Prikpil Goed idee of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door thewiz, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hoi Meiden,

Ik heb een vraagje over de prikpil.
    Ik zou er graag mee willen beginnen maar wil eerst even weten of er hier dames zijn die er positieve of negatieve ervaringen mee hebben. En of er ook dames zijn die er toch zwanger mee geraakt zijn.

Groetjes!

2. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hoi hoi!

Ik heb ook de prikpil gebruikt toen ik was bevallen van mijn zoontje omdat ik borstvoeding gaf.
    Maar ik heb er geen leuke ervaringen mee...
    kreeg erg veel last van tussentijdse bloedingen en werdt er raar van dus heb niet nog een prik gehaald en ben maar gewoon weer aan de pil gegaan aangezien mijn zoontje toen toch de borst niet meer wou.
    Het schijnt ook dat je als je stopt met de prikpil je er langer over kan doen om weer zwanger te worden tenminste dat heb ik gehoord of het zo is weet ik niet.
    dit is mijn ervaring met de prikpil in ieder geval.
    misschien kan je ook wat info inwinnen bij je dokter?

Groetjes pinky:)

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik heb er hele slechte ervaringen mee. ik werd tussendoor ongesteld, toen bleek uit een bloedtest dat het bij mij niets deed en dat hij dus onveilig was. toen dus gestopt en toen ben ik 9 maanden lang niet ongesteld geweest. al die tijd in de weer met condooms, want toen niet direct een kinderwens. onzekerheid of mn lijf het nog wel deed, omdat ik maar niet ongesteld werd, geen eitjes te zien in mn baarmoeder, hele enge periode, want wist dat ik op termijn wel een kinderwens had.
    na 9 maanden toch eindelijk ongesteld geworden en toen weer aan de 'gewone' pil gegaan. beviel me toch veel beter.
    ik zou nu zelf voor een spiraal gaan, als ik weer anticonceptie nodig heb.

4. Dins

Dins Actief lid

4 aug 2010
    259
    0
    0
    NL
    Ik heb ook slechte ervaring met dat ding! ik heb het zelfs 2 x gebruikt en mn hele hormonele systeem in de war gebracht... het is een te sterk middel! ik heb 1,5 jaar geleden gebruikt.. en hebt nog steeds een blauwe plek bij mn bil van dat :(.. Toen ik gestopt was had ik na ieder week bloeding,hiervoor moest ik met di pil beginnen om alles weer netjes op een rij te zetten.. Een prikpil is goed voor NA het bevalling naar mij mening hoor...daarna kan je ruilen voor naar de pil te gaan ;)

5. parmessar

parmessar Niet meer actief

geen leuke ervaring. eerste paar maanden dat ik de prikpil kreeg, druppelde ik elke dag. toen besloot ik te stoppen met de prikpil, dat was het ergste, ik heb moeten lijden! de uitwerking van de prikpil, verschrikkelijk x

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ohh zie nou wel het kan!!
    Verdikkeme!
    Ik heb ook tussentijdse bloedingen gehad en ja voelde ook mijn eisprong!
    Ging naar de dokter zei ze:"Dat kan helemaal niet,kan gebeuren tussentijdsbloedingen..."
    Ze geloven me zoiezo niet dat ik mijn eisprong voel en in welke eileider !
    Dus gestopt met de prikpil,laatste gehad in mei en ja hoor weer een eisprong!!
    op 11 aug

Ik wist het gewoon!

Bedankt meid!

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Ik heb wel positieve ervaring met de prikpil. Ik heb de prikpil ongeveer 3 jaar gebruikt. Ben in november gestopt met de prikpil en netjes in december alweer ongesteld geworden. De menstruatie begint ook al weer netjes een cyclus te krijgen.
    Van de prikpil zelf nooit geen last gehad. Ik vond het geweldig dat ik niet elke avond om de pil hoefde te denken. Ook werd ik helemaal niet meer ongesteld. Het was dus na het stoppen weer erg wennen en veel kwaaltjes die ik eerder niet had die bij de menstruatie horen.

groetjes Deborah

8. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Maar je hebt het steeds over je ongi maar heb je wel een eisprong?
    Ik had hiervoor 2 jaar de prikpil gebruikt duurde 9 maand voor ik een ongi kreeg maar nog 6 maand totdat ik een eisprong kreeg
    Dus in totaal duurde het 15 maand voor we er echt voor konden gaan

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hele slechte ervaringen ;). Dankzij de prikpil zit ik nu in de medische molen!

Voor de prikpil had ik een prachtcyclus, ben zelfs door de pil heen zwanger geworden, helaas een MK.

Doordat ik door de pil veel tussentijdse bloedingen had heb ik een eenmalige prikpil laten zetten. Ik heb 12 weken lang onwijs veel gebloed, menstrueerde dus alleen maar. Na die 12 weken, dus toen hij uitwerkt was werd ik niet meer ongesteld.

Uiteindelijk op 15 mei 2009 de medische molen ingegaan (half jaar na stop prikpil). Bleek: ik maakte geen eitjes meer aan, maar had een flinterdun slijmvlies van 1 mm.

Veel medicatie gehad, kreeg wel een ei, maar slijmvlies bleef te dun waardoor een kind nooit kon innestelen!

Al met al ben ik nu bijna 2 jaar verder na 1 shot prikpil. Ik heb nu pas sinds 3x weer een eisprong gehad, waarvan 1e keer me slecht slijmvlies, 2e keer geen idee, 3e keer is vandaag (vrijdag was me slijmvlies 4 mm) en die hoort 7 mm te zijn.

Daarbij moet ik echt ovulatietesten gebruiken, want me hele cyclus is door de war. Gelukkig mogen wij door voor IVF, maar ik raad hem je echt af.... Mits je geen kids mer wil.

Liefs

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ik een eisprong heb. Maar ga er vanuit van wel. Als het niet zo is, denk ik dat we daar na een paar maanden wel achter komen.

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    tijdens anticonceptie heb je als het goed is geen eisprong, maar daarna als het goed is weer wel. kan soms even een paar maandjes duren voor het op gang is.

12. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook hele slechte ervaringen met de prikpil. Ik heb deze 1 x laten zetten en ik werd pas 13 maanden na afloop van de 3 maands periode weer ongi, ook kreeg ik er gratis en voor niets 11 kilo bij :) deze verdwenen als sneeuw voor de zon toen mijn cylcus weer op gang kwam.
    Nu ben ik sowieso erg gevoelig voor hormonale anticonceptie, zelfs een ultra lichte pil dus ik ben ook niet een erg goed voorbeeld, maar mijn ervaringen zijn dus niet goed.
    Succes met het maken van je beslissing meid.

Deel Deze Pagina