Vocht vashouden in gezicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Naast de normale plekken zoals enkels, voeten, vingers, hou ik nu ook vocht vast in mijn gezicht. Althans dat denk ik.
    Ik lijk wel een ander persoon als ik in de spiegel kijk. Vooral jukbeenderen en rond de kaaklijn is het bol.
    Er zijn ook steeds meer mensen die er iets over zeggen.
    Ik ben ook 16 kg aangekomen maar daar zal het toch niet door komen?

Herkent iemand dit. Ik ben soms bang dat dit na de bevalling niet meer goed komt.

Ik hoor graag jullie ervaring...

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi

volges mij is het vaakt zo dat je wat boller word in je gezicht tijdens de zwangerschap.

hoor het bij meer meide, dat ze echt een bolle toet krijgen.

zelf ben ik ook al wel wat boller in mn gezicht geworden.

en ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft hoeveel je aankomt tijdens je zwangerschap.

Nou groetjes suc6

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Ik vind zelf ook dat ik dikker ben geworden in m'n gezicht.
    Het weer speelt natuurlijk ook mee en je gaat richting einde van je zwangerschap. Na de bevalling is het vocht als eerste weg.
    Bij mij ging het aankomen mooi rustig maar de laatste keer was ik 3,7 kg aangekomen in 2 weken tijd en het mooiste is, ik eet echt geen hap teveel want ons kindje ligt lekker tegen m'n maag aan dus zoveel zin heb ik niet om te eten. Ik baal gruwelijk dat ik van het vocht aankom. Het hoort er dus echt gewoon bij.

Alleen moet je niet helemaal opblazen maar ze zullen wellicht je bloeddruk ook in de gaten houden. Als die goed is en je voelt je goed (dus niet continu knallende koppijn en een bandgevoel om je maag) hoef je je geen zorgen te maken.

Sterkte met het vocht, ik ken het helaas

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Mijn man zei vandaag nog nadat hij foto's had bekeken dat ik zo bol was geworden in mijn gezicht. (en bedankt!)

Had het bij mijn vorige zwangerschap ook en is heel snel weer weggetrokken gelukkig.

5. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ja joh, dat kan absoluut van vocht komen! Ik heb er nu (nagenoeg) geen last van, maar bij mijn vorige zwangerschap had ik met 33 weken ook al echt een bol gezicht en een dopneus. Als ik de foto's weer terug zie........
    Is na mijn bevalling gewoon weer weggetrokken hoor (evenals de kilo's op overige plaatsen).

6. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Kan zeker!
    Ik had ook het vocht overal zitten. Inlcusief gezicht.
    Gelukkig is je gezicht een paar weken na de bevalling waarschijnlijk weer zoals voorheen.

7. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Kan vocht zijn, maar als je bijkomt is het normaal dat er ook wat van in je gezicht te zien is.

Daar is trouwens een bakkerspraatje over... als je gezicht verandert, krijg je een... alleen weet ik het niet meer :( jongen of was het nu meisje? haha

Ik had in ieder geval ook een héél bol gezicht bij de eerste. Tot nu toe bij deze (20 weken) zie je mijn jeukbeenderen nog...

8. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Haha bij mij is alles bol geworden en hoop toch echt dat dat alleen vocht is! Ik lijk zelfs wel een onderkinnetje te gaan krijgen!

9. Momfulness

Gelukkig voor meerdere herkenbaar. Fijn om te horen dat het bij jullie ook weer snel wegtrok. Het zal bij mij een combi zijn van gewichtstoename en vocht vasthouden.
    Ik heb al een vrij rond gezicht van mezelf maar nu is het echt wel erg. Alsof ik aan de pretnison zit zeg maar.
    Qua gezondheid, bloeddruk etc zit alles goed dus daar kan het niet aan liggen.

Vooral als het anderen gaat opvallen begint het wel frustrerend te worden. Als mensen in je gezicht gaan knijpen enzo...
    Mijn vriend zegt nu dat ik op een beertje lijk. haha

Bedankt alvast voor de reacties

10. Momfulness

Onderkin heb ik inderdaad nu ook. Ben ook wel van 54 naar 70 kilo gegaan. Ik hoop toch dat ik het er af ga krijgen straks....

11. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht

als je gewoon gezond hebt gegeten gedurende je zwangerschap zul je het zeer zeker weer kwijt raken. Ik mocht 25 kilo bijschrijven en dat smolt ook weer als sneeuw voor de zon na de bevalling. Ik dacht ook dat het vocht alleen in mijn handen en voeten zat en de rest vet was, maar het vocht bleek verstopt te zitten in werkelijk alle hoeken en gaten; o.a. ook gezicht, benen, armen enzovoorts. Misschien een overbodig advies; blijf ondanks het vocht vasthouden zoveel mogelijk drinken. En ten tweede: na de bevalling raak je het vocht op verschillende manieren kwijt; door extra te plassen maar ook door heel veel extra te zweten. Ik werd een paar keer 's nachts badend in het zweet wakker. Dus misschien nog even wachten met het sjieke beddengoed ;)?

