hoe pijnlijk is een blaasontsteking?

Discussion in 'Gezondheid' started by nikkie83, Apr 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik had al een paar dagen een zeurend gevoel in mijn buik , eerst dacht ik aan bandenpijn.
    toen ging het ook gevoelig worden met plassen
    en dacht ik dus aan een blaasontsteking.
    Gister bij de VK geweest voor een echo en ze vertelde me dat je meer last van pijntjes kan hebben bij een derde zwangerschap
    maar wat ik nu voel slaat echt alles.
    Gisteravond heb ik de HAP gebeld omdat ik niet meer rechtop kon lopen of zitten .
    rechts net boven mijn heup heb ik constant pijn elke beweging die ik maak doet pijn van onderen en als ik hoest of kuch doet het nog meer pijn .
    af en toe heb ik t dat ik een harde buik heb maar kan dat wel bij 13weken zwangerschap ?
    Op de HAP heb ik een kuur gekregen voor blaasontsteking omdat mijn urine wel n beetje troebel was maar nog niet echt vol ontstekingscellen dus ik vraag me echt af of dit het wel is .
    Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad voor zover ik weet en weet ook niet of het zoveel pijn doet.
    En zit te twijfelen of ik toch de huisarts nog even moet omdat ik dus al een kuur gehad heb .

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn ervaring met blaasontsteking is dat het vreselijke pijn kan doen!!
    Als je het niet vertrouwt even langs de huisarts. Wat je zelf al kan doen:
    Heel veel drinken (iedere keer als je naar de wc bent geweest groot glas water drinken) en zorgen dat je extra vitamine c binnen krijgt.
    Met een kuur zou het eigenlijk na ongeveer 24 uur moeten verbeteren! Zo niet ook nog even laten checken.
    Is er trouwens gekeken of je geen niersteen hebt?

3. kimlee82

kimlee82 Actief lid

Aug 18, 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    hoi,
    ik ben met 23 weken ook langs de hap
    geweest omdat ik dacht blaasonsteking had,
    niet dus werd doorgestuurd naar de verloskunde en
    na onderzoek bleek het toch echt bandenpijn te zijn...
    En dat kan gewoon ontzettend pijn doen idd na beweging,hoesten naar toilet gaan je spant toch de spieren eromheen aan....
    Ik had een groeispeurt en het was binnen een week weg...
    Met 13 weken heb ikook veel bandenpijn gehad ook een groeispeurt...

groetjes kim

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    dat is echt de echte bandenpijn veel sterkte meis

5. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben afgelopen week met een kuur begonnen ivm een beginnende blaasontsteking en de pijn die ik daar van heb gehad was niet normaal.. echt een snijdende pijn in mn onderbuik en heel erg pijn in mn flanken! sinds het kuurtje is dat over...dat werd na een dag inderdaad al beter

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Helaas veel ervaring met blaasontstekingen ze varieren bij mij van zeurderig tot echt pijnlijk, maar als je pijn boven je heup zit en erger wordt door hoesten? Klinkt geloof ik toch een beetje anders.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Normaal gesproken doen blaasontstekingen bij mij erg zeer, maar nu tijdens de zwangerschap had ik een pijnloze! Kwam erachter door regelmatige harde buiken!
    Het kan dus erg variëren.

Als het je ongerust maakt, zou ik gewoon nog een keer contact opnemen met de HA hoor...

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hoi
    Ik heb de huisarts gebeld en ze heeft me aangeraden om vandaag nog aan te kijken of de kuur iets doet meestal binnen 1 dag zou je wel resultaat moeten merken heb nu pas 2 capsules gehad dus ja .
    de pijn zit net boven mijn heupen waar mn billen ophouden en overgaat in mijn rug .
    aan de voorkant van mijn buik en onderin heeel pijnlijk zeuerend gevoel en als ik opsta of hoest bijv want ik ben ook weer verkouden :S op de fiets bij elk hobbeltje kan ik wel door de grond zakken .
    Ja ik voel me echt zielig. dit is mn 3e zwangeschap en krijg nu geloof ik alle kwaaltjes die ik bij de andere 2 niet gehad heb dubbel op in 1 keer . ben beroerd, heb m dagenlang leeg gekotst , moet al stoppen met nachtdiensten ivm mijn bekken .
    met plassen doet t ook wel pijn alsof er ineensheeel veel druk op mijn blaas zit en t er echt uit moet .
    maar als het vandaag erger word of als de pijn zoals nu niet minder is geworden moet ik terug komen en dan kijken ze verder .

9. carmen78

carmen78 Actief lid

Aug 22, 2010
    122
    0
    0
    ik zou zsm ochtendurine afgeven bij de huisarts. Dit kan gewoon bij de assistente. Zij kijken het dan na en dan kan je 's middags bellen voor de uitslag. Wel even zeggen dat je zwanger bent als je urine afgeeft.
    Dan kunnen ze alvast rekening houden met een kuur die ze dan voorschrijven.
    Ik heb zelf regelmatig een blaasontsteking maar voel dit niet. Ik merk het aan de geur, mijn urine ruikt sterker. Andere mensen daar in tegen hebben weer veel pijn, pijn alleen is geen graadmeter.

10. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    rooibos thee drinken (zuivert je nieren) en/of cranberry sap/ capsules en veel drinken.
    heb in het verleden erg veel UWI (urineweginfectie) gehad en geleerd veel te drinken.
    Ik was er tijdens mijn zwangerschap ook bang het te krijgen dus heb echt 2,5 tot 3 liter per dag gedronken, betekend wel hele dag met flesje water lopen en veeeeel plassen

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Hier dacht ik ook aan. Heb tijdens m'n eerste zwangerschap een blaasontsteking gehad die 3 dagen lang ontzettende (koliek) pijn gaf. Bleek uiteindelijk om een niersteen/nierstuwing te gaan waar ik buscopan tegen gekregen heb. Hier te lang mee rondlopen is echt niet goed, dus als je 't te lang vind duren, gewoon weer bellen. 't Hoeft natuurlijk niet ernstig te zijn, maar je wilt nu in dat gebied geen risico lopen.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Dit klinkt als een niersteen... Als het dat is, zou ik het wel laten onderzoeken en evt. echo nieren laten maken. Niersteen doet heel erge pijn!!!

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben nog terug geweest bij de huisarts en die stuurde me door naar de SeH omdat ze dacht at ik een blinde darmonsteking had ...
    heel riedeltje gehad bloedprikken infuus met pijnstilling en een echo
    daarop was dus een cyste van 3cm te zien
    moet morgen terug bij de gyn komen en dan hoor ik meer ...

Share This Page