zwanger worden na een miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by nirak, Jun 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

na een miskraam doe ik

1. meteen weer mijn best zwanger te worden

2. wacht ik 1 maand

3. wacht ik een cyclus af en ga ik weer proberen

4. wacht ik minimaal twee cycles

5. ben ik helemaal klaar met het hele idee zwanger willen worden

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    Hallo Hallo

Ik was 10 weken zwanger tot twee weken geleden er was geen hart aktie en het vruchtje / kindje was ook drie weken te klein

Nu zitten wij in het grote dilemma dat wij moeilijk kinderen kunnen krijgen Door medicijnen van mijn man nu is hij gestopt met deze medicijnen en eigenlijk om gezondheidsredenen is het wel slim dat hij weer aan de medicijnen gaat maar ivm onze zwangerschapswens hebben ze hem aan experiment medicijnen gezet zodat we nog een kans hebben op een nieuwe zwangerschap

Vorige week dus een hele verdrietige week we zijn ons kindje toekomst plan alles kwijt geraakt en we hoorden dat we ook geen kinderen meer konden krijgen
    maar nu dus zonneschijn door de regen en we hebben weer grof weg drie maanden de tijd

Nu wordt aangeraden een maand of twee te worden wachten na een miskraam mijn verloskundige zei een maand maar de echoscopist zei als je lichaam er klaar voor is word je weer zwanger is dat met 14 of 30 dagen net hoe je lichaam herstelt als je eraan toe bent gewoon weer proberen en dan bepaald de echo wel je aantal weken

Dubbelzinnig dus.. wel maanden wachten tot ik mijn cyclus ken of gewoon zien wanneer het goed voelt..

Hoop dat jullie mij je mening willen geven en wie weet kan ik er wat mee bedankt alvast

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb 1 cyclus afgewacht om zeker te weten dat alles weg was en dat was maar goed ook, want ben 2,5 wk ongesteld geweest..trouwens die ronde ook geen eisprong gehad dus het kon sowieso niet, nu gaan we er weer helemaal voor.

3. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    He hoi bedankt voor je reactie :) ik ben afgelopen dinsdag bij de gynaecoloog geweest en heb een echo gehad mijn baarmoeder is al weer helemaal hersteld er zat alleen nog maar een beetje bloed in en dat is er nu al bijna uit ik laat alles op zijn beloop denk ik de eerste maand maar mocht ik een eisprong hebben word ik zwanger zo niet dan wachten we tot het wel ons moment is :)

4. Logan

Logan Niet meer actief

Wij zijn gelijk weer begonnen. Mijn verlangen is na elke miskraam weer meer gegroeid.

5. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik was lang niet zo ver als jij, maar wij zijn er meteen na de mk weer voor gegaan. Met ovu's wist ik ook wanneer mijn ei sprong, dan weet je waar je aan toe bent. Sterkte en succes!

6. Ils1

Ils1 Bekend lid

Apr 29, 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend van je miskraam. Na mijn (vroege) miskraam zijn wij er gelijk weer voor gegaan. Op de echo was er helemaal niks meer te zien en hebben die ronde na de miskraam ook ovulatietesten gebruikt. We zijn gelijk weer zwanger geraakt. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie er samen weer aan toe zijn. Als het maar goed voelt.

Sterkte!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Ik heb geen antwoord gekozen in de poll, want weet even niet zo goed welke ik moet kiezen.

Volgens mijn ha konden we er gewoon gelijk weer voor gaan als we er zelf mentaal weer aan toe waren. Als je lichaam er namelijk nog niet klaar voor is wordt je ook gewoon niet zwanger....
    De eerste maand was ik niet alleen te verdrietig, maar ik heb 21 dagen gevloeid, toen 3 dagen niet en daarna werd ik alweer ongesteld. Als ik niet zo lang had gevloeid waren we er misschien gelijk al voor gegaan, maar nu zijn we dus na de eerste ongi er weer voor gegaan. 3 maanden na de mk was het al raak!

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Volgens mijn gyn kunnen we meteen weer verder en dat willen we ook. Als het voor jullie goed voelt moet je het doen. Sommige vrouwen (en mannen) hebben wat meer tijd nodig om te 'rouwen'. Of je wil gewoon wat meer inzicht in je cyclus en wacht het daarom af.

9. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    Iedereen bedankt voor jullie reacties ♡ ik heb ontzettend gerouwd toen we hoorde dat er geen hart aktie was omdat het toen ook zo was dat we niet weer zwanger konden worden en dus een dag later bij de arts van mijn man en ze kwam met hele andere medicijnen en zei we proberen het nog even was ik ineens weer dol gelukkig want mijn toekomst droom kon doorgaan!! Dus natuurlijk vind ik het vreselijk dat dit mis is gegaan maar ik ben zo blij we hebben een nieuwe kans.. en zoals ik van jullie ook lees ik moet er gewoon voor gaan :) ik heb er ook weer zin in.. het vruchtje wilde eerst niet mijn lichaam verlaten dus ik had een afspraak voor curettage in het ziekenhuis die ochtend ineens heeft de natuur mij geholpen en ben ik alles zo kwijt geraakt dus ergens staat het geluk wel aan mijn zijde.. heel erg bedankt voor jullie reacties
    ik twijfelde of ik cru was omdat ik er meteen weer voor wilde gaan maar ik lees van jullie ervaringen gewoon doen so thank you all!!!

10. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    You go girl! Hopelijk snel een mooie zwangerschap!!

11. Anjou

Anjou Niet meer actief

Belangrijkste is dat je dat doet waar jij je goed bij voelt.
    Na mijn miskraam van 6 weken gelijk weer begonnen en toen gelijk ook zwanger geraakt.

2 weken geleden te horen gekregen dat ik een missed abortion had met 8 weken. Diezelfde week ook gecuretteerd. Dit weekend een negatieve zwangerschapstest. Wij gaan er nu ook gelijk weer voor. Ik voel gewoon dat ik dit emotioneel en lichamelijk aan kan. En wat ik al zei. Je eigen gevoel is het belangrijkste in deze.

heel veel succes!!

Share This Page