Hoihoi! Ik zit toch nog even met een vraagje over de manier waarop ik met de pil gestopt ben.. Enkele weken geleden ben ik goed ziek geworden en dat bleek een keel+oorontsteking te zijn waarvoor ik een Antibiotica kuur kreeg.. Eigenlijk was ik ook net ongesteld geweest en toen ik aan de antibiotica begon begon ik ook aan mn nieuwe strip.. Omdat er in de bijsluiter van de ABkuur stond dat deze de werking van de pil tegenhield voor een maand lang had ik zoiets van, waarom neem ik m dan nog deze maand?! en ben ermee gestopt.. Ik had toen denk ik pas 2 pillen op en enkele dagen later (een dag of twee dagen dacht ik, sneller als normaal na mn laatste pil) werd ik direct "ongesteld" wel was het bloed nu helderder als normaal, maar pittig wat! bijna meer als ik gewend was.. en ik was immers nog geen week ervoor nog ongesteld geweest! In de eerste week dat ik ermee gestopt was kwam het besluit te gaan voor een kindje.. na de opmerking "waarom gooi je m niet helemaal weg" van mn vriend vrij onverwachts maar zo rond mn vruchtbare dagen volgens de calculator dus we gingen er gewoon voor.. Voor mn cyclus ben ik uitgegaan van die laatste menstruatie en nu denk ik ook netjes (zie banner) op tijd mn eisprong te hebben gevoeld.. Kan dit? en hoe kan het eigenlijk dat ik zo heftig ongesteld werd na 2 dagen pil?.. Ik heb zelf ook vanaf die ongesteldheid en de tijd erna een heeeerlijk gevoel.. echt alsof mn lichaam zei "Zo nu eerst die pilbende eruit, en klaar ermee!" kan het zijn dat mn lichaam dan al zo snel ont-pil-t is? Ik merk namelijk nu al meteen dat ik me lekkerder voel, de seks lekkerder is en ik mn libido weer terug heb..
Hoi PamPapilio, ik weet eerlijk gezegd niet waarom jouw lichaam zo heftig reageerde op de stop na 2 pillen. Vaak zie je wel dat je een kleine onttrekkingsbloeding hebt, maar zo heftig, daar heb ik geen verklaring voor. Dat is meer iets voor de HA. Als ik jou was zou ik inderdaad van die laatste bloeding uitgaan en dan hebben jullie naar mijn idee op het goede moment geklust. Ik ben benieuwd of jullie geluk hebben en al zo snel zwanger zijn. Ik duim voor jullie Groetjes Brigitte
Heel erg bedankt voor het antwoord! En omdat alles er verder gewoon normaal uitzag ga ik er maar vanuit dat het gewoon mijn ongi was en dat mn lichaam de pil gewoon echt zat was ofzo Ik hoop ook dat t gelijk nu raak is! maar mocht het niet zo zijn gaan we vol goede moed 2009 in Nogmaals bedankt!