hoi ik kwam er net achter dat er voch uit mijn tepels komt( ben ff de naam kwijt,colostrum?) ik ben benieuwd of je je borsten nu anders moet verzorgen,ik smeer ze soms in met buikcreme van zwitzal omdat ze soms zo droog zijn,mag dit nu nog? en nog een vraagje: nu is het nog voormelk zeg maar,er staat op internet dat dit in het begin het beste is voor je baby omdat er veel voedingsstoffen inzitten,blijft het colostrum tot ik borstvoeding ga geven of gaat het over op echte melk? wat n vragen he groetjes kellie
niet je tepels mee insmeren. Verder gewoon lekker insmeren met zwitsal. Heerlijk vind ik dat. Ik doe t nu niet meer want ik wil me eigen lichaamsgeur hebben als de kleine komt. Ja het gaat over in echte melk na een dag of twee. als de kleine er is. fijne zwangerschap!
Verzorging borsten: Was je borsten niet met zeep. Kliertjes van Montgomery liggen n.m. rond de tepel Deze kliertjes scheiden extra talg af en houden de huid van de tepel en tepelhof soepel tijdens de borstvoedingsperiode. Met zeep was je dit weg. Ook zou ik niets op je tepels smeren. Melk: Als je bevallen bent maak je eerst colostrum de eerste dagen aan dan gaat het over in overgangsmelk om daarna rijpe moedermelk aan te maken. Mischien handig om nog en bv cursus te doen ? Dan leer je dit alles en nog veel meer.
bedankt voor jullie antwoorden. ik ga denk idd een cursusje doen. hoe meer je weet hoe beter natuurlijk