Hallo dames, Ik zit toch met een vraagje. Iedere nacht als ik op mijn rechterzij slaap wordt ik s nacht wakker van een dik gezwolle oog. mijn oogleden zijn dan zo dik dat ze naar buiten krullen. Hebben jullie daar ook last van ? In de ochtend is dit vaak weer weg. ook wordt ik gek van mijn stramme pijnlijke vingers en polsen in de ochtend. Vingers worden gedurende de dag minder pijnlijk maar mijn polsen blijven zeer doen. En dan over mn dikke voeten en enkels maar niet te spreken... Pfffff nog een paar weken te gaan maar ik ben het beu O met die slapeloze nachten dankzij t vocht.
Dat met je vingers en polsen herken ik wel, had ik sinds dat ik de 30 weken gepasseerd was, dat was echt Carpaal Tunnelsyndroom helaas, daar heb ik nu nog steeds last van en moet de komende weken langzaam minder gaan worden dus ben benieuwd. Heeft helaas alles met het vocht vast houden te maken
Dit zijn echt de laatste loodjes... Had het ook, die dikke oogleden aan de kant waarop ik geslapen had. Is puur de zwaartekracht die tegenwerkt. Voor je handen en polsen (denk inderdaad dat het carpale tunnelsyndroom is door het vocht, heb ik ook gehad) kan het helpen als je met van die polsbeschermerd voor skaten slaapt. Die zorgen dat je polsen gestrekt blijven waardoor er meer ruimte ontstaat in de carpale tunnel. Succes!
Ik weet dat het niet goed is om op je rechterzij te slapen. Er lopen belangrijke aders aan die kant. Als je op de rechterzij ligt, ligt de hele zwaartekracht op die ader. Vandaar is het gezonder voor jouw en je baby om op je linkerzijde te slapen. Net hetzelfde met op je rug liggen. Als je op Google intypt zwanger en slapen op rechterzijde krijg je veel artikels over het vergoten van de kans op doodgeboorte. Niet dat ik bedoel dat dit ertoe gaat lijden. Toch wel een belangrijk weetje volgens mij. Ik probeer er alleszins rekening keer te houden. Groetjes en veel succes met de laatste loodjes!
Ik probeer ook veel op mijn linkerzij te slapen . alleen mijn vriend ligt rechts van mij en draai automatisch daarheen als soort van extra steun. Hij gaat vanacht aan mijn kant liggen om te kijken of dat helpt en ik zo op mijn linkerzij blij liggen. Lang leven het vocht hahaha
Ik sliep bij mijn vorige zwangerschap op aanraden van de fysio met polsbeschermers aan, dat hielp heel erg maar ik werd wakker van pijnlijke tintelende handen/vingers. Ik weet niet goed of dit ook is wat jij hebt.
Ik heb zo'n onrustig gevoel in mn vingers en polsen. ook pijnlijk. in de ochtend lijkt t net of ik de hele nacht mn vingers heb geknakt. Zo'n stram gevoel. Mijn polsen blijven de gehele dag pijnlijk. Mijn vriend moet soms mn vlees snijden omdat het pijnlijk iS. Hopen er maar snel vanaf te zijn na de geboorte.