Hi, De buurvrouw is inmiddels een half uurtje weg en hun hond heeft alweer zo'n 20 minuten blaffen achter de rug... Terwijl ik net even een uurtje wilde gaan liggen, maar laat maar, word ik toch telkens wakker geblaft. Dit speelt al een tijdje, als we er iets van zeggen reageren ze alsof ze heel erg hun best hebben gedaan (allerlei cursussen) en gaan doen, volgens mij hebben ze ook een blafband die ze wel eens gebruiken, buurman vindt het wel een optie geloof ik, de buurvrouw niet. Maar voedt je hond dan op zodat anderen er geen last van hebben.... Ze zijn regelmatig weg zonder honden (ze hebben er 2, maar er is er maar 1 die zo blaft, een herder, dus niet zo zachtjes ook) en dan wordt er dus telkens geblaft. En als hij dan weer rustig is en er loopt iemand voorbij, begint hij weer. Nou kan ik best wat hebben, als hij een keer aanslaat omdat er iemand langs loopt of omdat er iemand aan de deur is, dat kan ik nog wel begrijpen. Als dat 1 keer gebeurt en ik word wakker, slaap ik daarna wel door. Maar niet als het 5 minuten later weer gebeurd en daarna weer, en weer. En als ze thuis zijn blaft hij gelukkig niet lang omdat ze er dan iets van zeggen. Door mijn zwangerschap kan ik vaak niet zoveel hebben (hormonen), laatst belde ik mijn vriend wanhopig toen ik zo moe was en telkens wakker werd geblaft en ben toen behoorlijk overstuur geraakt, Eva zat op de bank en schrok zich rot . Daarna was ze gelukkig heel lief: 'mama verdrietig' en toen kreeg ik een dikke kus . Maar dit kan gewoon niet zo. Ik weet dat hoe verder ik ben hoe zwaarder ik het ga krijgen, ik ga vaak een ochtendje met Eva weg en als ik dan thuis ben en Eva ligt op bed of kijkt een filmpje, dan moet ik gewoon echt even bijkomen. En dan kan ik die blaffende hond er echt niet bij hebben. En hoe zit dat straks als ik bevallen ben met kraamtranen enzo en een baby'tje en peuter, dat ga ik echt niet trekken... ik sta ook echt niet voor mezelf in. En de bevalling zelf... ik wil dan echt niet gestoord worden door een blaffende hond! Ik voel me wel een beetje een zeur, aan de andere kant, ik hoef toch geen last te hebben van de hond van een ander? Hoe zal ik dit aanpakken? Ik ga sowieso weer bij ze langs om het erover te hebben, ik zal wel aangeven dat ik door mijn zwangerschap weinig kan hebben en straks na de bevalling al helemaal niet, aan de andere kant, zwanger of niet, ze moeten hier gewoon iets structureels aan gaan doen toch? Het lastige is dat ik me er dus aan erger als ze niet thuis zijn, dus dan kan ik niet langsgaan. 's Avonds vergeet ik het dan vaak weer. Maar ik vind het belachelijk dat ze niet zelf even komen vragen of het beter gaat (want ze zijn ermee bezig, zeggen ze....). Ze weten dondersgoed dat we er last van hebben.... Vandaag heb ik zelf een goed dagje, Eva naar het kdv, ik heb lekker veel gedaan en nu zit ik dus even lekker en die hond blaft weer. Nu kan ik het best hebben.... en voel ik me dus een beetje een zeur. Maar ik weet hoe ik me dan voel als ik wat minder goed in m'n vel zit.... Bedankt voor het lezen . Als jullie tips of ervaringen hebben, ik hoor het graag!
Hebben die mensen al eens geprobeerd om de radio aan te laten staan als ze weg zijn? Misschien dat dat helpt. En anders (weet niet of je een koop of huurhuis hebt) een klacht indienen bij de verhuurder. Als die mensen er zelfs niets aan doen dan moet het maar op een andere manier. Of anders de politie bellen ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat je er knettergek van wordt.
