Hallo, 2 weken na mijn bevallen ben ik Cerazette gaan slikken ivm BV. Dat heb ik een maand gedaan, ben daarna namelijk de fles gaan geven en ben toen over gestapt op Microgynon 30. Maar ik heb niet eerst een stop week ingelast. Vlak na mijn bevalling heb ik al wel een keer bloed verloren, maar dat was niet veel. Mar nu heb ik dus mijn stopweek, moet ik dan ook echt ongesteld worden, of kan het ook zijn dat het nog niet op gang is gekomen? en mijn partner en ik hebben wel eens een paar keer seks gehad zonder condoom, maar toen slikte ik al wel de pil. Hij is toen wel voor het zingen de kerk uit gegaan, hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn? Gr
Hoi Renate, als het goed is heb je wel gewoon een ontrekkingsbloeding in je eerste stopweek. Het kan zijn dat deze minder heftig of heviger is dan je gewend bent, dat komt omdat een eerste menses na je bevalling vaak onder invloed van nog aanwezige zwangerschapshormonen nog anders kan zijn en vaak een laatste grote schoonmaak is. Als je trouw de pil hebt geslikt en je vriend heeft opgelet tijdens het klaarkomen, dan is de kans klein dat je zwanger bent. Al had je beter wel even kunnen wachten op je eerste menses, omdat de pil, als je at random begonnen bent net als jij, nog niet geheel betrouwbaar is bij de eerste strip. Dit zou wel het geval zijn geweest als je al een keertje ongesteld was geworden. Maar ik acht de kans klein, al weet je het nooit zeker. Groetjes Brigitte
Dankjewel! En als ik nou deze week niet ongesteld word? Kan dat dan komen door de hormonen en moet ik gewoon wachten met het slikken van de volgende strip totdat ik het wel ben geworden, of moet ik gewoon weer beginnen en naar de huisarts gaan ofzo?
Ik zou na deze week dan gewoon de volgende strip gaan slikken en mocht je dan bij de volgende stopweek nog geen bloeding krijgen, de HA even bellen. Maar dit is dus nog niet heel vreemd, meestal komt ook dit gewoon weer goed. Groetjes Brigitte