Hoe snel zwanger na (opgewekte) miskraam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nolewsky, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nolewsky

Nolewsky Niet meer actief

Hallo dames,

Wij waren EINDELIJK zwanger na 15 maanden.
    Tot dat bleek dat er een miskraam aan zat te komen ..
    Ik kon wachten tot het vanzelf los liet of ik kon het afbreken met medicatie.
    Dit laatste hebben we besloten om te doen.
    12 december heb ik dus cytotec ingebracht en is de miskraam op gang gekomen.
    Dit is allemaal goed gegaan.
    Ik heb vanmorgen om 10 uur een nacontrole gehad en was weer helemaal schoon/leeg.
    En van de gyn mochten we meteen weer verder gaan zonder eerst een menstruatie af te wachten
    Nu is mijn vraag aan jullie.. Wanneer waren jullie weer zwanger na de (opgewekte) miskraam?
    En hoelang deden jullie over het zwanger worden voor de miskraam ?
    En hoelang duurde het voor dat jullie weer ongesteld waren na de miskraam ....
    Heel veel vragen!
    Maar hoop hier antwoorden te vinden
    Liefs

En zijn er dames die er eerst lang over deden net als bij ons .. Maar die na de miskraam veel sneller zwanger waren ?

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als eerst veel sterkte!

Mijn 2e zwangerschap eindige ook in een MA. Ik had al vanaf het begin een heel sterk voor gevoel maar lichamelijk leek alles goed te gaan, geen krampen of bloedverlies en mijn lichaam voelde zich op en top zwanger. Toch werd mijn voorgevoel bij de eerste echo bevestigd. Ik was 10 weken en 3 dagen maar ons kindje was met 8 weken gestopt. Ik hoef je niet uit te leggen hoe zoiets op je dak komt. Ook ik heb gekozen voor medicatie om de miskraam op te wekken. Vond het verschrikkelijk dat ik al ruim 2 weken met een dood kindje in mijn buik liep. De behandeling is goed gegaan, heb hem wel 2x moeten herhalen en nét voor de 3e keer, verloor ik het kindje. Ontzettend veel bloedverlies en de pijn herrinerde me even weer aan de bevalling van mijn dochter..

De eerste dag van het bloedverlies heb ik geteld als dag 1 van een nieuwe cyclus. Op dag 30 had ik weer een eisprong en op dag 42 werd ik ongesteld. De cyclus daarna raakte ik weer zwanger. Wel weer een late eisprong en dus een langere cyclus. Ook deze zwangerschap ging mis. Bij precies 6 weken begon ik bloed te verliezen en bij 6+2 ben ik het kindje verloren. Bloedverlies was matig, minder dan een gewone menstruatie en ik heb ook totaal geen pijn gehad.. Wel heb ik die keer bijna 2 weken nagevloeit en nog een week last gehad van spotting. Bij de eerste miskraam geloof ik maar 8 dagen gevloeit. Inmiddels zit ik nu weer in ronde 5 na de 2e miskraam en ben ik dus nog niet zwanger. Mijn cyclus is sinds de eerste miskraam erg onregelmatig. De vorige cyclus was de eerste die weer een beetje in regelmaat was, één dag te vroeg zelfs! En nu is het dus weer afwachten, wachten op mijn eisprong en daarna weer de 2 zenuwslopende weken tot nod.

Ik moet wel zeggen dat ik bij alle 3 de zwangerschappen in ronde 2 zwanger was. Dus dat is wel erg snel. Nu laat de zwangerschap helaas al even opzich wachten.. Het is dus erg verschillend en niet te zeggen hoe snel je weer zwanger raakt na een miskraam. Zoals ik zei was ik na de eerste al weer snel zwanger en na de 2e zijn we alweer een half jaar verder.

Nogmaals sterkte!

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb een miskraam opgewekt met cyotec ( de laatste ) en ben daarna een keer ongesteld geweest en nu weer zwanger.
    19 oktober kwam de mk los, 15 november ongesteld en 11 december teste ik weer positief.

4. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij duurde het ook een tijd.... ik was de 1e keer zwanger na 6 maanden, maar dit eindigde in een VMK. Wij kwamen er ook de maand erna pas achter dat ik zwanger was geweest (mijn cyclus was opeens van slag) het heeft toen 2 maanden geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Na 5 maanden was ik weer zwanger, dit eindigde helaas in een MA. Wij kwamen na 9 weken erachter dat ons kindje niet meer leefde (het hartje was gestopt met 6 weken). Ook ik heb toen cytotec gehad en daarvan een week lang migraine gehad. Gelukkig kwam mijn menstruatie wel gelijk weer op gang en na 3 maanden was ik weer zwanger! Deze frummel zit er al 13 weken en het gaat heel erg goed!!

5. Nolewsky

Ooooh.. Hoop echt dat er nog wat dames reageren!!
    Liefs

6. Nolewsky

Sorry sorry sorry!
    Heel gek maar heb jullie reacties niet eens gezien! Nu heb ik ze allemaal gelezen! Echt super bedankt !
    Ik ben zo bang dat het weer 15 maanden gaat duren..
    Vanmorgen was de test in de kliniek negatief en op echo was het vruchtje ook weg ..
    13dec was dus de 1e dag bloedverlies van m'n MK !
    Maar nu vroeg ik me af..
    Zou ik weer ZWANGER kunnen zijn ?
    Zonder ongi te worden ?
    X

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoi hoi,

zou kunnen natuurlijk. na de bevalling van mijn tweede (duurde vijf jaar voor ik weer zwanger was!!) wilden wij graag een derde kindje. Het duurde bij ons 14 maanden en dat is helaas uitgelopen op een vm. De gyn wilde kijken of ik helemaal schoon was en dit is gebeurd dmv een hsg en twee weken later testte ik positief, dus 6 weken na de miskraam. Ik ben nu ruim 29 weken zwanger

8. Mamma 2 Boys

Mamma 2 Boys Actief lid

23 jan 2006
    145
    0
    0
    Afgelopen Sept. een curretage ondergaan met 14 wk.
    ( deze zwangerschap was ontstaan na 12 mnd ! ).

In november weer zwanger geraakt !
    Dus in ons geval heel snel........... ook niet verwacht hoor.
    Het is nu nog pril......

9. Nolewsky

Ja het viel me op dat ik weer dezelfde symptomen krijg als toen ik erachter kwam dat ik eindelijk zwanger was..
    Ik werd zwanger op het moment dat ik me neerlegde bij t feit dat we nou eenmaal moeilijk kinderen zouden kunnen krijgen.. En juist op dat moment een zwangerschap .. Nu vind ik het natuurlijk wel lastig om er weer niet mee bezig te zijn of om me
    Erbij neer te leggen..
    ik hoop zo dat ik weer zwanger mag zijn..
    Wanneer zou ik dan eigenlijk weer kunnen gaan testen ??
    Als 13dec de 1e dag was van m'n MK? xx
    En nogmaals super bedankt voor alle reacties

10. Sunnyflow

Sunnyflow Lid

12 jan 2012
    10
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb afgelopen augustus een miskraam gehad. We kwamen er met 10 weken achter dat het hartje niet meer klopte. Ik heb met 11 weken een curretage gehad. Het was toen in de 4e ronde raak. We gaan nu de 5e ronde in. Ik hoop dat het deze keer gaat lukken. Dat hoop ik ook voor jullie. En voor de meiden die zwanger zijn, gefeliciteerd. Het is en blijft een wonder!

Deel Deze Pagina