Heel vervelend zoiets. Ik denk dat dan de buurvrouw toch naar de buurman zou moeten luisteren en de blafband proberen. Want zij horen niet hoe de hond constant blaft. Ruzie met de buren krijgen is natuurlijk ook niet leuk. Of misschien is dit nog een optie voor hun, omdat de buurvrouw liever geen anti blafband gebruikt. Ik heb er geen ervaring mee of het zal helpen, maar ze kunnen het proberen. Heb gewoon even een willekeurig site gepakt, maar ze zullen er vast wel goedkoper dan 50 euro zijn. Via google kunnen ze onder 'anti blaf apparaat' meerdere sites vinden. Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.dierenshop.nl/images/pbc1000.jpg
Ik weet wel dat ze wel eens hadden geprobeerd de tv aan te laten. Zaten die honden op een gegeven in het donker met al die flitsen... dat werkte dus niet. Radio aan is misschien een idee. Maar echt uit eenzaamheid kan het niet zijn toch? Want ze zijn met z'n 2-en. Ik denkt wel dat het beestje een soort van bang is dat zijn baasjes niet meer terugkomen... hij klinkt soms echt wanhopig. En ze hebben 'm al vanaf heel jong... dus ik denk dat ze het zelf verpest hebben. Dat vind ik zielig voor mezelf , maar vooral voor de hond, want het zal er wel op neer komen dat hij een blafband om krijgt omdat ze er verder geen moeite in steken. Je hoort wel eens adviezen met weggaan, weer teruggaan en steeds iets langer wegblijven. Maar zij gaan weg, blijven even luisteren (dan is hij stil) en zodra ze wegrijden met de auto begint hij vaak al te blaffen. De vorige keer dat mijn vriend er trouwens iets van zei, kregen ze er zelf een beetje ruzie over. Ik geloof dat zij het echt zielig vindt, zo'n blafband, is het ook, vind ik ook namelijk. Maar doe er dan constructief iets aan! Voor hun is het inderdaad lekker makkelijk, zij horen die honden niet constant blaffen. Als ze thuis zijn doen ze er meteen iets aan, maar daar heb ik niets aan als ze weg zijn en hun hond blaft urenlang achter elkaar... We wonen trouwens in een koopwoning, dus we moeten het zelf oplossen. Als ik ze nog een keer aanspreek en er is weer gedonder de weken erna, ga ik de wijkagent wel eens bellen. Maar ik weet niet wat die eraan gaat doen dan.... naast hun woont ook een agent en ik hoor hun ook wel eens bonken op de muur, maar verder grijpt hij dus ook niet in... maar ik weet niet hoeveel zij thuis zijn. Ik merk vooral nu ik de hele dag thuis zit ik het echt niet trek, dat geblaf constant . En die zwangerschap met bijbehorende hormonen maken het niet makkelijker. En die blafband, of dat andere apparaatje met geluiden (lijkt me wel een betere optie dan, maar wordt een hond daar juist niet knettergek van? En dus helemaal overstuur blaffen?), dat zijn op zich wel ideeën. Maar het is hún hond, moet ik nu met ideeën gaan komen??? Ik vind het zo asociaal.... Ik zit er echt mee omdat ik bang ben dat ik het straks echt niet meer trek... ik wil de laatste weken van mijn zwangerschap, de bevalling en de eerste weken met ons nieuwe kindje niet laten verpesten door een hond van de buren... En op dit moment ben ik er vrij rustig onder, hij gaat nu ook niet non-stop tekeer. Maar er zijn momenten dat dat wel zo is en ik wat minder goed in mijn vel zit...
Of die hond heeft verschrikkelijke verlatingsangst of hij is waaks. Kan die hond makkelijk naar buiten kijken en blaft hij alleen als er mensen voorbij lopen/fietsen? Als het dat laatste is, zou ik als ik jou was die mensen aanraden om de gordijnen/vitrage/rolgordijnen dicht te doen als ze weg gaan zodat de hond niet meer naar buiten kan kijken. Dit heeft bij onze waakse honden in ieder geval ervoor gezorgd dat ze niet meer blaffen als wij weg zijn. Is het verlatingsangst dan hebben die mensen een groot probleem, want dat los je niet ff op en al zeker niet met een anti-blafband, het is dan zelfs zielig om dat ding te gebruiken.
