Hallo, Ik zou heel graag willen weten wat ik allemaal op een dag moet eten om aan voldoende voeding te komen voor mijn kleine ukkepuk. Kan iemand mij dit vertellen??? Groetjes Karin
Zwangerschap Eten en drinken De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap: Brood: 6 sneetjes (205 gram) Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4 stuks of 4 opscheplepels (200 gram) Groente: 4 opscheplepels (200 gram) Fruit: 2 stuks (200 gram) Zuivel: 400 ml melkproducten en 20 gram (1 plak) kaas Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-120 gram (gaar gewicht) Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 40 gram Dranken: 1,5 liter Behalve foliumzuur en vitamine D is het tijdens de zwangerschap niet nodig extra vitamines en mineralen te slikken. Zwangeren die toch extra vitamines en mineralen willen gebruiken, wordt aangeraden een multi-preparaat speciaal voor zwangeren te kiezen en hiervan de aanbevolen dosis te gebruiken. Deze levert de goede hoeveelheid foliumzuur en vitamine D en is veilig. www.voedingscentrum.nl
Ik eet gewoon net als normaal, alleen vanaf de 20ste week ben ik ietsje meer gaan eten, merk je vanzelf als je lichaam er meer behoefte aan heeft want dan krijg je meer honger.
ik had in het begin heel erg honger, leek wel een bodemloze put. maar nu heb ik gewoon net als normaal trek. ik eet dan ook net als normaal. wel pak ik vaker een glas melk of een stuk fruit.
Ik heb echt eetaanvallen gehad vanaf dat ik zwanger ben, merk nu dat ik haast geen trek heb en al kokhals van warme eten!! Ik krijg er gewoon haast geen eten in en voel me dan gewoon schuldig omdat ik niet goed voor de kleine zorg Ik voel me ook erg zwak en moe....maar hopen dat het snel weer anders wordt!!
Ik heb een tijd terug ook vreetbuien gehad, maar dan at ik wel yogurt beschuiten met kaas, verse jus, dus geen chips enz. Ook slik ik vitamines voor de zwangere vrouw. En soms met het warme eten, kan ik niet wachten tot het op tafel staat.