Zwanger na ICSI, geen recht op termijnecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sverige, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger geworden door ICSI.
    Gister heb ik in het ziekenhuis bij 7 weken en 4 dagen een echo gehad en hier was alles goed op.
    Daarna doorverwezen naar verloskundige.

Net een afspraak gemaakt met de verloskundige en die kon me doodleuk vertellen dat ik geen recht heb op een termijnecho, omdat ik zwanger ben geraakt via ICSI.
    Klopt dit wel?

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Wat raar..

Bij een vk heb je ook heel vaak een echo met 8 weken en met 12 weken weer..
    Heel erg vreemd kan je geen andere vk bellen?

3. Faithh

Faithh Lid

10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    vette onzin. zeg maar dat je elders op zoek gaat, weet zeker dat ze dan ineens deze wel willen doen.
    Ik heb ook een temijnecho gehad en zelfs de datum een beetje bijgesteld.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb wel een termijnecho gehad maar de uitgerekende datum is niet aangepast.
    Maar ik loop bij de gyn...niet bij de vk.
    Mijn gyn noemde het gewoon termijnecho...lijkt mij dat je gewoon recht hebt op 10weken echo?

5. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik weet dat bij sommige de termijn idd niet wordt aangepast. Maar helemaal geen echo? Dat vind ik heel raar. Ik zou op voorhand al geen vertrouwen hebben en een andere vk zoeken

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik heb bij m'n vorige (ICSI) zwangerschap wel gewoon een termijnecho gehad. Inderdaad kon de termijn niet worden aangepast, maar het was wel een echo waar je recht op had.

7. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook zo'n vreemd iets.
    Ik ga volgende week gewoon bij de verloskundige langs en hoop dat ze me dan kan uitleggen hoe het zit. Want vind het helemaal nergens opslaan.
    Gelukkig heb ik een huisarts die gynaecoloog is geweest. Die heeft ook een echo aparaat. Dus dan melden we ons daar wel.

8. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Je hebt recht op een termijnecho ongeacht dat bij ICSI het termijn niet wordt aangepast. Vanuit deze echo wordt ook gevraagd of je een combi /nipt test wil laten uitvoeren. Bij de combi heb je weer een extra echo ivm meten nekplooi en bij de nipt bloedafname.

9. Faithh

Faithh Lid

10 apr 2017
    27
    5
    3
    NULL
    NULL
    gek, ik ben echt een dagje vooruitgezet na de echo

10. Bloem84

Bloem84 Lid

16 mei 2010
    55
    2
    8
    heel raar! ik heb na onze icsi behandeling een echo in het zhs gehad met 7 weken, toen doorverwezen naar de interne verloskundige in het zhs en daar met 10 en 13 weken een echo gehad. bij de reguliere verloskundige hier in de buurt een termijnecho gehad. krijgt nu nog in het zhs een uitgebreide 20 weken echo. de 13 weken echo schijn je recht op te hebben na icsi!

11. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb na ivf met 7w een echo gehad bij de gyn en met 10+3 ook bij de gyn de termijnecho. Daarna mocht ik pas naar een reguliere verloskundige.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Belachelijk! Ik zou snel een andere vk zoeken. Erg meelevend is deze niet.
    Hier maken ze zelfs met 9+3 en 11+4 een echo. Gewoon om een stuk onzekerheid weg te nemen juist omdat je vaak na een lang traject extra onzeker bent.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dames die wel termijnecho hebben gehad en aangeven dat de datum niet werd bijgesteld... week de datum wel af volgens echo?

Bij mijn zoontje klopte het precies maar deze zwangerschap week het met 9+3 maar liefst 4 dagen af (volgens echo 8+6). Volgende week pas officiële termijnecho en vk gaf ook aan dat meten nog steeds wat lastig is onder de 10 weken maar vond 4 dagen toch best veel.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn termijn wijkt af ja. In het begin liep ik 6 dagen voor qua groei. Nu twee weken.
    Maar het kindje kan onmogelijk ouder zijn. Het is als 5 dagen oude cryo op 5 dagen na eisprong terug geplaatst.
    Ik krijg gewoon een groot kind. Papa is 1.95meter dus ist niet gek dat kindje ook groot is.

15. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Wat bedoelen ze ermee dat de termijn niet kan worden aangepast?

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat ze termijn volgens de icsi aanhouden en niet aanpassen als termijnecho een andere datum aangeeft.

17. jeshh

jeshh Niet meer actief

Wat een onzin. Natuurlijk heb je recht op de termijnecho, deze wordt ook altijd vergoed.

Zelf heb ik na IUI met 6+5 en 8+3 een echo in het ziekenhuis gehad om te kijken of het allemaal goed was. Daarna bij de verloskundige met 10+1 nog eentje om de termijn te bepalen. Daar hebben ze de termijn aangehouden die bij het ziekenhuis is opgegeven. En daar staat 'ie nog steeds op.

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik ben zwanger geworden met ivf, heb een echo met 8 weken in het ziekenhuis gehad, met z9 weken bij de verloskundige, 10 weken in ziekenhuis (soort termijn echo al zeg maar) en met 11 weken de termijn echo bij de verloskundige.

Termijn echo met 11 weken kwam 1 dag verschil uit, maar ze hebben het gewoon op de uitgerekende datum laten staan van de ivf.

Deel Deze Pagina