Ik weet dat een digitale weegschaal die Vocht/Spier/Vet/Bot massa meet niet al te nauwkeurig is volgens velen, maar ik schrok een beetje van mijn vetpercentage en mijn botmassa Nou weeg ik niet alteveel ( 50 kg) maar mijn botmassa was maar 6,2KG, is dat niet wat heeeeeeuuul weinig? En mijn vetpercentage was ook dramatisch laag zodanig dat ik me zorgen maak Spiermassa en vochtpercentage daarentegen leek me wel redelijk. Begin dit jaar was mijn vetpercentage namelijk precies 2 keer zo hoog.. Toen woog ik ook wel 22 kilo meer, maar toch.. maak me een beetje zorgen nadat ik op die stomme weegschaal heb gestaan na tig maanden Verder eet ik gewoon goed en gezond, maar ook de hamburgers, friet, pizza's en Chinees gaan er hier wekelijks in.. Nou was mijn vraag; Wat is jullie gewicht en daarbij behorende Vocht/Spier/Vet/Bot massa? Volgens mij wijkt mijn weegschaal heel erg af ( tenminste dat hoop ik na het zien van die getallen ) en wou dus vergelijken met jullie of het toch overeen komt of niet..
Ik zou het niet weten en geloof ook niet in die zogenaamde weegschalen. Zou er ook absoluut niet teveel waarde aan hechten.
Normaal is je botmasssa tussen de 50-75 kilo maar 3 kilogram hoor dus 6,2 is echt niet weinig, check: Vrouwen: minder dan 50 kg-1,95 kg botmassa 50 kg 75 kg-2.4 kg botmassa 75 kg en meer-2,95 kg botmassa Dus dat klopt echt niet van jouw weegschaal. Mijn vochtpercentage is 58% Mijn vetpercentage is 13% Mijn spiermassa is 46% Ik weeg 57 KG en ben 1.74m Botmassa geen idee
Wow, jij dus ook een laag vetpercentage, en je spiermassa is hoog zeg! Maar jij sport en bent best actief met je beroep toch ? Ik doe dus helemaal niks aan sport ofzo.. Ik had dit lijstje, ik schrok dus van mijn vetpercentage omdat die bij vrouwen tussen de 22-24 ideaal zou zijn en je onder de 20 problemen zou krijgen met hormonen/menstruatie Gewicht: 50,1 KG ( bij 1.68) Vetpercentage : 16,5 % Spiermassa: 38,8% Vochtpercentage: 61,5% Botmassa: 6,2 KG Mijn man had dit lijstje: Gewicht: 97,3 KG Vetpercentage : 16,2% Spiermassa: 40,2% Vochtpercentage: 61% Botmassa: 14,3 KG Man had dus helemaal een hoge botmassa Maar die is dan ook wel bijna 2x zwaarder dan mij
Maar jij meet het met een huidplooimeter toch? Vind je mijn vetpercentage niet drastisch laag? Maak me er een beetje zorgen over
Oh ik zou die weegschaal lekker gebruiken voor je gewicht, maar niet voor de percentages. Ik kijk af en toe ook wel op die van mij, maar volgens mij klopt er geen reet van. Is een vrij simpel ding. Bot en spier weet ik niet. Mijn gegevens: 183 cm 67 kg Vocht % 55 Vet % 16
Ik ben best actief ja hahaha, omdat het moet mijn vetpercentage is altijd zo achterlijk laag geweest, en echt geen problemen met hormonen hoor. Elk jaar wordt bij ons alles opgemeten door een sportarts en daar kwam dit uit, dus het zal wel kloppen. Die botmassa's kloppen voor geen meter alleen.
Als je je zorgen maakt moet je er iets aan gaan doen. Weegschalen zijn niet altijd nauwkeurig. Maar zoals ik je laatst op een foto zag zou ik wel even een bammetje meer gaan eten
Ja dat zegt mijn weegschaal van 5 tientjes haha. Dus zoveel waarde hecht ik er niet aan. Ik kijk vooral naar mijn lichaam en het functioneren ( en herstellen ) er van. Ik ben regelmatig ongesteld, geen gekke klachten. Wel sinds ik niet meer aan de hormonen zit, meer lichamelijke klachten 2 weken vóór de menstruatie ( vanaf eisprong tot menstruatie zeg maar ). Maar dat is naar mijn idee vooral doordat ik geen anticonceptie meer gebruik en mijn hormonen een beetje woest doen.
Ja, dat doe ik dus al omdat ik mezelf ook te dun vind. ik eet me te pletter, maar ik heb de afgelopen maanden heel erg met schildklierschommelingen gezeten.. Loop daarvoor ook bij de internist, maar die maakt zich geen zorgen om m'n gewicht en de huisarts ook niet, terwijl ik dat dus wel doe Ik heb tot de eerste zwangerschap altijd 50 kilo gewogen, na de eerste zwangerschap 20 kilo in 6 mnd aangekomen door een te trage schildklier, en nu na de 2e zwangerschap 18 kilo lichter als voor de 2e zwangerschap door een te snelle schildklier bleek achteraf.. Bij 37 weken woog ik 83 en nu dus 50.. Nu is de schildklier gelukkig alweer 3 maanden stabiel en val thank god niks meer af, maar kan weer eten als een spaaier zonder aan te komen pff.
Als alles weer redelijk op orde is. En jij iets boven onderhoud gaat eten zou je toch wel aan moeten gaan komen.