daar wekelijks ( wij hebben weekloon) geld op.
    En C heeft een spaar daar gaat maandelijks een bedrag naar toe.

8. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Wij hebben een gezamenlijke betaal en spaar en nog een spaar voor dl. Niet te ingewikkeld dus. Ik pin een bedrag pm voor uitgaven voor dl en een wekelijks bedrag voor boodschappen.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wij doen die 2 rekeningen net als jij....1 waarop alles binnenkomt en van daaruit wordt boodschappen e.d. geld gestort. Van de andere rekening worden de vaste lasten afgeschreven en gespaard e.d.

Ook een spaarrekening waarin verschillende potjes gespaard wordt

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

1 gezamenlijke betaalrekening waar alles op binnenkomt en vanaf gaat
    1 gezamenlijke spaarrekening
    2 spaarrekeningen voor de kinderen (voor allebei 1)

Zo hebben wij het, de meest simpele vorm denk ik maar ook wel heel overzichtelijk :) . Als ik een heel specifiek spaardoel zou hebben, zou ik misschien een aparte spaarrekening openen.

11. Blackey

Blackey Actief lid

Dec 2, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Kan ik dan beter het geld laten komen op de boodschappen rekening of op de vaste lasten rekening?
    En de spaarrekening aan welke rekening kan ik die dan het beste koppelen?
    Ik wil inderdaad ook met meerdere potjes gaan sparen. Doelsparen heet het he?
    En inderdaad voor alle 5 m'n kleintjes wil ik ook een spaarrekening openen.

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Zo hebben wij het ook. Alleen hebben de kinderen beide twee spaarrekeningen.

13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+

Hier hetzelfde alleen ook nog een spaarrekening voor de kleine man.

14. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

Aug 30, 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een eigen betaalrekening, een eigen spaarrekening (ik heb er 2 overigens), een gezamenlijke betaalrekening en een gezamenlijke spaarrekening. Voor onze zoon hebben we een zilvervloot en een spaarrekening bij de ABN.

Ik verdien mijn eigen geld en een deel gaat naar de gezamenlijke rekeningen, maar de rest is gewoon van mij ;)

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Wij hebben:

1 gezamenlijke rekening waarop mijn man zijn salaris binnenkomt. Hiervan betalen we alle rekeningen en de boodschappen en sparen we maandelijks

1 gezamenlijke rekening waar mijn inkomsten op binnenkomen. Dit gaat allemaal naar de spaarrekening

1 spaarrekening waarop we gewoon sparen

1 spaarrekening waarop we voor verschillende doelen sparen, zoals vakantie, de caravan, mijn studie etc.

3 spaarrekeningen voor de kinderen

De gewone spaarrekeningen zijn gekoppeld aan de betaalrekeningen.

16. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij hebben:
    1 betaalrekening waar alles binnenkomt en afgaat
    1 spaarrekening waar automatisch het resterende saldo van elke maand naar toe gaat. Deze gebruiken wij voor grote posten die we eens per jaar moeten betalen, zoals autoverzekering, vakanties, zorgverzekering etc.
    1 spaarrekening waar we maandelijks een vast bedrag op sparen
    ca 6 spaarrekeningen voor diverse doelen
    3 kinderspaarrekeningen
    2 oude betaalrekeningen van onszelf, maar die gebruiken we nauwelijks meer.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben allebei een eigen betaal rekening, 3 spaarrekeningen (voor beide dames 1 en 1 voor onszelf) en een zakelijke rekening. Het is allemaal hartstikke overzichtelijk zo!

18. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,518
    229
    63
    1 rekening waar onze salarissen op binnen komen.
    1 rekening voor de vaste lasten

1 spaarrekening voor ons
    1 spaarrekening voor de kinderen
    1 deposito voor ons

zodra ons loon binnenkomt storten wij een vast bedrag door naar de vaste lasten rekening.
    van de loonrekening betalen we dingen als tanken/boodschappen/kleren/kapper.

19. Blackey

Blackey Actief lid

Dec 2, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    En de uitgaven die per kwartaal, half jaar of jaarlijk zijn, waar laten jullie dit geld, dus op welke rekening?
    Zou het het liefst aan de kant willen zetten bvb op een spaarrekening die gekoppeld is met de vaste lasten rekening?

En het kgb wat doen jullie hiermee, en op welke rekening?

20. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Wij hebben ook 2 rekeningen. één voor vaste lasten, hier wordt het loon van mijn man op gezet. één voor boodschappen/sparen etc, hier wordt mijn loon op gezet. Elke maand maak ik zelf nog een x bedrag over van mijn loon naar de 'vaste lasten rekening' om goed uit te komen.

Share This Page