gespleten huig

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door linde90, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Hallo dames.
    Is er hier iemand die ervaring heeft met een kindje met gespleten huig?
    Wij zijn er pas achter gekomen dat ons zoontje van 2 jaar dat heeft.
    Binnenkort wordt hij door een shiszis team nagekeken of hij misschien ook een verborgen gespleten gehemelte heeft.
    Ik was benieuwd of er mama's dit ook hebben gehad en wat het vervolg en gevolg is geweest..

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hey meid geen ervaring mee. Maar wilde je wel even succes wensen hopelijk valt het met hem mee.

Groetjes Rianne

3. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.073
    113
    Mijn zwager heeft een gespleten huig, en het enige probleem daaraan was dat hij geen trompet (geloof ik) kon spelen. Dan moet je hard blazen en dat lukt niet ofzo. Heel precies weet ik het niet, maar daar had het mee te maken. Verder merkt hij er helemaal niks van. Hopelijk valt het bij jullie ook mee :)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    HIer zoontje met onder andere schisis gr 3 ( open lip, open kaak en open gehemelte).

Lopen bij schisis team in Gent nu. Overgestapt vanuit het Sophia in ROtterdam.

Van huig weet ik niets af, die is hier niet gespleten, van derest wel. Daar heb je kans op spraakproblemen of achterstanden.
    Dit zal worden gesloten dan allemaal.

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Dank je Rianne.
    Het zal allemaal wel mee vallen (hoop ik)
    echt last heeft hij er niet van.
    Het enige nadeel is dat zijn neusamandelen niet geknipt mogen worden, en dat eigenlijk wel nodig is.

6. linde90

linde90 Niet meer actief

is het bij jou zoontje allemaal al gesloten?
    en mag ik vragen waarom je overgestapt bent?

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochtertje heeft schisis mrt een neusbodemdefect en een gespleten huig. Die hebben ze gewoon gesloten toen ze in de tweede operatie het zachte gehemelte hebben gesloten, en ze heeft er geen problemen mee.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje heeft ook een gespleten huig. Wij kwamen er achter toen hij 4 maanden was. Hij is ook een 3 jaar in het schisisteam gezien en hoeft nu niet meer terug komen. De spier in zijn zachte gehemelte is waarschijnlijk niet goed aangelegd en in zijn zachte gehemelte zit een keultje. Hier besloten ze er niets aan te doe. Mijn zoontje heeft wel een spraak achterstand maar dit komt waarschijnlijk niet hierdoor.

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Helaas mogen de neus amandelen hier ook niet geknipt worden. Erg jammer van hij is enorm vaak verkouden.

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Hoi Linda,
    Wat voor testen hebben ze gedaan om te zien of zijn gehemelte gesloten was?
    En hier dus ook een spraak achterstand, al maakt hij nu wel vorderingen gelukkig

Deel Deze Pagina