vocht of trombose

Discussion in 'Gezondheid' started by Quinnie, Mar 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    hoi dames.
    ik heb gister geprikt en het viel mij reuze mee alleen vanmorgen bloedde het een beetje. blijft ook nog wel gevoelig de hele dag.

waar moet je nu precies prikken in je been? helemaal bovenin en dan naar de binnenkant toe of juist naar buiten.
    ze hebben dat helemaal niet gezegd ze deed het alleen ff voor in mijn buik en dat was het.

ik moet er ook niet aan denken dat mijn man het doet ik heb het liever zelf in de hand, ik denk ook niet dat hij het wilt hij is veel te voorzichtig bang dat hij mij pijn doet ;)

verder ben ik niet getest misschien over 3 maanden dan moet ik pas naar de internist.
    ze hebben wel 2 buisjes bloed afgenomen op de eerste hulp maar heb er niks van gehoord.

2 benen lijkt mij helemaal vervelend pff.

ik heb nu innohep. ik hoorde van de vk dat je verschillende soorten door de zwangerschap krijgt. moet donderdag naar de gyn dan hoor ik het wel.

ik slik ook liever pillen maarja nog maximaal 245 keer prikken en dan ben ik er vanaf.
    dan moet ik ook nog minimaal 2 jaar steunkousen dragen. in de winter lijkt het me lekker warm maar in de zomer zie ik het niet zo zitten :D
    hoop dat het niet al te warm is, en ik heb steunkousen en ben hoogzwanger :D

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

shanandoah, dat komt niet veel voor 2 trombosebenen. Heb dat ook gehad en het is idd de ergste pijn die ik ooit gehad heb. Afgezien van mijn longembolieen dan, dat deed nog veel meer zeer. Bevallen was daarbij vergeleken echt peanuts. Dus wees maar extra lief voor je papa :)

Marcoumar is idd ook geen fijn middel. En daarvoor moest ik weer elke week bloed laten prikken om de hoeveelheid te bepalen, zit je alsnog aan naalden vast ;)

Je prikt aan de buitenkant van je bovenbeen. Een stuk huid tussen duim en wijsvinger pakken en 'm erin 'darten'. En steunkousen zijn in de zomer idd heul warm. Maar in de winter best fijn :D

3. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    :D dankjewel

gister heb ik zelfs mijn man naar buiten gestuurd, hij moest de hond uitlaten en ik stuurde hem een smsje wanneer hij weer terug mocht komen :D gelukkig voor hem was het prikken snel gelukt

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Ik zag het helemaal voor me; dikke buik, jurk met steunkousen eronder...

Ik prikte bovenop mijn benen. Als je maar goed een stuk huid kunt vastpakken.

5. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    hahaahahhaha
    sorry hoor gelukkig draag ik geen jurken en korte rokjes

huid genoeg hier haha

6. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    vandaag voor het eerst bij de gyn geweest.
    ik dacht dat ze wel zou weten hoe en wat met de medicijnen maar dat wist ze dus niet.
    ik gebruik 0,7 ml en de meeste mensen die zij krijgt hebben 0,3ml en nu weet ze niet hoe het gaat met de bevalling wat ik moet gebruiken omdat het erg veel is wat ik moet spuiten en dat is niet zo snel uit mijn lichaam.
    ze zou het uitzoeken en bij de volgende afspraak mij mededelen.
    pff wat een gedoe nou weet ik nog niet waar ik aan toe ben.
    gelukkig gaat het prikken wel steeds beter.
    groetjes

7. Vlinder84

Volgens mij is 0,3 een dosis om te voorkomen en 0.7 een dosis om de bloedpropjes op te ruimen. En de meeste vrouwen spuiten om te voorkomen volgens mij, maar als je dus nog trombose hebt (of in de periode erna) moet je een hogere dosis spuiten. Gelukkig heeft ze nog even om het uit te zoeken voor je gaat bevallen. Maar bij mijn weten kun je met antistolling gewoon bevallen, alleen kun je dan geen ruggenprik krijgen. Of dat voor jou dosis ook geldt, moet de gyn maar even goed uitzoeken.

8. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Wat vreselijk balen zeg van je trombose..! Ook ik heb het 'gekregen' tijdens mijn zwangerschap.. was 26 weken!
    Van de 1 op de andere dag was mijn been van lies tot enkel dik en beetje andere kleur als mijn andere been! ;)
    Lopen ging wat moeilijk maar been deed me verder ook geen pijn hoor! Beetje 'strak' gevoel.. maarjah hij was ook zo dik!;)

Werk in een ziekenhuis, dus was gewoon werk gegaan volgende dag.. door collega's naar SEH gestuurd.. niks geen trombose op de echo!

3 dagen later maar naar de huisarts.. weer naar ziekenhuis gestuurd en jawel.. lies en knieholte vol!

Moet sindsdien ook elke dag prikken.. fraxodi.. 0,8ml..

Heb vorige week mijn 'bevallingsplan' gehoord van de internist... Nou word je niet vrolijk van hoor.. ik niet in ieder geval..!
    Moet nu gewoon 1x p.d. prikken.. dat werkt dan 24uur.. vanaf week 37 moet ik 2x p.d. prikken.. werkt dan 12uur..
    Zodat.. mocht de bevalling gaan beginnen het sneller uit je lichaam verdwenen is!
    Wanneer ik iets voel, weeen, vliezen breken enz.. niet meer prikken en hupsa naar het ziekenhuis..

De eerste 12 uur na de laatste fraxodi prik mag er geen keizersnede gedaan worden en de eerste 24uur na de laatste prik geen ruggenprik!

