Hoi meiden, Even een vraagje. Ik heb net de gynaecoloog al gebeld maar niet echt gerust gesteld. Dus daarom maar even hier. Ik ben vandaag 8,3 weken zwanger. Mijn symptomen lijken vandaag ineens wat minder. Ik heb nog steeds ontzettende honger, maar mijn borsten lijken minder gezwollen. Is dit normaal of.moet ik me zorgen maken? Heb vanaf het begin niet heel veel.last gehad. Ben wel de afgelopen dagen heel snel moe, lag er gister om half 10 in. En HONGER. De hele dag. We hebben trouwens een goede echo gehad met 7 weken. Helemaal goed met kloppend hartje. Ben toen wel teruggezet naar 6,3. Vanaf wanneer namen jullie symptomen af? Moet ik mij zorgen maken? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes
ik zou me geen zorgen maken hoor! ik heb afgelopen week ook de hele week bijna geen zere borsten gehad terwijl ik dat wel erg veel had!. vanmorgen echo gehad met kloppend hartje en veel beweging! het verschil gewoon per vrouw en per dag denk ik!
Ik had dag of 4 minder last en vandaag weer meer dus kan zeker wisselen. Ik merk dat als ik minder moe ben ook minder last van klachten heb trouwens.
Symptomen zeggen helaas niets over de zwangerschap. Ik heb een week een beetje gevoelige borsten gehad, vooral als ik ging slapen dan vond ik het onprettig om erop te liggen. Daarna geen last meer van gehad. Bij mij begonnen de symptomen rond de 6e week, elke week kreeg ik er iets bij (misselheidheid, niet willen eten, humeurig, hartkloppingen) en ze namen tot week 13 ook allemaal 1 voor 1 weer af. (behalve hartkloppingen heb ik nog steeds) Maak je dus niet druk. Misschien heb jij gewoon minder last van kwaaltjes, prijs jezelf daarmee! De piek voor kwaaltjes ligt tussen week 10 en 12, dus het kan nog komen.
Tijdens mijn zwangerschap had ik ook periodes dat ik geen last had van geen enkel symptoom. Die symptomen komen doordat je lichaam zich moet aanpassen aan de hoeveelheid hormonen die door je lijf gieren op dat moment. Eenmaal er aan gewoon geraakt, voel je de symptomen minder of niet. Pin je er niet op vast, het is allemaal niets.
Volgens mij namen ze hier rond die tijd ook af, dan kwamen ze zo nu en dan kort terug en nu voel ik er weer praktisch niks van. Dus ik denk niet dat het wat zegt.
Bij mij zijn de symptomen nu ook wat minder en aan het veranderen. Niet meer zo moe bijvoorbeeld als ik was. Nu kan ik steeds niet slapen. En van de hele dag honger ben ik nu mijzelf zowat aan het dwangvoeren omdat ik anders niks binnen krijg. Heb de hele dag een vol gevoel terwijl ik dan niks gegeten of gedronken heb. Dus dan maar forceren zodat ik tenminste nog iets binnen krijg. Ook ben nu nu langzaamaan vaker misselijk aan het worden. Bij het opstaan bijvoorbeeld, als ik dan niet snel genoeg wat eet draait mijn maag zich om. Na het eten zakt het dan weer af.
Hoi hoi mijn symptomen wisselen ook erg. Vanochtend ontzettend veel trek, was het tijd om te eten was ik ontzettend misselijk. Ik moet mijn eerste echo nog krijgen, nog 10 dagen. Het lijkt me zo leuk om beide ouders te vertellen dat ze voor het eerst opa en oma worden en de broers en zussen oom en tante. Symptomen verder zijn dat ik ontzettend moe ben, pijnlijke tepels, de obstipatie is weer wat verdwenen. Nu afgelopen dagen erg vroeg wakker.
Gelukkig hebben er meer last van afnemende symptomen! Ik ben dan wel pas 5 weken zwanger, maar rond mijn nod was ik steeds misselijk en moest ik 's nachts plassen en waren mijn borsten echt opgezet, nu wordt dat duidelijk minder. Voel me eigenlijk niet anders nu dan voor mijn zwangerschap en daarom toch een beetje bang of ik die positieve test niet gedroomd heb .
Goede tip voor pijnlijke borsten is s nachts ook met een bh te slapen of zo'n topje. Het scheelde me heel wat pijn. Ik had bh om die niet heel strak zat zodat ik niet vol striemen wakker werd.