Wanneer naar de huisarts/gynacoloog?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ludora, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoihoi,

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben. 2 dagen overtijd en een positieve test.

Ik heb Reuma, en nu heeft mijn gynacoloog gezegd dat als ik zwanger was dat ik meteen rechtstreeks met haar contact op moest nemen. Niet naar de verloskundige maar direct naar haar. Maar wanneer.

En wanneer gingen jullie naar de huisarts?? En waarom eigenlijk?

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Gewoon lekker vast bellen en een afspraak maken. Zij vertellen je wel wanneer je moet komen toch? ;) Gefeliciteerd en geniet ervan.
    Hier ook vandaag positief getest, 3 dagen over tijd ;)

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Jij ook gefeliciteerd!!!

Morgen zelf nog een keer testen en dan bellen denk ik.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik hoefde niet langs te komen van me huisarts maar misschien omdat je reuma hebt is het wel belangrijk.
    Wel zou ik in ieder geval bellen naar de assistente om te zeggen dat je zwanger ben dit ook ivm met medicijnen.
    Vaak krijg je rond de 8 weken pas de eerste echo maar het kan ook zijn dat je een vroege echo krijgt en dat is bij 6 weken.

Niet te vergeten ng gefeliciteerd!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de huisarts ben ik nooit geweest ivm zwangerschap. Ik heb alleen telefonisch overleg gehad over mijn medicatie (astma).

Als ik jou was, zou ik de gyn bellen en je situatie uitleggen. Dan weet de assistente daar wel wanneer ze je moet inplannen.

Gefeliciteerd!

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb de dag na de positieve test de huisarts gebeld. Hoefde daar niet langs maar gelijk naar de VK. Nouja, gelijk de VK bellen dan, zij vertelde me dat ik nog wel 5 weken kon wachten met de afspraak :p
    Dus gewoon de gyn bellen als hij gezegd heeft dat je die moest bellen, en die vertelt wel wanneer je kunt komen. Beter te vroeg dan te laat bellen hoor meis!
    Oja en natuurlijk van harte met de zwangerschap!

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja bij ons hoefde je niet langs te gaan maar wel even overleg ivm medicatie, als je gyn dat heeft gezegd zou ik gewoon even bellen, beter te vroeg als te laat toch...

Gefeliciteerd in elk geval!!

8. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

gefeliciteerd met je zwangerschap

ik zou gewoon meteen naar de gynacoloog bellen
    zeker omdat ze/hij dat ook aangegeven heeft

ik moest dat toen ook , ik heb een hoge bloeddruk(onder controle)
    de gynacoloog heeft mij toen naar de internist in het zh doorgestuurd.

ik heb in mijn hele zwangerschap geen huisarts of verloskundige gezien (muv verloskundige in het zh)

veel geluk en succes met je zwangerschap

spinnekop

9. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Omdat ik vorige maand een vmk heb gehad toch besloten om wel naar de huisarts te gaan. Ik kan pas volgende week terecht, maar ach.

De ass van de gyn heeft een afspraak voor me gemaakt op 5 okt. Dan ben ik 7 weken en 4 dagen. Dus das een mooi moment.

Deel Deze Pagina