Last van verstopping

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door limili, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo,

Mijn darmen zijn wel vaker een probleem geweest voordat ik zwanger was. Maar voorafgaand aan mijn zwangerschap en de eerste weken nergens last van. Sinds deze week een enorme verstopping. Ik ben nu al 5 dagen niet naar het toilet geweest en er zit wel iets maar krijg het er niet uit zo hard (sorry voor de details) drink drie glazen roosvicee laxo en eet veel fruit en vezels. Nu heb ik van de huisarts Metamucil gekregen maar ook dit helpt nog niet. Moet ik nu aan de bel trekken bij de huisarts want dit is echt niet prettig en vooral pijnlijk en heb een vreselijke opgezette buik en zo vol gevoel.

Zijn er nog andere middelen die zouden kunnen helpen. Ik heb een melkallergie dus activia is geen oplossing?

Alvast bedankt,

Groeten,

Lisette

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend. Obstipatie is een veel gehoorde zwangerschapskwaal. Als je al vijf dagen niet naar de wc bent geweest is het verstandig om via de huisarts een microlax te vragen. Deze zorgt ervoor dat de harde onderste prop ontlasting zacht wordt en naar buiten kan. Je gebruikt al een laxeermiddel dus het is aan te raden die voorlopig zeker te blijven gebruiken. Wat ook kan helpen is gebruik van probiotica. Deze zit in de activia inderdaad (wat voor jou dus geen optie is) maar deze heb je ook in poedervorm. Veel meer tips als beweging, veel drinken vezels en fruit eten heb ik niet. Natuurlijk ook opletten dat je geen voeding neemt die juist stopt (zoals wit brood, witte rijst, witte pasta, banaan, appel etc).

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina