koffie/cola?vis?zoetstof?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ons Kleintje, Mar 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

eetgewoonten

1. ik drink geen koffie of cola nu ik zwanger ben

2. 1 koffie of 1 cola p.dag nu ik zwanger ben

3. 1-3 koffie of cola p. dag nu ik zwanger ben

4. meer dan 3 koffie of cola per dag nu ik zwanger ben

5. ik eet 2 keer per week vette vis

6. ik eet geen 2 keer per week vette vis

7. ik gebruik zoetstoffen, met mate

8. ik gebruik zoetstoffen, best veel

9. ik gebruik geen zoetstoffen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nou ja, ik vroeg me zo af hoe anderen ermee omgaan tijdens de zwangerschap.

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Koffie en zoetstof gebruik ik nooit.

Ik neem af en toe een glaasje cola als ik trek heb en thee drink ik eigenlijk de hele dag door, nooit bij nagedacht. Dacht dat thee geen kwaad kon hoor!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik hoop dat het gelukt is, ik probeerde een poll te maken waarin je 3 keuzes kunt maken..

*edit* jammer is niet goed gegaan.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik kan maar 1 ding kiezen!

Maar ik drink max 2 koppen koffie per dag en soms ook wel eens cola dan nog hoor - maar daar zit veel minder caffeine in. Zoetstoffen ben ik al nooit zo van maar nu ik zwanger ben neem ik het in het geheel niet. Vette vis neem ik niet extra nu, eet het niet vaak.

@ thee - zwarte thee (dus niet rooibos, kamille of een andere kruidenthee) bevat theeine, dat is in feite hetzelfde als caffeine.

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    In het begin van mijn zwangerschap absoluut geen koffie gedronken, ook echt geen trek in. Maar nu heb ik af en toe echt trek in koffie, en dan drink ik hooguit 2 koppen koffie.

Zoetstoffen gebruik ik ook niet.

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik drink gewoon cola of koffie als ik daar trek in heb, maar dit is lang niet iedere dag (drink net zo lief water of aanmaak limonade) en ook niet meer dan 2 a 3 glazen/kopjes op een dag. Zoetstoffen let ik niet op, geen idee hoeveel ik daarvan binnen krijg. Vette vis is voor ons gewoon te duur om 2 keer in de week te eten. We eten wel regelmatig vissticks of op zaterdag af en toe even langs de viskraam voor een lekkerbekje op brood. Verder wel vitaminepillen met visolie erin...

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Ik drink max. 2 koppen koffie/zwarte thee p/dag.. (heb ook geen zin in meer)
    Cola drink ik heeeel soms, meestal gewoon vruchtensap of aanmaaklimonade of kruidenthee..
    Zoetstoffen gebruikte ik al nooit (ben anti :))
    Wij proberen 1x p/week vette vis te eten, van het weekend nog broodje haring gegeten mmmm..
    Gebruik ook vitaminepillen met visolie erin..

8. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    enige wat ik niet gebruik is zoetstof

hier wordt wel veel vis gegeten
    koffie latte yammm en cola zo nu en dan

9. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik drink geen koffie en gebruik geen zoetstoffen... drink tevens ook weinig thee of cola...

(bij de 2e zwangerschap heb ik veel cola gedronken en dat was toch niet zo'n goed idee)

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik drink net zoveel cola en neem net zoveel zoetstoffen als anders. Of net zoveel als ik zin heb, hou er geen rekening mee verder. Uiteindelijk vallen de hoeveelheden wel mee.
    Ook eet ik niet meer of minder vis dan anders.

11. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik let een beetje op dat ik niet te veel cola drink, maar toen ik in het begin heel misselijk was, dronk ik niet anders. Volgens de VK kon het ook geen kwaad. Zoetstoffen let ik dan wat meer op, drink niet te veel light.

12. Bri

Bri Niet meer actief

In mijn zwangerschappen:
    1-3 x koffie en/of cola per dag (eerste 3 maanden géén koffie omdat ik al moest overgeven van de lucht)

minder dan 2x per week vette vis (vriend wordt heel erg ziek van vis en kook niet apart); wel regelmatig bij de lunch iets van makreel of tonijn maar minder dan 2x per week (van haring moest ik ook ineens overgeven, lust het nu nog steeds niet terwijl ik het vroeger lekker vond)

geen zoetstoffen, maar dat doe ik buiten de zwangerschappen ook niet, ik vind ze vies van smaak en volkomen onnodig.

13. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek gesloten.

Share This Page