hoi iedereen, ik zou niet weten waar ik mijn onderwerp kan plaatsen dus probeer ik het hier. Ik heb gehoord dat je kindje en jezelf rustig word van muziek te horen. Nu gaat mijn kindje nog nies horen maar ik heb ik juist weer zo een melige dag daarom mijn vraag of er iemand soms nog mooie liedjes kent ivm de zwangerschap of je baby? Ik ken enkele liedjes {|= : - marco borsato, dochters - trijntje oosterhuis, nu jij er bent - marco borsato, slaap maar (weet niet of dit de juiste titel is) superliedje! Nog iemand? Je zou me een groot plezier mee doen! Dikke kus Helena en
Ik doe ook niet anders dan het liedje slaap maar van marco borsato draaien. hoe wel het voor de baby nog weinig zin heeft, voel ik mezelf er gewoon super bij..
Ik zing en neurie elke dag een paar keer slaap maar, van Marco voor de baby! Vanaf een week of 15 al, omdat ik er zo blij van werd, en nu gewoon omdat ik weet dat het kleintje het kan horen. Ik ben dus ook heel benieuwd of de baby het straks herkent na de geboorte! Ik weet dat Celine Dion nog een mooie cd heeft met dit soort muziek, maar weet niet precies hoe die heet. Volgens mij iets van Miracle of zo. Geniet van je zwangerschap en de muziek!
ik heb een muziekknuffeltje die ik vanaf week 17 elke avond op mijn buik leg. Als ik ga slapen en de kleine is druk, dan doe ik deze op mijn buik en geheid dat hij/zij rustig wordt!
Als je slaapt van Glenis Grace vind ik heel mooi. En ook Engel zonder vleugels (ook van Glenis), maar dat gaat juist over moeders.
Baby's worden vaak rustig van klassieke muziek. Mozart doet het erg goed... Ik gebruik zelf ook regelmatig klassieke muziek in mijn muziek op schoot lessen. Nu zijn die kinderen natuurlijk al geboren, maar ik denk dat het voor ongeboren kindjes ook goed is. Je hebt bij de free record shop baby-cd's met klassieke muziek, 'tingels' heet het geloof ik. Ook de hema heeft regelmatig een leuk cdtje liggen.
Ons kleintje reageert heel sterk op geluid sinds een ruime week, hard druk geluid dan wordt de kleine ook heeeeeel druk, vind mama niet fijn want dat doet zeer. De kleine is van zichzelf (dankzij mama's genen ) al vrij druk dus ik zet regelmatig een van de cd's op die ik heb van raimond lap, slaapliedjes voor papa en een cd met slaapliedjes voor mama. En daar wordt die kleine dan lekker rustig van en gaat lekker slapen.
Bij de mediamarkt heb je voor een paar euro, speciale baby cdtjes. Klassieke muziek, disneyklassiekers, natuurgeluiden.
Ik heb een hele rij klassieke muziek van Vivaldi en Mozart in mijn youtube-favorieten staan. Die speel ik vaak op de laptop als ik in bed lig. Heel apart om te merken dat mijn baby daar echt rustig van wordt 8)
Ik heb het boek van woezel en pip gekocht. In het boek zit een cd met de liefste liedjes die ik ooit gehoord heb. Zodra kleine uk kan horen, ga ik regelmatig even die cd opzetten. Groetjes Banjabes
dat liedje van trijntje is zo mooi. Moet ik altijd slikken als ik het hoor! Denk als ik het nu ga luisteren ik defenitely ga huilen. wanneer kan je babytje horen?
heb er gister ook nog een gevonden: shania twain - from this moment.. hihi...voor mij een echte tranen trekker...
Ik dacht dat het eerder was, mar heb even gegoogeld: tussen de 23e en 25e week. Dan herkent het vooral de stem van de moeder en hoge tonen, maar nog geen melodieen.