Na > 8 mnd nog steeds geen tampons...

Discussion in 'Na de bevalling' started by Nijntje01, Nov 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ben ik nou de enige met dit probleem?!

Eind februari ben ik bevallen en ik kan nog steeds geen tampons gebruiken. Het doet zo'n pijn! Alsof het een mesje is :(
    Ik denk dat het door het littekenweefsel komt. Ik heb ook een paar inwendige hechtingen gehad.

Ik heb echt geen zin om hiervoor naar de dokter te gaan, ik ben gewoon benieuwd of meer meiden hier last van hebben en hoe lang het geduurd heeft voordat het over is.

Als de kleine 1 is zouden we best voor een 2e willen proberen, maar dat is echt onmogelijk op deze manier :(

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Inwendige hechtingen kunnen inderdaad wat 'problemen' geven. Inderdaad tampon gebruik maar ook vrijen.
    Hier met een knip een ruim jaar voordat ik geen pijn meer had. Het litteken was van buiten wel soepel maar vanbinnen hard en stug. Wat wel kan helpen is massage. Vaak hoor ik ook rustig aan doen bij vrijen en evt glijmiddel...Maar dat is van horen en zeggen hoor. Ik had toch het eerste jaar geen behoefte ;) En ook door de borstvoeding aan de tweeling geen menstruatie gehad het eerste jaar. Dus hooguit weet ik dat het bij mij goed is gekomen, maar bij twijfel kun je altijd naar de huisarts. Misschien zijn er wel meer simpele trucjes....

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Dit moet je juist wel doen!
    Voor hetzelfde geld hebben ze verkeerd gehecht waardoor je niks meer kunt inbrengen, op moment van hechten was het natuurlijk een "slagveld".
    En dan is het maar genant dat iemand naar je onderkant kijkt, maar daar zijn het dokters voor.
    Doe maar gewoon, straks ben je nog verder van huis als er van binnen zaken aan elkaar vast zitten/zijn gegroeid door bv een verkeerd gezette hechting!

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Gelukkig zag het er goed gehecht uit bij inwendig onderzoek bij bekkenfysio zo'n 3 maanden na de bevalling ;)

5. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,295
    113
    Nederland
    Probeer eens een mini tampon. Dit ging bij mij wel, destijds. De gewone deed ook pijn.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tampons kan ik, net als m'n menstruatie cup, sinds m'n bevalling (2012!) niet meer verdragen. Maar ik begrijp dat je ook moeite hebt met intimiteit? Daar zou ik dan wel advies voor zoeken!

Share This Page