ervaringen ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door jelisa, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Ik heb vandaag de sensitest ovulatietest via internet besteld. Dit is net onze 3e ronde dus misschien is het wel een beetje snel om daar nu al mee te beginnen, maar ik ben eigenlijk heel benieuwd wanneer ik nu precies mijn ei heb. Ik heb tot nu toe een vrij regelmatige cyclus en ik heb denk ik wel een idee wanneer ik mijn ei heb.

Toch lijkt het mij een rustgevender idee dat ik m.b.v ovulatietesten meer inzicht krijg wanneer ik precies mijn ei heb en dat we a.d.h daarvan kunnen klussen.
    Dan denk ik dat ik het gevoel heb dat we die maand goed hebben geklust.
    En of ik dan zwanger raak of niet, dat zien we dan wel!

Mijn vraag is:
    Wat zijn jullie ervaringen met ovulatietesten? Vonden jullie het fijn of onduidelijk en waren jullie gauw zwanger m.b.v. de testen?

Liefs Jelisa

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    heej,

ik zit in ronde 2 en ga vanaf nu ook ovu testen doen :) zelfde rede dus lees vrolijk mee ;)

x

3. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik had dit weekend ook ovutesten gebruikt. na 30 sec was die al super positief. nog nooit eerder zo snel meegemaakt. normaal moet ik toch echt 5 min wachten en dan zie je 2 hele lichte streepjes. nu waren ze echt knal. ik moest van de gyn ovutesten gaan gebruiken omdat ik een hele onregelmatige cyclus had. van 45 tot 75 dagen. ik had geen eisprong. nu heb ik een half jaar clomid en moet de ovutesten erbij gebruiken om te kijken of ik nu wel een eisprong heb. dit is de eerste maand dat ie echt zo knal was. ik zal je wel een tip geven laat ze niet op het toilet liggen. ik had het namelijk vergeten en we kregen toe visite. nou je kunt het dus wel raden die dachten dat we zwanger waren. hahah. ik het uitgelegd en toe begrepen ze het. dus leg ze weg hahaahahah

4. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    ik vind ovu testen echt een uitvinding! Bij 2 van de 3 zwangerschappen gebruikt en vrij snel zwanger! Je krijgt goed inzicht van hoe je cyclus in elkaar zit, weet wanneer je ei komt en je weet dus wanneer je "moet" klussen! Hou het gezellig en spannend :) en vergeet ook niet na je ei te klussen!

5. diaan2009

diaan2009 Lid

7 jun 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi jelisa,

zelf heb ik ook ovu testen gebruikt,en vind ze erg handig.
    zeker wanneer je een wat onduidelijke cyclus hebt.

alleen...ik hoor dan toch echt bij die cliché's.
    na een paar keer (3 maanden) ovulatie testjes te hebben gebruikt,zonder resultaat.
    ben ik op vakantie gegaan en zie mijn banner!! haha.
    ik moet wel zeggen dat ik het gevoel heb gehad dat ik eerst moest ontpillen.
    dus misschien wanneer ik de ovulatietestjes later was gaan gebruiken,dat ik er wat meer baat bij had gehad.

veel succes en plezier!
    Diaan

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik gebruik de ovulatietesten ook om inzicht te krijgen in mijn cyclus. al hoewel deze bij mij zeer regelmatig is. ik hoor alleen veel dat als je een positieve test hebt en het gebeurd bijvoorbeeld binnen een paar uur dat dan 's avonds klussen al te laat is. ik had vanmorgen een positieve test, maar kan pas vanavond klussen!!!!!!!!!!! is het echt zo? stel dat nu vanmiddag mijn ei springt is vanavond dan al te laat?

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    als je elke dag test, dan komt je ei 24 tot 48 uur na je eerste positieve ovulatietest.

8. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    maar ik had vanochtend een positieve test, kan het dan zijn dat bijvoorbeeld over 2 uur mijn eisprong is en dat vanavond klussen dan dus al te laat is? werk het zo ? of is het anders?

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    nee binnen 24 tot 48 uur , dus dan is t niet te laat neem ik aan .. gewoon lekker klussen om de dag dan ben je altijd op tijd ;)

10. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe

Als je toch geen eisprong hebt, heb je toch ook geen cyclus?! Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

Liefs

Deel Deze Pagina