Ik heb een vraag, mijn dochter gaat naar een andere basisschool. Nu heb ik de keuze uit 2 scholen. Eigenlijk had ik mijn keuze al gemaakt en is ze al 3 dagen wezen proefdraaien en heb alle formulieren enz ingevuld. Nu echter word er over 1 jaar wat veranderd binnen de school en daar ben ik het niet mee eens. Het staat vast dat dat doorgaat. Nu wil ik ze waarschijnlijk toch naar die andere school doen maar vind het dan wel leuk voor haar echt op de 1ste dag van school ook binnen te komen. Nu kan ik de school niet bereiken en morgen zijn ze gesloten. Maar klopt het dat de juffen en meesters een week eerder beginnen? en ik het dan kan regelen? bedankt alvast
onofficieel ( lees onbetaald ) zijn de meeste leerkrachten de laatste week van de vakantie wel met regelmaat op school (om de klassen in te richten, schriften te regelen etc) De laatste vrijdag voor het begin van het nieuwe schooljaar is er vaak een startvergadering. Op deze dag is dus vaak iedereen op school, je maakt mijn inziens dus de meeste kans om die vrijdag te bellen. Succes ermee.
Offtopic: Het stukje over onofficieel daar ben ik het niet mee eens. Het is verwerkt in je takenbeleid.
Denk dat ze met onofficieel bedoelt dat er geen vaste werktijden zijn... Misschien kun je het vandaag en maandag gewoon even proberen. Bij ons zijn er dan nog veel aanwezig.
@dds dat zou heel goed kunnen dat het in het taakbeleid ingedeeld zit. Ik ben daar niet in thuis. Klinkt heel erg, maar t interesseert me weinig. Ik doe wat ik moet doen om te zorgen dat ik goed kan starten.. dat houdt in dat ik meestal de laatste week van de vakantie 3 dagen op school bezig ben. ff offtopic dds, ben jij er wel goed in thuis? @Guusje daar heb je ook een punt, vaak zijn in de eerste week van de vakantie er ook nog veel aan het werk.
Ik zou het ook maandag proberen. Grote kans dat er dan nog iemand is. Ik vind het niet echt netjes om zoiets op de laatste nipper mee te delen. De leerkracht bereidt de komst van jouw kind toch voor in administratie ed. En de nieuwe school wil het waarschijnlijk ook wel tijdig weten i.v.m. diezelfde voorbereidingen. Succes. PS. Dat taakbeleid..... Daar kun je alles wel instoppen!! :x Maar dat is een andere discussie..
Voor plaatsing van een kind op school moet je niet de juf of meester van haar groep hebben, maar de directeur en/of de planningsafdeling of administratie. Stuur ze een e-mail én een briefje in de brievenbus met de vraag om contact op te nemen als ze terug zijn van vakantie, én bel zelf nog (of ga langs) in de laatste week van de vakantie.
Idd een mailtje sturen en in de laatste vakantieweek proberen te bellen. Mocht de directie niet aanwezig zijn, dan is er misschien wel een leerkracht die de boodschap door kan geven en dan word je waarsch wel terug gebeld.
Idd moet je voor inschrijving van een leerling bij de directeur zijn. Probeer gewoon nog even te bellen/mailen.. Mocht je kiezen voor mailen, vraag dan om een ontvangst/leesbevestiging. Directeuren krijgen vaak zo ontzettend veel mail dat ze niet alles direct zien. Het komt wel vaker voor dat je op het allerlaatste moment nog een leerling erbij krijgt, voorbereiden is helemaal geen probleem. Tenzij er iets met het kind is dat haar situatie heel bijzonder maakt. @takenbeleid: krijgen jullie dan geen uitdraai van de berekening waar je FTE op gebaseerd is? Wij krijgen een formulier met daarop de klasgebonden uren, naschoolse taken, studie etc..
@sjantelle Ik ben der een muts in.. geef ik grif toe. Ik snap een heleboel, maar taakbeleid en noem nog zo eens iets..ehm..verzekeringen t intereseert me niet, dus snap ik t nooit. Ik wil alleen graag weten hoe t nu zit als je partime werkt.. Ik werk nu nl 2 dagen en wil eigenlijk gewoon weten hoeveel uren ik ernaast zou moeten maken. Begrijp me goed.. ws zal ik toch gewoon blijven doen wat gedaan moet worden, maar het is wel eens leuk om achter de hand te hebben hoeveel uren je evt extra gemaakt hebt. Als iemand de kennis paraat heeft.. hou ik me aanbevolen om mijn werktijdfactor door te geven
Ik werk 3 dagen, werktijdfactor is 3,645.. Vraag even aan je leidinggevende hoe het voor jou in elkaar zit. En inderdaad, waarschijnlijk blijf je toch doen wat je goed lijkt. Je wil immers je verantwoordelijkheid niet afschuiven op je duo of de kinderen minder bieden dan dat je kunt. Wist je trouwens dat een fulltimer gemiddeld 42,75 uur werkt in een week? Misschien kun je zo je eigen berekening maken?
Sjantalle, wat een rare werktijdfactor heb jij... hoe moet ik dat lezen? naast de 3 dagen moet je nog 64% van een dag besteden aan voorbereiding en andere taken? Bij ons wordt de werktijdfactor in FTE uitgedrukt. Ik werk ook 3 dagen maar heb de uren voor 3,5dag, ik werk 0,65 FTE (dus 65%).
ontopic: meestal heeft de directeur van de school 4 weken vakantie. En is hij/zij de eerste week en de laatste week van de vakantie aanwezig. Ik zou de school een mail sturen. Als er komende week nog gewerkt wordt dan krijg je vast een antwoord Wat is het trouwens waar je niet mee eens bent als ik vragen mag?
Mijn werktijdfactor is 0.61nogwat......ik werk de ma-di-wo. Normjaartaak omvat idd de vergaderingen, werkgroepen e.d. maar er zijn altijd mensen die meer doen dan een ander! Heb ooit weleens gehoord wat je allemaa zou moeten doen om eigenlijk aan die normjaartaak te komen, maar dan werk je bijna fulltime.....
Als je alles al geregeld hebt op die andere school en je kind is daar echt al ingeschreven, dan moet je jouw kind wel eerst even uitschrijven op die school (weet eigenlijk niet of je dit al gedaan hebt). Het is niet de bedoeling dat je kind op 2 scholen tegelijk ingeschreven staat namelijk. Bij ons op school beginnen we altijd op de donderdag en vrijdag voor de start van het nieuwe schooljaar. Succes ermee!
Wij beginnen de laatste maandag van de vakantie al en zijn er de hele week. Ook de directeur. Als jij je in wilt schrijven moet je je eerst ook uitschrijven. Maar ja dat doe je pas als je weet dat je op de nieuwe school terrecht kunt.