Spataderen en blauwe plekken

Discussion in 'Gezondheid' started by alida, Jul 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. alida

alida Lid

Jan 14, 2006
    6
    0
    0
    pianodocente
    alkmaar
    Sinds een paar weken verschijnen er steeds meer spataderen in mijn linkerbeen. Daar is nu ook een flinke blauwe plek bij gekomen ter grootte van een appel. Wie heeft dit ook? Ik lees wel dat het gemakkelijk kan voorkomen tijdens de zwangerschap, en vind het toch een vervelend kwaaltje. Mijn been zeurt en ik beweeg toch regelmatig, aangezien ik een peuter van 2 heb rondlopen! Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en 10 kilo aangekomen, dus ook dat valt nogal mee. Wie weet zeur ik wel, alhoewel??

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Zo'n grote blauwe plek lijkt me niet normaal. Ik zou contract opnemen met mijn huisarts. Misschien kun je steunkousen laten aanmeten.

3. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik heb nu ook last van spataderen gekregen zowel bij me linker als rechter been. Wat misschien kan helpen is gebruik maken van beenbalsem, dat gebruik ik nu ook. Wilde eerst ook steunkousen aan vragen maar dat is niet te doen met de warmte. Waarschijnlijk gaan je spataderen na de gebroote van je kindje weer weg. Daar hoop ik zelf op en anders kan je ze geloof ik weg laten halen na de zwangerschap.

Groetjes Chanel.

4. nikkiesmom

Jul 20, 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    Ik heb in mijn vorige zw.sch. heel erge spataderen gehad, de meeste waren er na de tijd allemaal weg. Er is 1 dikke blijven zitten. Nu komen ze allemaal weer heel snel weer én niet alleen op mijn onderbenen maar ook in mijn lies!!! Dat had ik in mijn vorige zw.sch. ook alleen dan pas met 7 mdn., nu heb ik t dus nú al!!!! heb er antistax coolling gel voor maar dat helpt maar eventjes om de druk eraf te halen... Erg vervelend gevoel!! bah!! heeft iemand hier ook ervaring mee??

5. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik heb altijd al last gehad van spataderen, ik heb ze ook al een keer laten behandelen in het ziekenhuis. Toen zeiden ze, dat als ik zwanger zou worden ik heel veel last van spataderen zou krijgen en al vroeg met steunkousen zou moeten beginnen. Dat is bij veel mensen normal zei ze.

Dus op tijd zijn met steunkousen!

6. nikkiesmom

Jul 20, 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    Heb je wel eens van spatadertherapie gehoord? Ik werd er op deze site én later ook door mijn eigen verloskundige geadviseerd! Kijk maar eens op: www.spatadertherapie.nl Ik denk dat ik 't eens ga proberen! Weet niet of het wel vergoed wordt, moet ik nog even uitzoeken! Als 't goed is ben je er na 4 á 5x vanaf en moet je na de bgevalling nog een x voor een nabehandeling!

Share This Page