Een anti blafband die schokjes geeft, kan tot gevolg hebben dat de hond op een verkeerd moment een keer een stroomstoot krijgt, waardoor hij heel angstig kan worden in bepaalde situaties. Dus de hond kan volledig verpest worden. Als ik dan überhaupt zo'n anti blafband zou gebruiken, zou ik er 1 nemen met afstandsbediening zodat je het kunt trainen. Maar ja als die mensen vaak niet thuis zijn is dat ook weer lastig. En je moet weten wanneer hem toe te passen. Anders kan het ook mis gaan. Ons laatst binnen de roedel gekomen hond had ook de hele dag een blafband om bij de mensen waar ze eerst zat. Maar zodra ze 'm af had begon het blaffen weer opnieuw. Ik heb nu een anti blafband met citroenspray gekocht met afstandsbediening zodat ik het zelf kan trainen wanneer ze op welk moment stil moet zijn. Maar ja als we er niet zijn is dat niet te trainen. Maar ik loop 2 dagen voor op zwangerschap dan jij en ik word soms ook knettergek van onze hond, omdat ze buiten naar vanalles en nog blaft. En dat terwijl ze weet dat we thuis zijn. Vandaar dat ik hopelijk via die anti blafband met citronella het er voor een groot deel uit kan trainen. Ik heb de overbuurman dan ook weleens gevraagd of ze veel overlast van onze honden hebben. Maar gelukkig is dit niet het geval. Dan zou je dus gewoon als tip kunnen geven of zo'n ultrasoon apparaatje wat is voor hun, wat je dus in het stopcontact moet doen. Een tip geven moet kunnen toch? Je wilt immers op goede voet blijven met je buren. Het apparaatje geeft een hoge toon af die wij niet kunnen horen. Honden vinden dat een irritante toon en zullen hopelijk stoppen met blaffen. Maar ja er zullen vast altijd eigenwijze honden tussen zitten, die er gewoon over heen blaffen.
Ieder zijn mening. Maar soms is dit het laatste middel om het nog te kunnen trainen. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik dan een anti blafband bedoel MET afstandsbediening. Want bij onze hond is het er niet beter op geworden doordat ze dus de hele dag 1 om had waar ze eerst zat. Die gaf als ze blafte schokjes. Ik vind wel dat een hond waaks mag zijn, maar met een blafband die je niet zelf kun regelen, kan een hond om de stomste dingen gestraft worden. En daar ben ik op tegen. Onze hond is daardoor dus ook overdreven waaks geworden. Ze blaft naar vanalles en nog wat.
Ik denk dat het allebei is.... als wij langs lopen zien wij hem de vensterbank in vliegen en dus blaffen. Maar als er een tijdje niemand voorbij loopt, begint hij uiteindelijk ook te blaffen. Als er mensen langs lopen blaft hij heel fel, als hij na een tijdje 'gewoon' gaat blaffen klinkt hij heel wanhopig. Aan verlatingsangst is dus niet zoveel te doen? Misschien wat meer thuis zijn . Er zitten weken bij dat hij bijna hele dag alleen is... Ik vind dat echt niet kunnen als je honden hebt, en zeker niet als je weet dat je hond er niet tegen kan. En dus ook overlast veroorzaakt. Zo'n blafband lijkt me dan inderdaad heel zielig, ik denk dat zo'n beestje dan helemaal gefrustreerd raakt. Maar ik denk dat het daar wel op neer gaat komen. Het is uiteindelijk hun keus wat ze doen en ik hoop dat ze een verstandige keuze maken, maar ik wil gewoon van de overlast af....