Moet dinsdag naar de gyn.. ga dan nog vragen hoe dat zit.. want stel.... kindje komt in moeilijkheden... keizersnede is noodzakelijk.. maar tis geen 12uur geleden.. dan doen ze het lijkt mij toch! Toch?
    Maar dan zou ik geen ruggenprik mogen.. dus volledig onder zeil.. nou.. ik wil wel 'iets' meemaken van de geboorte van ons manneke eigenlijk!:(

Ben jij trouwens ook ingezwachteld geweest? of heb je gelijk een steunkous gekregen?! ;)

9. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Weer een tromboseverhaal erbij! Ben blij dat me dat nog niet is overkomen...

Het verschilt per bloedverdunner hoe lang de werking is en wat er wel en niet mogelijk is. Volgens mij is het namelijk met mijn acetylsalicylzuur wel mogelijk een ruggenprik te krijgen. Bij mijn dochter stond ik daar te laat bij stil, maar nu wil ik van te voren een gesprek aanvragen met een anesthesist. Dan weet ik waar ik aan toe ben, de kans is groot dat het anders op het laatste moment niet kan. De vorige keer geen ruggenprik nodig gehad trouwens.

En verder heb ik al gemerkt dat artsen niet zo houden van bloedverdunners als er ingrepen moeten worden gedaan... In september ben ik gecurreteerd en was even bang dat de gyn me weer naar huis zou sturen. Gelukkig niet gebeurd. Maar er zijn gewoon meer risico's. En soms is daar ook weer wat tegen te doen. Zo heb ik medicatie gekregen om het bloedverlies te verminderen. Is gelukt, maar wel veel buikpijn. En bij mijn eerste miskraam ben ik niet veel bloed verloren en bij de bevalling ook niet.

Ik wil volgende week weer vragen hoe ze momenteel staan tegenover het gebruik van fraxiparine en borstvoeding. Wat hebben jullie daarover te horen gekregen?

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Jij neemt tabletjes dus? Die mag jemaar tot week 36 toch? Zeiden ze hier hoor... Weet t verder niet!
    Bij mij vonden ze tabletjes geen optie omdat die dus langer doorwerken dan zo'n spuit en dus ook tijdens bevalling...

fraxodi kan gewoon gebruikt worden tijdens borstvoeding.. Is mij hier verteld..

11. Vlinder84

Bevallen met antistolling valt mee hoor. Vaak duurt het (vooral de eerste keer) toch wat langer, dus tegen dat je 12 uur verder bent is er heus wel een en ander mogelijk. Ook zijn er niet meer kansen op bloedingen oid. Heb mijn gyn al helemaal uitgehoord ;) Ik maak me er in elk geval niet druk om, het komt zoals het komt.

Ik heb ruim 3 jaar borstvoeding gegeven, dus het kan zeker samen met fraxi :)

12. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Hoi dames.
    Tijd niet geweest, heb geen internet op dr comp moet het nu net mijn mobiel doen. Kan zo ook niet terugkijken hoop dat ik alles nog weet.

Ik ben ingezwachteld en dat mocht gelukkig anderhalve dag later alweer eraf. Nu heb ik een elastistische kous en maandag krijg ik de steunkous aangemeten. Mijn been was al een paar dagen later weer normaal gelukkig.

Ik gok dat ik straks ook 2 keer moet prikken. Vind het wel beter maar niet prettig. De vorige 2 bevallingen waren binnen de 9 uur.
    Ik heb nooit een ruggeprik gehad dus voor mij hoeft die nu ook net ik ben alleen bang dat als ik een spoedkeizersnee moet onder volledige narcose moet.

Ik heb besloten geen pilletjes te nemen tis al druk genoeg om steeds naar het ziekenhuis te moeten en dan zou ik ook nog steeds naar de trombose dienst moeten. Nee daar heb ik geen zin in.
    Prikken opzich gaat goed kheb tot nu toe 1 keer een harde plek gehad.

Het is wel schrikken he als je ineens te horen krijgt dat je trombose hebt.

Ik weet het even niet meer wat er verder gezegd is sorry
    Groetjes

13. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    @Beertje1986: Ik heb te veel bloedplaatjes in mijn bloed en dus een andere reden dat ik bloedverdunners gebruik. Daarom gebruik ik inderdaad pillen en gelden er voor mij andere regels. Ik moet gewoon doorgaan met mijn medicijnen.

@Vlinder84: Ik ben in vier uur bevallen van de eerste, gelukkig lang geen twaalf uur! En er ontstaan inderdaad niet zomaar bloedingen, maar je bloedingstijd wordt verlengd.

@Quinnie: Fijn te horen dat het goed gaat!

14. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Hoe zit het bij jullie met blauwe plekken?

Ik heb bijna nooit blauwe plekken van het prikken en ik vraag me af of dt komt door de mabier waarop ik prik of dat het gewoon toeval is.
    Groetjes

15. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Heeft er iemand een tip voor mij?
    De laatste dagen lukt het mij niet meer om in mijn benen te prikken, buik gaat wel maar in mijn benen willen ze er niet in :(

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan span je onbewust of pak je toevallig steeds zelfde plek, ga op je zij liggen als je de naald erin steekt (lukt dat nog met je buik?)

17. Quinnie

Quinnie Actief lid

Jan 8, 2012
    153
    0
    16
    Dankjewel voor de tip, nu ik erover nadenk denk ik dat ik mij idd teveel span.
    Mijn buik staat niet strak haha ik heb nog genoeg vet op mijn buik

Share This Page