Vocht te zien bij het hartje, 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Li95, 6 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Li95

    Li95 Lid

    23 feb 2022
    29
    29
    13
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Bij de 20 weken echo heeft de verloskundige wat vocht gezien bij het hartje. Het hartje zelf en de rest van ons kindje was perfect. Ze heeft de beelden doorgestuurd naar het ziekenhuis en deze gaven aan zich geen zorgen te maken. Als ik echter op internet lees, zie ik de meest vreselijke verhalen voorbij komen. Dinsdag kan ik pas weer terecht. Is er iemand hier die me gerust kan stellen?
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.007
    7.439
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, maar snap dat je je zorgen maakt. Hopelijk is alles goed ❤️
     
  3. Appelflapje

    Appelflapje Bekend lid

    1 aug 2013
    738
    668
    93
    verpleegkundige
    Altijd schrikken als je onverwacht nieuws krijgt. Ik zou wel gewoon verder vertrouwen op het oordeel van de arts. En vooral nieeeeeet googelen :)

    Wij kregen bij mijn eerste zoon met de 20weken echo ook een onverwachte melding, nl dat er 2 gaatjes in z'n hartje zaten. We konden toen pas met 22weken voor een uitgebreidere echo gaan in het ziekenhuis. Daar bleek toen dat de gaatjes dichtgegroeid waren. Hij is ondertussen bijna 3jaar en heeft nergens last van. De cardioloog zei me toen dat veel cardiologische problemen vanzelf opgelost geraken terwijl de baby nog in de buik zit. Ik ben natuurlijk zelf geen arts dus weet niet hoe het zit met vocht. Maar bij ons tweede kindje* hadden we een heeeeel ander probleem, toevallig wel met vocht rond buikje en hoofdje, en ik herinner me toen ook dat de arts zei dat vocht niet altijd een probleem hoeft te zijn, dat dat vaak nog wegtrekt tijdens de zwangerschap..

    Misschien heb je wel iets aan mijn ervaringen.

    Groetjes en vooral, STOP met googelen :) echt. Je leest ook vooral de negatieve verhalen (logisch) want mensen willen daar advies over of hun ervaringen neerschrijven. Als alles gewoon goed blijkt te gaan, dan hebben mensen niet de neiging om hun verhaal op een forum te gaan neerpennen. Succes!!! Want het is absoluut niet fijn om in de onzekerheid te zitten.
     
    Mango227 vindt dit leuk.
  4. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.919
    1.172
    113
     

Deel Deze Pagina