Hoi hoi, Ik vroeg me af of er hier dames zijn die ook een mola zwangerschap hebben (gehad)? Ik zou graag willen weten wat het verloop van de behandeling is (geweest). Zelf blijk ik dus een mola zwangerschap te hebben , ben enorm geschrokken. Door extreem veel spanningen en stress in mijn lijf afgelopen maanden heb ik helemaal niet in de gaten gehad dat ik überhaupt zwanger was. Tot het de afgelopen 2 weken lichamelijk iets beter met me ging en ik zwangerschapskwaaltjes kreeg. Hiervoor was mijn lichaam met hele andere dingen bezig (psychisch/lichamelijk ingestort). Dus een echo gehad en ze wisten niet zo goed waar ze naar keken, maar daar er iets goed mis was was duidelijk. Er zijn allemaal blaasjes te zien op de echo. Mijn buik is ook echt enorm en ik ben zo ontzettend ziek. Nu heb ik ook ontzettende buikpijn en moet ik vanmiddag weer naar het zh. Mijn hcg waarde was eergisteren 73000. Ik hoorde dat een mola gevaarlijk is. Kan iemand mij meer vertellen aub??
Misschien heb je iets aan dit topic? http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/622819-mola-zwangerschap-verwachten.html
Hoi Zonnetje Dankjewel voor de link. Ik heb het even doorgelezen. Jammer genoeg is het gesloten anders had ik nog kunnen reageren en vragen. Wat ik heb is iig een complete mola. Ik heb nog geen longfoto gekregen. Maar daar schijnt wel het protocol te zijn vanuit Nijmegen wat ik heb gelezen. Maar dat ziekenhuizen er een potje van maken soms vanwege weinig ervaring dat zit me wel dwars en ben daar niet echt op gerustgesteld.
Heel veel sterkte meis! Bij mij dachten ze het maar het was gelukkig een " gewone " miskraam. Het is niet niks. Hoop dat je wat reacties krijgt van meiden die het zelfde hebben of hebben mee gemaakt voor extra steun 😘😘
Vandaag weer in het zh geweest. Zelfs daar weten ze eigenlijk niet zo goed wat het protocol is. Gelukkig is er 1 oudere gynaecoloog die er wel ervaring mee heeft. Maar zij zei dat een longfoto eigenlijk niet meer direct wordt gemaakt tenzij er echt klachten zijn die wijzen op dat het zich heeft uitgebreid naar de longen. Ik krijg iig as maandag een curettage onder narcose. Weet echt niet wat ik kan verwachten van die hele dag. Dus als iemand dat kan toelichten, graag. Het schijnt ook dat de kans op veel bloedverlies groot is bij een mola curettage. Ik ben al zoveel pech dus dat zal dan ook wel weer gebeuren bij mij. Iemand andere ervaringen...?
Ik heb het zelf gelukkig nooit gehad maar een patiënt van mij wel en de dochter van een collega ook.. Zij kregen curettage en medicatie achteraf.. bloedverlies was een soort zware menstruatie en mochten daarna 6 mnd ofzo niet zwanger raken.. Verder was de klap psychisch vaak nog het zwaarst.. Hopelijk gaat het gauw op alle fronten weer goed met je!!
Ik had vorig jaar november een complete mola zwangerschap gehad. Mocht een half jaar lang niet zwanger worden. Op de echo bij de verloskundige was niks te zien en werd gelijk die zelfde dag nog doorverwezen naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis zagen we een soort ingedeukte ballon. Mocht ook niet meer naar huis en zou gelijk curettage krijgen. En ook weer terug aan de pil uiteraard. In de eerste maand 1x per week bloed laten prikken en daarna 5 maanden 1x per maand bloed laten prikken, om het hcg hormoon in de gaten te houden dat die naar 0 gaat. Na een half jaar eindelijk weer mogen klussen. In juli werd ik ontslagen uit het ziekenhuis. En in september weer gestopt met de pil. En over 3 weken eerste echo. Bloed nerveus. Het bloed werd telkens opgestuurd naar het Radboud in Nijmegen. Heel veel sterkte maandag! Ik was echt een week lang slap. Heb staand werk en dat ging echt niet. Had een week lang verplicht vrij. Misschien heb je aan de volgende twee linkjes iets? Voor meer info over mola wat het allemaal is. Oncoline http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000103_mola-zwangerschap.pdf
Ik heb wel ervaring met veel bloedverlies na curretage. En meid dat is vervelend maar goed te goed. Een curretage stelt qua ingreep niet zo veel voor. Je krijgt een korte narcose en vaak ben je binnen een uur weer helemaal wakker. Veel napijn vd curretage zelf heb ik niet gehad (buiten de complicaties dan)
Hier 2 jaar geleden een part.mola gehad. De curretage viel zo ontzettend mee. Heb maar 2 dagen na de curretage gebloed. En eigenlijk geen napijn gehad. Ook bij mijn ziekenhuis wisten ze niet hoe of wat. En op aandringen van iemand van hier longfoto gemaakt etc. Sterkte!
Iedereen bedankt voor jullie bijdrage/verhaal. Daar heb ik wat aan.! Ik weet nog niets over morgen. Alleen dat het voor morgen op de planning staat. Net het zh maar gebeld om te vragen van hoe laat en waar enzo, maar er stond niets van in de computer. Nu word ik straks terug gebeld. Ik heb ook al 2x eerder een curettage gehad en dat viel op zich ook wel mee. Behalve dat het bij de eerste een spoed was omdat ik al 1900cc bloed verloren was (placenta kwam niet mee). Dat niet weten waar je aan toe bent vind ik gewoon het vervelendste nu want ik wil me ergens op in kunnen stellen.
Vandaag de hele ochtend heen en weer gebeld van wanneer ik verwacht wordt. Niemand die het wist. Eindconclusie, er is wat verkeerd gegaan is de planning en nou is het vandaag niet doorgegaan.! 😖 Nu zouden ze me weer opnieuw inplannen ergens deze week nog, maar welke dag dat wordt, geen idee. Ondertussen voel ik me zwaar ziek van de hormonen. Moe, niet normaal meer. Ben niet vooruit te branden en ik had al weinig energie. Heel de dag kotsmisselijk en buikpijn. Gelukkig geen bloedverlies. Dat had het hele "feestje" compleet gemaakt. Om de haverklap naar het toilet moeten, snachts slecht slapen. Ben nu bijna 10 wk. Dat ding moet er echt uit ):
Daar zat ik ook aan te denken ja. Ik werd met spoed doorgestuurd naar het zh vorige week donderdag nadat de echo niet goed bleek. Dan zou je verwachten dat je ook met spoed wordt gecurreteerd.? Ik wil die zooi uit mijn lichaam , vind het doodeng.!