Nogmaals praten met de buren. Aangeven dat je zeer veel hinder ondervindt van het blaffen, zowel voor jezelf als voor je kind(eren) Geef aan dat je het geen probleem vindt als de hond eens blaft, het is tenslotte een hond, maar dat het constant aanslaan en doorblaffen erg hinderlijk is, helemaal omdat het veel gebeurd wanneer je buren weg zijn. Dat is sowieso de eerste stap, voor je verder wat kunt doen. Ten 2e ga eens een dag bijhouden wanneer de honden blaffen en hoelang. Dus ff elke keer tijdstip en duur van blaffen opschrijven, liefst aantal dagen. Mocht je dan nl ooit naar de verhuurder of politie willen (moeten???) stappen, dan heb je ook duidelijke gegevens hierover, en kunnen ze zien dat je in eerste instantie zelf het probleem in overleg met buren hebt proberen op te lossen. In hoeverre politie echt wat kan betekenen weet ik niet, maar ik hoopdat het zich gauw oplost.
Politie bellen... Ik weet uit ervaring dat het niets helpt als je elke keer gaat klagen bij de buren. Hun weten vast dat die hond zoveel blaft, maar hun horen het niet. Hun worden er niet gek van.
Jammer dat jullie geen goede verstandhouding met elkaar hebben want als je de sleutel zou hebben zou je hem zelf als ze er niet zijn af en toe kunnen corrigeren. Het klinkt raar maar dat hebben wij een tijdje gedaan bij de hond van onze buren (waarmee we dus bevriend zijn) en daarmee is het wel opgehouden. Ik ging er dan vaak heen en zette de blafhond, ze hadden er ook 2, in de gang en ging dan weer. Hebben je buren geen ruimte waarin ze de hond kunnen afzonderen als ze weggaan? Ze moeten hier toch echt wat aan doen want dit is voor jou geen feestje....
Ik zal ze ook heus wel de tips geven die ik hier voorbij zie komen. Dus een blafband met geluid of geur en het liefst met afstandsbediening zodat ze zelf met 'm kunnen trainen. Maar ik denk dat ze daar niet veel heil in zien, ze horen dat beestje ook niet de hele tijd blaffen en ik denk dat ze het probleem niet inzien. Daarbij is het beestje sowieso niet goed opgevoed, als zij met hem naar buiten gaat lijkt het er meer op dat hij haar uitlaat dan dat zij de hond uitlaat. Verlatingsangst is misschien lastig 'af te leren', maar ene hond netjes naast je laten lopen moet goed haalbaar zijn en dat lukt ze dus ook niet. (ik heb zelf niet heel veel specifieke ervaring met honden, wel vroeger bij mijn ouders altijd een hond gehad en met de hond die mijn ouders nu hebben op cursus geweest). En ik vind een blafband eigenlijk ook erg zielig. Ik snap ook dat de buurvrouw het zielig vindt. Maar zoveel overlast bezorgen is ook niet de bedoeling... het lijkt me het beste dat ze er heel veel tijd in gaan zorgen, is ook wel zo leuk voor het beestje toch en daar gaat het toch om als je dieren hebt? Dat die het naar hun zin hebben? Maar ik betwijfel of ze zin hebben om er tijd in te steken. Ik weet dat ze ook een paard heeft en daar zal ze ook veel tijd aan kwijt zijn. Maar je hebt ook nog je honden... daar kies je bewust voor. Ik zie net de laatste 2 reacties. Gelukkig heeft Eva er helemaal geen last van, die slaapt overal doorheen, hoort het nauwelijks lijkt wel. Ze zegt soms wel eens dat de hond blaft, maar stoort zich er blijkbaar niet aan . Ik weet natuurlijk niet hoe de baby er op gaat reageren, maar die zal er dan vanzelf wel aan wennen, die weet dan niet beter... De politie bellen ga ik echt nog niet doen. Ik denk dat de buren ook echt wel door gaan krijgen dat we er echt last van hebben, ik geloof ook niet dat ze dat willen. Maar ik denk dat ze er weinig tijd/aandacht aan willen besteden en het een blafband gaat worden. Dat is dan hun eigen keuze. Oh nog een reactie . Tja we zijn geen vrienden met de buren, dat is in deze hele buurt een beetje helaas, iedereen op zichzelf... ik vind ze soms ook een beetje asociaal en het zijn sowieso niet onze types. Ze hebben vast wel een ruimte waar ze de hond kunnen afzonderen, maar dat hoor ik dan toch ook. Het is hier echt niet supergehorig ofzo, maar herders blaffen erg hard! (onze buurhond tenminste wel). De buren hebben heel soms wel eens knallende ruzie en dat hoor je goed, maar die hond hoor je stukken beter. Ze hebben de honden volgens mij wel eens in de garage gezet toen wij hadden geklaagd (lekker met -5 graden....), maar onze slaapkamer ligt aan de achtertuin (waar de garages zijn) en dus kon ik nog niet slapen. Het geblaf gaat echt door merg en been....