Veel succes met de laatste loodjes.

12. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Na de bevalling heb ik mezelf drie dagen niet in de spiegel gezien. (keizersnee, ik kon niet staan en.... ik had ook niet echt behoefte aan een spiegel... ;) ) Ik schrok me echt rot! Mijn gezicht was "hartstikke" mager! Kortom, ik maak me deze keer ook niet zo'n zorgen, het trekt echt heel snel weg.

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

HEEEEEEYYYY dan is er hoop :D
    Als ik nu namelijk in de spiegel kijk, schrik me ook iedere keer echt helemaal kapot!! Maar dan omdat ik vind dat ik een dik gezicht heb. En ik zit ook echt vol met vocht in o.a. handen en voeten.
    Maar het komt dus goed, dat geeft de burger moed ;)

14. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik heb ook een ontzettend bolle toet gekregen, helaas niet onopgemerkt bij buitenstaanders.... ik ben behoorlijk aangekomen in de zwangerschap, zit nu op 25 kilo. mijn voeten zijn echt enorm (maat 37 naar maat 41!!!) en ook helaas in mijn gezicht heel goed te merken. Mijn vriend zingt nu elke avond het liedje van kung fu fighting.... (als ik mijn badjas aan heb) want ik lijk dan echt op die pandabeer... maar gelukkig is het lief bedoeld, want die lieve lach erbij! ;)

dus ik heb mezelf ook maar tot pandabeer benoemd. Mijn vader valt nooit echt iets op bij mij, maar zelfs hij zegt het nu dat ik opgeblazen ben in mijn gezicht... :S en hij belt nu heel vaak en vraagt hoe het met de ballonnetjes gaat. mijn zus zegt dat ze hoopt dat ook zij (als ze zwanger is) zo mooi zwanger word als ik. behalve mijn voeten en gezicht, want die wil ze niet :D

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    We moeten ook niet vergeten dat we hoogzwanger zijn in HOOGZOMER!! Die hitte doet het vocht geen goed he.
    Ik denk dat wanneer het nu winter zou zijn, je lang niet zo'n last zou hebben van vocht vasthouden. Dat scheelt vast ook in de kilo's!

En laat mij nou net een wintermens zijn.
    Ik heb een chronische darmontsteking en dat broeit vaak in de zomer. En dan d'r bij heb ik een bloedhekel (en ben kei bang) voor wespen. Ik zal erg blij zijn als de zomer weer opgehoepeld is, da vies gezweet allemaal!!!

16. Maia

Maia Niet meer actief

je bent gewoon lekker zwanger :D ;)

die opmerking krijg ik vaak :) in het begin vroeg ik wel eens wat ze bedoelden: ja je hebt van die lekkere bolle wangen...

en bedankt ;)

maar ik heb er dus ook last van :D

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meiden,
    tja hier ook iemand die sinds een week ook een bolle toet heeft gekregen. Nu had ik al een rond gezicht van mezelf maar het is echt wel wat meer geworden. Nu zegt mijn man de hele tijd voor de gein die reclame van de albert heijn "hamsteren". ach kan het wel hebben als hij het zegt. Zeg dan ook vind je me echt een dikke kop hebben, ach zegt hij dan hoort er toch een beetje bij en iedereen zwelt op met dit weer. En zwangere alleen maar meer. Ik ga er ook maar van uit dat het er weer af is als die kleine er is.
    groetjes rensje

18. Momfulness

Gelukkig ben ik niet de enige. Ook wel fijn om te horen dat het bij de meeste snel weer weg was na de bevalling. komt bij mij nog bij dat ik vorige week naar de kapper ben geweest onder het motto " een beetje bijknippen". De muts heet mijn haar zo kort geknipt dat mijn kop nu NOG dikker lijkt! haha

ach ja, het hoort erbij...

19. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Nee je bent echt niet de enige! :) Wel frustrerend soms he.
    Ik eet ook niet overmatig en ben ook al 25 kilo aangekomen. Heb wel begin dit jaar een gebroken enkel gehad, dus naast vocht vasthouden ook nog eens te weinig beweging gehad. Dus ben benieuwd hoeveel vocht en hoeveel vet is.

Ik ben er soms (vandaag) wel sip onder hoor, voel me soms zo dik en onhandig. Ik kan door mijn enkel en buik niet bukken en hurken en laat alles vallen! Grrr
    Ook mijn huishouden kan ik niet meer naar behoren doen en dat vind ik vreselijk. Kan me er ook niet goed aan toezetten, ook wetende omdat ik een boel niet kan.

Ik vind over het algemeen het zwanger zijn leuk, maar vandaag even niet geloof ik!!

20. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Ik snap je volkomen!! Ik baal ook zo van het vocht!!
    Die enkels en voeten bah. Maar goed, het duurt niet zo lang meer gelukkig! Sterke.

Deel Deze Pagina