Kraamzorg wilt dat ik parkeergeld vergoed ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door singlemom23, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

weer een topic haha. zo blijf ik aan de gang met vragen maar dit vond ik toch wel van de zotte !!!!
    Gisteren gebeld door de kraamzorg, en omdat ik in het centrum van Arnhem woon is alles rondom Arnhem betaald parkeren.
    De kraamzorg vertelde me dat deze kosten voor mij zijn, dus heb ik dr gezegd dat ze dan maar lekker thuis mag blijven. Ik vond dit schandalig !
    als ze de auto 10min verderop parkeert is het gratis, en het is toch niet mijn probleem dat ze met de auto komen ! dan pak lekker de fiets.

Als ze met het openbaarvervoer komen hoef ik die kosten lijkt mij toch ook niet te betalen.

en wat willen ze dat ik elk uur ff naar de pinautomaat loop een dag na de bevalling om zo voor hun wat in de parkeerautomaat flikker ??? :(

Hoe doen ze dat dan in Amsterdam ? daar is ALLES betaald parkeren.

Ik heb gezegd dat ik het ronduit belachelijk vind, en dat het hun keuze is of ze iemand naar me toesturen die alleen een auto heeft, en niet een paar meter kan trappen op de fiets.

Ik heb de voorwaarden nagelezen en hier staat niets in over parkeergeld oid.

Ik heb wel echt kraamhulp nodig ik kan het gewoon niet alleen de eerste paar dagen.

Nu mijn vraag klopt het dat ze dit aan mij mogen vragen ? Wie van jullie heeft ook parkeergeld moeten betalen.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.704
    113
    Ik vind t wel normaal eigenlijk. Ze komen daar voor jou. Iedereen die ik ken die in een betaald parkeren gebied woont, heeft overigens een gastenvergunning die je dus aan gasten etc, of dus de kraamzorg, kan uitlenen.

Jecopmerking over zelf naar de parkeerautomaat lopen slaat natuurlijk nergens op.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Volgens mij mogen ze zit wel vragen, hierover is al eens een topic geweest. Je zou natuurlijk later als je kraamhulp "bekend" is kunnen overleggen of ze 10 min. Verder zou willen parkeren of vragen of het mogelijk is op de fiets te gaan. Een kraamhulp is verplicht om in het bezit van een auto te zijn. Ze gaan vaak van hot haar her en hebben soms nog een adres waar ze naartoe moeten waardoor het belangrijk is dat ze zich met een auto kunnen verplaatsen.

Ik weet niet hoe het bij jullie gemeente is maar misschien zou je een bezoekerskaartkunnen aanvragen of kopen.

4. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    zon pas heb ik dus niet.
    en ik heb er eerlijk gezegd echt nog NOOIT van gehoord.
    Me zus woonachtig in Tiel heeft een kraamhulp gehad die elke dag 23km moest rijden heen en weer terug.dan vragen ze haar toch ook geen km vergoeding.

Daarbij heb ik die gastenpas niet. dus ja dan word het maar geen kraamhulp, want die kosten kan ik gewoon niet opbrengen helaas.

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik geef je gelijk hoor. Vind het ook raar dat jij dit moet betalen.

6. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Vind het inderdaad belachelijk dat JIJ dan de parkeerkosten zou moeten betalen, echt schandalig. Dat moet de kraamzorg zelf maar regelen hoor.

7. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Zelf werk ik ook in de kraamzorg en bij ons is het betaald parkeren ook in overleg met het gezin. wij krijgen niet altijd gelijk door of het betaald parkeren is en soms zie je het dus bij aankomst. Als je de stad/omgeving verder niet kent weet je dus ook niet gelijk waar het wél gratis parkeren is. Zelf heb ik het een keer of 3/4 meegemaakt dat ik betaald moest parkeren. Als ik geen losgeld bij me had, deed het gezin er een euro oid in voor de eerste uren en hun weten dan wel waar je de auto gratis kan zetten.

Kilometers worden vergoed, openbaar vervoer is niet handig in de kraam (vertraging e.d.)

Als de kraamzorg er is kan je gewoon overleggen met haar. Niet gelijk zo gaan irriteren aan een probleem wat er misschien niet eens is ;)

Ook is het plan technisch niet altijd mogelijk om een kraamverzorgende in de buurt naar iemand toe te sturen en zit je dus wel vast met de auto.

