Ontlasting baby 3 wkn oud

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Tralala89, Sep 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    Hoi!

Ik weet niet of ik bij jou aan het juiste adres ben met deze vraag, maar ik ga toch maar een poging wagen! :D

Onze dochter is vandaag precies 3 wkn oud en ze krijgt volledig borstvoeding. Waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ze heel weinig ontlasting heeft. (Overigens heeft ze wel flinke plasluiers en is mijn melk productie enorm). Eens in de 4 dagen (vandaag is dag 5 en nog geen ontlasting), dit heeft ze al vanaf het begin. Ik vind ook dat ze een bol buikje heeft en ze laat steeds windjes, zonder resultaat. Ook is ze veel aan het persen, maar er zit dan niets in de luier.

Ik heb al geprobeerd om het te stimuleren door haar te temperaturen, buikje te verwarmen en buikmassage toe te passen.

Vind jij ook dat ze weinig ontlasting heeft? Of past dit juist goed bij borstvoeding?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

In principe mag ze 7 poepluiers per dag hebben.. maar een keer per week mag ook metBorstvoeding. Voed je beide borsten of maar één? Belangrijk is dat per voeding één borst goed wordt leeg gedronken.

Groetjes Adrienne

Share This Page