Oh dat bijhouden van het blaffen is ook wel een idee inderdaad. Weet je wat het is, soms blaft ie helemaal niet lang, een minuutje ofzo, maar dan 5 minuten later weer een minuutje. Dat werkt dus absoluut niet als je wil slapen... en nu ben ik nog wel een hele goede slaper. Dan is het in totaal dus helemaal niet veel maar is het wel iets waarvan ik helemaal over m'n toeren raak dan. Maar hij blaft ook wel eens een half uur achter elkaar. En op zich zou het helemaal niet uit moeten maken hoe lang hij blaft enzo, ik heb er gewoon last van. En dat zeg ik niet om te zeiken, maar omdat het echt zo is...
Een blafband met alleen maar geluid werkt niet bij een eigenwijze hond ja heel eventjes maar daarna niet meer.... Wij hebben een hond die vanaf het begin af aan moeilijk alleen kon zijn (komt uit het asiel dus heeft wel wat verlatingsangst) dat hebben we getraind en het ging goed! Ook regelmatig bij de buren gevraagd en het ging allemaal prima! Tot op het moment dat ik verder zwanger was, hij wilde niet meer zonder mij en ging als een gek lopen janken! Op een gegeven moment kwamen ook de buren aan de deur (wij dachten namelijk dat het wel goed ging) we hebben toen van alles geprobeerd maar niks hielp... ons laatste red middel was een blafband en hoe zielig het misschien ook is die bladband die wij gebruiken geeft af en toe wel schokjes! in het begin heb ik er enorm veel moeite mee gehad! Hij geeft eerst wanneer de hond blijft janken / blaffen een geluids signaal blijft hij dan door gaan dan krijgt hij een klein schokje als de hond gewend is kan je hem dan na een tijdje weer terug zetten op alleen geluid.... helaas had onze hond dat door en interesseert dat geluid heb absoluut niet! WIj moeten hem dus altijd standaard op geluid en daarna schokje zetten.... Tegenwoordig blaft / piept / jankt hij helemaal niet meer als hij die blafband om heeft en dat is het effect wat we wilde bereiken... Nadeel is wel: als je hem eraf haalt dan weet hij dat hij gewoon weer kan gaan janken / piepen Het is misschien niet fijn om je hond zoiets om te doen maar wat moet je anders als je van alles al geprobeerd hebt en je hond zich niks aantrekt van geuren en geluiden?
Oh en uiteraard moet de buurvrouw ervoor zorgen dat de hond speeltjes heeft waar hij zich even mee kan vermaken! Een kong b.v die ze dan kan vullen met een speciaal schuim of eventueel wat koekjes... De hond vermaakt zich dan vaak wel eventjes!
onze hond sloeg snáchts ook aan... dus wij doen de gordijnen dicht... probleem opgelost.... verder wil idd wel helpen: radio aanlaten... en..... een oud gedragen shirt aan de hond geven..... Dat hebben wij gedaan toen onze hond nog een kleine pup was en piepte hij snachts niet..... (ook door de verlatingsangst) idd praten met je buren.... en samen tot een oplossing komen.... Trouwens zielig voor het beestje als hij zich zo voelt....