Maar nogmaals, wacht eerst af tot dat je de zorg krijg en overleg gewoon met haar.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik werk in de zorg, (psychiatrie) wij doen ook ambulante begeleiding.. Ik schiet de parkeerbonnetjes voor, en mijn baas betaald ze terug.. hij krijgt immer van de zorgbetalende instanties (CIZ ed) ook de geleverde zorg betaald. Vind het wel goed... Ik zou me zelfs bezwaard voelen als ik het aan mijn cliënten zou moeten vragen om mij te voorzien van parkeer bonnetjes..
    Als ik er geen koop en een boete krijg, dan is die gewoon voro mij...

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De reiskilometers worden vergoedt net als bij elke andere baan waar je veel moet rijden. Bij ons kun je ook de parkeerbonnen declareren dus het had idd wel netjes geweest. Feit is alleen dat ze het niet vergoeden dus dat je het zelf moet betalen of in overleg wat anders kan regelen.

Dat je het niet kan betalen en daarom dan maar geen kras zorg neemt is echt onzin. Ik denk nl dat je nog aardig wat tijd hebt wat geld apart te leggen. Ik denk ook dat dat in verhouding kleine beetje geld niet in verhouding staat tot gemis van een kraamhulp. Je gaf eerder zelf aan dat je de eerste tijd echt niet zonder zou kunnen.

Nogmaals, je geeft aan niet zo'n kaart te hebben. Maar ik zou de gemeente eens bellen om te vragen of je er 1 kan krijgen voor de dagen dat de kraamhulp er is. Desnoods tegen betaling, wellicht ben je dan alsnog goedkoper uit.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is trouwens niet maar een beetje geld hoor...
    50 cent voor 15/20 minuten dus reken maar uit ;)
    Tel daarbij op je eigen bijdrage en tis een aardig bedrag...

Dus kn me best voorstellen dat TS dat allemaal niet kan ophoesten

11. chila

chila Niet meer actief

Ik weet niet of het de normale gang van zaken is maar raar vind ik het wel als jij dit zou moeten betalen.
    Kan ze niet haar parkeerbonnen declareren bij de baas? Dat is toch ook zo met thuiszorg? Heb nog nooit gehoord dat mensen die thuiszorg krijgen zelf parkeerkosten moeten betalen. En inderdaad is parkeren in Arnhem niet goedkoop voor de tijd dat zij bij jou zal zijn. Zou er toch eens achteraan bellen bijv. naar haar werk ofzo en dan niet via haar.

12. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het stond bij mij wel in de voorwaarden van de kraamzorg.

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bij mij ook.. Ook als ze boodschappen oid doen met eigen auto moet ik venzine betalen.

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vind ook dat deze kosten voor rekening van de werkgever zouden moeten komen hoor. Vind het belachelijk om dit door te berekenen bij het gezin.
    Een vriendin van mij werkt in de thuizorg en zij krijgt het parkeergeld ook weer terug van haar baas. Heb echt nog nooit gehoord dat de klant dit zelf moet betalen.

Ik zou het financieel prima kunnen missen, maar uit principe zou ik in dit geval ook gezegd hebben dat ik dan geen kraamhulp hoef.

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    @yummy: die werkgever rekent dat dan toch ook gewoon door in zijn uurprijs. Zodat we er uiteindelijk allemaal aan mee betealen.
    Dan heb ik liever dat de persoon in kwestie het gewoon betaalt.

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Vind het eigenlijk ook maar raar dat ts dit zelf zou moeten betalen! Vind ook dat de werkgever van de Kraamzorg dit op hun hoort te nemen! Wik bedoel de Kraamzorg komt in alle lagen van de bevolking dus de een kan het wel betalen en de ander niet ! Ik zou toch nog eens terug bellen, je probleem uit leggen? Want meid Kraamzorg wil je echt wel!

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik vind het ook wel een beetje vreemd...

Ik werk zelf in de zorg waarbij we ook een stukje thuiszorg leveren... en wij hebben kaarten voor de gemeente waar wij soms ook parkeer geld moeten betalen, zo kunnen we toch gratis parkeren!
    Komt het voor (b.v bij nieuwe cliënten ) dat we dat niet weten en er moet betaald worden dan betalen wij dat zelf en declareren dat weer bij de baas....
    Ik snap niet dat dat in de kraamzorg zo niet geregeld wordt ?

18. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook echt de kraamzorg nodig.. dan kan iemand hier wel mooi zeggen dan spaar je centen, maar als alleenstaande moeder die met week 32 zwangerschap is verhuist naar een particuliere woning zonder enig spul ! ja dan zal sparen erg gemakkelijk gaan.

Ik had er ook niet op gerekend dat de vader van mijn kindje mij met 25wkn op straat zou zetten dus sparen is helaas niet mogelijk, het is elk dubbeltje omdraaien zodat ik me zoontje het beste kan bieden !

Sorry komt er misschien heel boos uit maar sommige mensen kunnen gewoon even niet sparen helaas. had het ook graag anders gezien !

Dus als ik elke dag voor 8dgn lang 42euro per dag op moet hoesten, (kosten voor kraamzorg 4euro pu. en kosten parkeergeld 3euro pu en dat 6uur perdag) nee sorry dat gaat mij gewoon echt niet lukken !

Besteed het geld liever aan me kindje als ik het al zo had liggen.
    Helaas ben ik alleen extra verzorgd 1 dus krijg ik de kraamzorg ook niet vergoed zit in het eigen risico.

19. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Dit zijn werkgevers kosten en absoluut niet jou pakkie aan. Dit calculeren zij gewoon in de prijs. Dus kwestie van proberen vanuit hun kant.

Zij kan gewoon de bonnen bij haar wetgever inleveren en hij kan deze in de boekhouding volledig aftrekken.

Heb arbeidsrecht gestudeerd en heb een uitzendbureau. En dit is volkomen onacceptabel. Mits de kraamverzorgster in kwestie een loon krijg waar een standaard opslag in zit. ( niet meer toegestaan sinds 2011 maar word nog steeds toegepast ). En In dat geval probeer de kraamverzorgster zelf dubbel te beuren.

Hoe dan ook bullshit. Mits je een zzp er in huurt die haar eigen algemene voorwaarden er op naar houd maar dan zal zij die Toch echt wel gedeponeerd hebben bij de KVK en anders heeft zij pech.

Ik ben gisteren zelf van kraambureau verwisseld. Omdat ik rieel de pest er in had hoe slecht te bureau de zaken regelde. Heb nl. Drie Keer voor niets zitten wachten thuis op de intake die niet kwam opdagen. Ff Googlen en nieuwe gevonden en verzekeraar gebelt en t was direct opgelost.

Eerste gesprek was al vervelend ik belde met de 11 weken en kreeg direct te horen dat ik ivm de vakantie periode beval in september dat ze geen uren konden garanderen en ik eerder had moeten bellen.
    Dit was al direct niet zo prettig want elf weken is in mijn optiek erg vroeg zeker omdat ik het toen nog maar een week wist.

Had direct op zoek moeten gaan na een andere bureau.

Mijn eerste ervaringen met een kraambureau jaren geleden was al niet prettig, kreeg een ongeïnteresseerde rotzooi maker thuis. Dus sceptisch was ik al. Ik wil ook maar minimale zorg. Ff langskomen baby kijken en eventueel ondersteuning de eerste dag en dan mag ze gaan. Ik kan het zelf prima en met alle respect voor deze vrouwen, ik heb mijn privacy nodig.

20. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    ik woonde zelf bij de eerste in het centrum van Gouda ook per uur betalen €4,- of dagkaart €17.50 volgens mij.
    Maar vond het ook jammer dat ik zelf dat moest betalen omdat er ook een parkeergarage is die goedkoper is en 10 min lopen van mij huis is het gratis.
    Maar daar hadden ze geen oor naar ( het kraambureau die het gesprek kwam doen ).
    Dus toen de kraamverzorgster kwam nadat ik was bevallen heb ik haar netjes gevraagd om te komen fietsen ( 15min ) en dat heeft ze toen gedaan.
    Zowiezo voor haar was het fijner omdat het altijd parkeerprobleem is en ik hield 8x 17.50 in mijn zak.
    dus dat zou je kunnen doen vragen of er iemand kan komen die redelijk in de buurt woont.

Deel Deze Pagina