Nenatal mengen met Omneo?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Charmed, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Hoi

Ons meisje krijgt Nenatal 1 omdat ze onder de 2500gr woog bij de geboorte, ze was afgelopen maandag 2540gr en de kinderarts had gezegd dat ze boven de 2500gr ermee mocht stoppen, alleen staat dit nergens en begin ik te twijfelen of ze het wel écht heeft gezegd :p
    A.s. maandag moeten we weer naar de kinderarts.
    Meisje heeft erg last van krampjes en obstipatie, ze poepte keutels en die waren erg hard.. op aanraden van het CB omneo 1 gekocht, maar dit verstopt de fles? Ze zuigt keihard maar er komt bijna niks uit, waardoor ze erg snel moe is en niet genoeg heeft gedronken..
    We hebben haar nu weer Nenatal gegeven, dit drinkt ze goed, maar dit verstopt dus.. We gebruiken ook infacol.
    Ze heeft denk ik in totaal toch zo'n 20cc omneo gehad, en had een goede poepluier! Het was zacht en ze huilde niet en ze slaapt eindelijk goed! (ze huilde echt heeeel veel van de pijn)
    Maargoed, die omneo wil niet door de fles, en nu dacht ik kunnen we niet 2 scheppen nenatal doen en 1 schep omneo?
    Het CB is dicht dus kan niet overleggen..

Beetje warrig verhaal misschien maar hoop dat jullie weten of het 'mag'?

2. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Onze zoon raakte ook verstopt van de Nenatal. We zijn toen overgegaan op hypoallegene voeding (we gebruiken huismerk van de supermarkt). Daarna nooit meer last gehad van verstopping. We zijn toen zelf langzaam overgegaan op de ander voeding (flesjes om en om gaan geven). Of je het kunt mengen weet ik niet.

3. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Wij hebben het wel gedaan. Wij mochten met ongeveer 3500 gram overstappen. En zijntoen ook overgegaan op omneo ivm krampjes en moeizame ontlasting. Het heeft wel even tijd nodig om verschil te zien.
    Wij hebben voor de omneo een grotere speen gekocht, want de voeding is dikker en ze kreeg het er niet uit ( met prematuren speentje niet, dr brown fles).
    Ik deed eerst 1 schepje omneo, 2 nenatal en na een dag 2 omneo en 1 nenatal.
    Lang verhaal, maar het mag dus wel :)

4. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Fijn, dankjullie wel!
    We gaan vanavond dan proberen 2 schepjes nenatal en 1 omneo, hopelijk snel verschil, vind t zo zielig die pijn die ze heeft..
    En ook maar opzoek naar een fase 2 speen :)

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hoi Charmed,

Onze zoon krijgt weliswaar geen omneo maar in overleg met de kinderarts wel een cocktail van 2 verschillende soorten voeding. Puur kon hij de nieuwe voeding niet aan. Hij huilde steeds meer en daarom tot de conclusie gekomen om het half om half te geven. 70ml van het een (is kant en klare voeding) en 90 ml + 3 schepjes van het ander.
    Mijn zoon krijgt trouwens ook nog steeds Nenatal (alleen dan van Friso en dan heet het 'prematuur'). Hij kreeg het toen ik stopte met BV en toen was hij al 14 weken en 3750 gram. Hij gebruikt het nog. Inmiddels is hij 5,5 maanden en ruim 5 kilo. Het is gemaakt om gebruikt te kunnen worden tot 6 maanden gecorrigeerd (als ik het goed gelezen heb) maar je kinderarts zal ook wel bekijken tot wanneer het nodig is.

Maar om op je vraag terug te komen; ik zou gewoon gaan mengen en het achteraf wel even overleggen met kinderarts (tenzij je daar niet meer komt?), je kunt de poli bellen voor een telefonische afspraak bijvoorbeeld (ik zou namelijk wel deze week even doen), want hier bemoeit ons CB zich ook echt niet met de voeding. Dat is het gebied van de kinderarts, althans, bij ons. Ze geven alleen aan in milliliters wat hij mag hebben per fles.

Succes en hopelijk heeft het snel resultaat!

6. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Dankje voor je reactie.

We hebben het nu sinds gisteravond gemengd en ze heeft al 2x gepoept en het was zacht!
    Het was wel donkergroen met een beetje geel, maar dat zal wel oude ontlasting zijn?
    De speentjes met 2 gaatjes komen morgen binnen, dus hopelijk lukt het haar dan ook beter om te drinken.. nu hopen dat het dan niet té snel gaat..

We zouden gister naar de kinderarts, maar ze hadden afgebeld en we kunnen nu pas de 12e, maar ik zal het dan zeker nog even overleggen. Hoop dat ze gewoon de standaard icm omneo mag hebben.. of alleen de standaard en dat ze dan ook goed poept.. maar ze heeft geen pijn meer gehad gelukkig!

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Nenatal verstopte bij ons ook (hard, donkergroen), wij zijn toen ook al mengend overgestapt, ik weet alleen niet meer bij welke leeftijd of welk gewicht. In ieder geval voor 6 maanden al. Heb de eerste 3 maanden afgekolfde bv gegeven en toen dat "op" was, zijn we nenatal gaan geven maar daar dus zoveel klachten van dat we gauw zijn overgestapt.

Deel Deze Pagina