Nee, ik weet precies hoe je je voelt! Toen ik zwanger was van de eerste kregen we nieuwe buren met een hond. Elke keer wanneer ik een dutje wilde doen, hoorde ik hem blaffen, ik werd er gek van. Toen mijn dochtertje geboren was, bleef dat beest blaffen en vooral 's avonds als ze weg waren, hij blafte gerust tot 1 uur 's nachts, terwijl ik wou slapen. Je hoorde hem ook tegen de deur aanspringen en die nagels krassen bij iedereen die langs liep. We hebben het toen bij de buren aangekaart, die hebben hem weer in de bench gedaan ofzo en sindsdien ging het een stuk beter. Ik ben misschien een zeikerd, maar ik heb een pesthekel aan hondengeblaf en het is vaak dat mensen dat veel te laat aanpakken (ach, wat eigenwijs, zo'n kleine blaffende pup....ja, tot hij niet anders meer doet) en het gedrag er behoorlijk ingebakken zit. Onze hond blaft zelden, misschien eens in de twee weken en dan is het 3 x woef, woef, woef. Ik zou het ook niet fijn vinden als anderen last hebben van mijn hond. Onze hond ging toen ik buiten de deur werkte trouwens ook altijd een dag in de week naar de hondencrèche. Dat vond ze geweldig, zo had ze andere honden om mee te spelen en zat ze niet de hele dag in haar uppie thuis. Misschien kunnen je buren hun honden daar gewoon heen brengen als ze langere tijd weg zijn. Zo heeft niemand last van ze en het is ook leuker voor die beestjes. En dat ze allerlei cursussen volgen wil nog niet zoveel zeggen, ik heb al heel veel hondencursussen gevolgd en daar zitten ook veel mensen op die werkelijk geen benul hebben waar ze mee bezig zijn. Of honden die perfect weten dat ze op de hondenschool hun 'kunstje' moeten doen en in een andere omgeving totaal niet luisteren. Zoiets kun je het beste oplossen met een gerichte cursus of een gedragsdeskundige, maar ja, leg dat je buren maar eens uit. Een blafband kan een oplossing zijn, als je weet hoe je er mee om moet gaan. Sterkte!
O zo herkenbaar! Ik kon dit stuk zelf geschreven hebben! Hiernaast hebben ze ook een blafband, als ze hem gebruiken 'uilt' hij alleen maar en blaft hij niet. Aangezien ze vaak gaan stappen, en overdag altijd allebei werken en nooit thuis zit het beest echt vaak alleen Al meerdere malen gezegd, het is nu al zo ver dat heel ons contact erdoor verziekt is, omdat ze mij 'een zeikerd' vinden, terwijl het maar een dunne muur is en ik soms echt gek van het geblaf wordt. Zodra hun weg zijn begint ie, en als ze terugkomen eindigt hij pas. Soms om 3 uur, half 4 s nachts. En ik overdrijf echt niet, het beest is volgens mij hardstikke bang en alleen en daarom blaft ie. Ze hebben ook dingen geprobeerd bijv hem in hun slaapkamer gedaan als ze uit gaan, maar die grenst aan onze slaapkamer, nou tis net alsof dat beest dan letterlijk in je oren blaft! De kids worden er gelukkig maar heel af en toe wakker van. Maar voorheen sliep ik nog weleens met oordopjes maar dat doe ik nu ook niet meer want ik wil de kids kunnen horen als die s nachts wakker worden. Ik weet t soms ook niet meer, tegenwoordig sms ik haar maar als ik er echt compleet gek van wordt, en soms halen ze die hond dan op als ze bijv. hier in het dorp in de kroeg zitten en nemen ze m mee (die kroeg is van vrienden van hun) Dus sorry heb ook geen tips voor je...kan me heel goed indenken dat je het vervelend vind! Succes!!!