weer niet zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Delta, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Beste verloskundige,

Dit is nu de 8e ronde, en ben weer niet zwanger.. Ik heb een regelmatige cyclus, (zie handtekening) en elke maand gewoon een eisprong, dat weet ik door middel van tempen (zie handteking tempkaartje)
    Nu vrijen mijn vriend en ik gewoon echt vanaf dat mijn menstruatie voorbij is, tot aan mijn volgende menstruatie, om de dag, soms als ik weet dat mn eitje eraan komt, een dag extra. het is nu al 8 keer niet gelukt. ik weet dat het nog kort is.. maar ik ben 23, mijn vriend 26, we roken en drinken allebei niet, ook gebruiken we geen drugs, leven allebei gezond, eten gezond.
    Ik snap er niks van! Zou ik al een samenlevingstest kunnen aanvragen bij de huisatrts, of is dit toch echt nog te vroeg?

Alvast bedankt..

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Delta,

ik begrijp je gevoel; maar er is echt nog geen man overboord. Het komt zo vaak voor dat stellen er echt gewoon een tijdje op moeten wachten. Je moet weten dat 70% van alle zwangerschappen voor de menstruatiedatum al mis gaan. Je weet dan dus helemaal niet dat je zwanger bent geweest, maar dat was dan wel. En als je een positieve test hebt, dan gaat nog eens 20% mis. De kans is gewoon best heel klein dat je in één keer zwanger ebtn, zelfs als je allebei gezond bent en gezond leeft. Na een jaar actieve kinderwens is er de mogelijkheid om eens nader te laten kijken of er iets dat misschein een zwangerschap tegenhoudt, maar dan nog is de kans heel groot dat je zwanger wordt. Dus probeer niet te erg te doemdenken; want hoe vervelend het voor je gevoel ook is, er is nog helemaal niets aan de hand.

Groetjes Brigitte

3. Delta

Delta Niet meer actief

Hallo Brigitte,

Dankjewel voor je antwoord. Ik weet het inderdaad. Maar wat ik zo vreemd vind is dat echt iedereen in mijn omgeving, gewoon binnen een half jaar zwanger is, ook met onregelmatige cyclus.. Dus vandaar, maakte ik mij best zorgen..

In ieder geval erg bedankt.. Dan heb ik nog 4 maanden, dan ben ik 1 jaar bezig..

Groetjes

Deel Deze Pagina