Zwanger worden en opleiding starten.

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Jun 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik wil graag in september de 2 jarige opleiding starten voor verpleegkundige, maar we gaan dan ook starten met iui.

Sommige mensen vinden dat dom maar ik vind dat ik gewoon moet gaan starten en gewoon zien hoe het loopt.
    Elke iui heeft maar 10% kans om zwanger te raken en ik moet iui een jaar lang proberen dus waarom niet gewoon starten met de opleiding?

Als ik zwanger raak kan ik nog 8 maand doorgaan en dan is misschien de opleiding net klaar of kan ik de laatste maanden wat dingen versneld doen.
    En als ik wel snel zwanger raak dan kan ik toch na de bevalling weer verder?

Hoe zien jullie dit?

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Klopt, tijdens de zwangerschap heb je ook als student recht op zwangerschapsverlof. En dus kan je dan na de bevalling idd weer verder. Moet je er wel rekening mee houden dat je er miss langer over doet dan twee jaar.

Als het (financieel) kan: jij studeren én ondertussen een kindje krijgen, moet je 't gewoon doen als jij dat graag wilt, denk ik.
    Je moet 't wel aankunnen natuurlijk: huishouden, studie én kindje. Maar als je dat ziet zitten, waarom dan niet?

3. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Lies,

Ik ga in half augustus beginnen met een cursus die ik via mijn werk mag volgen. Het zal voor mij een zware opleiding zijn, omdat ik weet wat mij te wachten staat. Ik ben al een half jaartje bezig met zwanger worden, de kans is er dat ik deze maand of de aankomende maanden tijdens mijn studie zwanger ben.

Stel mijn bevalling komt tussen mijn studie, dan ben ik gewoon van plan om na mijn bevalling verder te gaan.

Het is iets waar jij achter moet staan. Ik wil na mijn bevalling gewoon blijven werken, daarom wil ik een cursus volgen zodat ik mijn functie nog beter kan uitvoeren. En dat kan je doen door alleen jezelf op te leiden. Je moet er dus wel moeite voor doen..

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

Als jij er alle vertrouwen in hebt dat het goed gaat moet je dat vooral doen.
    Mijn moeder is alleenstaand, er wonen nog twee kids thuis en ze heeft net haar HBOV gehaald! Het was een hele prestatie, financieel niet altijd breed, maar het is wel gelukt!

succes met je beslissing!

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Houd wel rekening met eventuele stages en/of werk.

Weet niet of je de opleiding BOL of BBL gaat doen?

Ik deed de opleiding BBL en toen ik zwanger raakte moest ik nog drie jaar. Ik dacht dat ik wel minder kon werken of ouderschapsverlof kon opnemen maar dat kon dus NIET.
    Ik mocht niet minder dan 32 uur werken, daarnaast had ik nog lesdagen, opdrachten etc. Ik moest in ploegen werken en vaste dagen zijn niet echt bespreekbaar omdat je leerling bent en je eigenlijk steeds moet aanpassen aan de afdeling waar je werkt (elk half jaar een andere).
    Dit maakt het regelen van opvang eigenlijk onmogelijk als je geen ouders hebt bijvoorbeeld die altijd kunnen oppassen.

Al met al bleek het voor mij niet haalbaar en ben ik dus na de bevalling gestopt, hoe jammer ik het ook vond want het ging hartstikke goed.

Maar goed, jij gaat een opleiding van 2 jaar doen, dat scheelt al.
    En misschien dat je bij deze opleiding minder uren hoeft te maken. Dan zou ik het zeker niet laten.

Ik ben van plan de opleiding in de toekomst weer op te pakken;)

Veel succes met je beslissing, maar als je het echt wilt zou ik het zeker doen, voor hetzelfde geld ben je over 1,5 jaar nog niet zwanger (wat ik uiteraard niet hoop, maar het zou kunnen) en dan heb je alles uitgesteld.

En als je wel zwanger raakt vind je ook wel weer een oplossing, is mij ook gelukt!

6. Niet meer actief

Ik doe een bbl opleiding. Ik zou dan 6 weken werken en twee weken school enz.
    Eerst 9 maand op een afdeling daarna 6 maand op een andere en dan 9 maand op de laatste afdeling.

Nu werk ik 28 uur en hoop dat te kunnen blijven doen, maar anders moet het ws toch 32 uur.

Ach ik begin gewoon en zie wel waar het strand! ;)

7. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey, ik ga ook in september beginnen met een HBO opleiding management van 2 jaar.
    Het is s'avonds na het werk en een aantal zaterdagen.

Wij gaan waarschijnlijk eind van het jaar beginnen met een behandeling ( IVF of IUI ) maar ik voorzie daarmee geen problemen.

Volgens mij kan het best hoor.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Als ik jou was zou ik ook gewoon lekker met een studie gaan beginnen als je er zin in hebt. Hoop het niet, maar voor het zelfde geldt duurt het nog een tijd voordat je zwanger bent en dan heb je misschien achter af spijt dat je die studie in de periode niet hebt gevolgd.

succes met het nemen van de beslissing.

gr vruchtje

9. sarai

sarai Actief lid

May 8, 2007
    308
    0
    0
    student/moeder van 2 kids
    velp
    ja hoor gewoon doen, we hebben al een dochter mijn ventje heeft een eigen zaak, ik heb opleiding kapster gedaan, werk nu 32 uur k ga op cursus en k ben student rechten plus dat wij ook voor een 2 de gaan, erg druk allemaal maar we hebben zelfs tijd voor elkaar en ook om leuke dingen met zn drietjes te doen! :D

heel veel succes

10. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Ik zou het gewoon lekker doen hoor! Komt vast allemaal op z'n pootjes terecht als het zover is.

11. Clau24

Clau24 Niet meer actief

Ik zou het gewoon lekker doen!
    Als je het niet red dan zie je dan toch verder?
    De enigste zekerheid die je in het leven hebt is dat je dood gaat (ooit) en waarom dus geen "risico's" nemen.
    Toen wij besloten vorig jaar een kindje te willen en dus ook daadwerkelijk stopte met de pil moest ik nog 2 jaar studie, 2 miskramen verder nog 1 jaar! En ik ga het ook echt niet uitstellen tot volgend jaar!
    (Ook al was de 2e zwangerschap door de pil heen, ik ga niet weer beginnen met de pil!)
    Succes met je studie en dat je maar snel zwanger mag zijn!

12. Niet meer actief

Deze week heb ik het sollicitatiegesprek dus hoop echt dat het doorgaat en ik in september mag beginnen!

13. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    Succes met je sollicitatiegesprek!

Ik volg ook gewoon een opleiding hoor! Ik doen nu scw en moet nog tot februari 2009 dus in die tussen tijd wordt onze 1e wondertje geboren! Bij mij op school zitten meerdere zwangere vrouwen en dat gaat allemaal prima!

Groetjes Danielle

14. Niet meer actief

Ik ben aangenomen!

In september start de opleiding. Eerst 4 weken school en daarna het ziekenhuis in.
    Ben blij! :D

15. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

Jun 19, 2007
    2,888
    0
    36
    West-Friesland
    gefeliciteerd lies :D:D

succes met alles

knuffel danielle

16. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Gefeliciteerd dat je bent aangenomen en heel veel succes met je opleiding!

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Gefeliciteerd hoor en veel succes :)

Share This Page