'achossie...wat heb je toch een schattig klein puntbuikje!'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje86, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    :x Gister trof ik twee eveneens zwangere dames op het strand. Ik was een beetje op en neer aan het lopen door het water en kwam hun daarna begroeten. 'Goh, wat leuk dat je zwanger bent meid! En ik zei net tegen mijn zus dat je zo´n kleine buik hebt.' Echt? 'Ja, we zeiden het allebij. Zo´n lief klein puntbuikje.' Ik weer: 'Is ie echt zo klein dan?' Hun: 'Ja joh! Ik heb een vriendin en die is even ver als jij bent en die is echt gigaaaántisch!'

:( Ik maak me dan meteen zorgen dat mijn kindje niet goed groeit ofzo. En eén van die twee dames was 27 weken zwanger en haar buik was ook echt bijna even groot als die van mij en ik ben over de 30 weken...
    Vanochtend ook. Zat ik een kopje thee te drinken, komt er een bekende binnen en die ziet dat ik zwanger ben. Hoever ben je? Vijf maanden? Nee, bijna zeven...

Daarna naar de bank. Vrouw daar die mij toch echt minstens eén keer per week ziet: 'ben je zwanger? Gefeliciteerd! Sorry dat ik het nu pas zie, maar je hebt ook zo´n klein buikje!'

:confused: Ik ben langzamerhand echt blij dat ik in een paar weekjes een groei echo krijg (doen ze hier standaart) want begin me echt heel erg onzeker te voelen over wat er daar binnen in me groeit.
    De vk constateerde bij het laatste consult dat alles gewoon goed was en goed groeide. Baarmoederhoogte, hartje, alles was goed volgens haar. Ik heb ook gewoon vruchtwater, want de kleine heeft meerdere keren per dag de hik.
    En ja, ik vraag me ook wel eens af waar die 38 cm zich bevinden, maar kan er bar weinig aan veranderen... Ik heb nu even geen foto bij de hand, maar zal zorgen dat ik er vanmiddag eentje op mijn profiel zet.
    Krijgen jullie ook wel eens zulke dingen te horen?
    Ik dus de hele tijd en het maakt me knap onzeker!

Liefs, Vlindertje

2. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    de 1 heeft een grote buik de ander een kleintje.
    ik zelf heb best een grote buik!
    ik was toen 28 weken zwanger en ik zat naast iemand die nog 3 weekjes moest die had een kleinere buik dan ik :oops:

ik hoor dus continu van nou je loopt zeker op het einde.. nou moet nog 5 weken zeg ik dan. zie je ze echt kijken met grote ogen naar mijn buik :rolleyes:

maar zou me geen zorgen maken als ik jou was..
    die grote buiken moeten er ook weer af :)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

joh trek je daar toch niks van aan! mensen hebben altijd wel wat te melden, hetzij om een praatje te maken of anders wel uit onwetendheid, kleine buik, grote buik, het maakt echt niks uit anders had je gyn je dat wel verteld hoor ;) loslaten en niet meer over nadenken, jij hebt over een week of 10 een gezond kindje in je armen!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Niet onzeker door worden!

Ik had hetzelfde bij mijn vorige zwangerschap. Met 30 weken echt nog een heel klein buikje en is ook nooit heel groot geworden. Werd ook onzeker door de opmerking, maar was nergens voor nodig, mijn zoontje woog 10 pond bij zijn geboorte, echt geen kleintje dus!

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zeker niet onzeker worden!
    bij nr 1 zag je met 7 maanden nauwelijks buik.. moest echt mijn trui strak trekken om aan te tonen zwanger te zijn... en toen kreeg buik een groeispurt :) binnen paar weken had ik een toeter van jewelste hahaha.

het kan aan van alles liggen.. je lichaamsbouw, de sterkte van je buikspieren..
    dus gewoon lekker genieten van je kleine puntbuikje.. zou zo met je ruilen, heb nl mijn voeten al een eeuwigheid niet meer gezien :D

6. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik heb ook een klein punt buikje hoor..
    Hij is wel aanwezig, maar als ik tegen mensen zeg dat ik nog maar 6 weekjes moet ongeveer, geloven ze het niet..
    Als ik met me jas buiten loop, zien mensen het geen eens.. Laatst dacht ook iemand dat ik nog maar 5 maandjes was..
    Maar nergens om zorgen over te maken hoor, want mijn kleintje groeit gewoon goed mee.. Als dat niet zo was, dan had de VK ook al lang wel wat gezegd denk ik..

7. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Hoi Vlindertje,

maak je er vooral niet druk om! De een groeit sneller dan de ander, bij sommigen groeit de buik naar binnen, bij anderen naar buiten. Als de vk zegt dat alles goed is moet je daar maar op vertrouwen.

Ik heb het juist andersom, ben nu 13 weken en heb al een aardig buikje, heb het ook net wereldkundig gemaakt. Ik krijg reacties als: 'Zo, je kon het ook niet langer meer verbergen he!' of 'Ben je echt maar 2 kilo aangekomen?'

VK zei dat alles er goed uit zag, dat de ene vrouw sneller groeit dan de ander maar dat ik me absoluut geen zorgen moest maken. Wel opletten dat ik gezond at...

Dus vlindertje, no worries, geniet van je kleine buikje! Zo'n hele grote toeter is volgens mij ook geen pretje!

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ag lekker laten lullen iedereen ik kreeg vaak de vraag is het geen 2ling
    de ene heeft ene grote buik de andere niet dat wil niets zeggen over de groei van de kleine.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou denk dat alles al gezegt is ;) Geen zorgen maken maar nog lekker genieten!
    Mijn schoonzusje had ook maar een klein buikje en als ik ook zo word dan teken ik vandaag nog :D

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hier ook een hele kleine buik. Sommigen weten ook nog niet dat ik zwanger bent.

En gaat ook allemaal goed hier hoor : p. Vind het ook niet erg...Al vraag ik me soms ook af of die kleine het niet krap heeft...

Ik zeg wel eens tegen hem: Je neefje had al een villa gebouwd tegen deze tijd, maar jij bent lief voor mama he : P

11. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Pfiewh... Thanks voor de geruststellende antwoorden!
    Voel me gelijk een stuk beter.
    3 dezelfde opmerkingen binnen 24 uur was gewoon even teveel van het goede denk ik...

En ja, wie weet krijg ik nog een groeispurt. Kan me alleen gewoon niet voorstellen dat ik een klein kindje ga krijgen, ik ben 1.85 en mijn vriend over de 1.90... Maar zoals suus1983 al zei; blijkbaar kan je met een klein buikje er ook een 10 ponder uit poepen. (niet dat ik daarop zit te wachten hoor, haha) Maar stelt toch gerust. Dat de grootte weinig zegt!

Nogmaals bedankt!

Liefs

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    grote van de buik zegt niets over de grote van je kleintje, dus geen zorgen maken.
    hier is de situatie juist andersom, al vanaf de 20 weken wordt mij gevraagd of ik nog maar een paar weken moet, daar wordt je dus ook echt knettergek van.
    niets van aantrekken maar juist lekker genieten!

joyce

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Een vriendin van mij had echt een heel klein buikje tot aan het eind en ze heeft toch 'gewoon' een zesponder gekregen. Ze leek op het eind misschien 5-6 maanden en nu, drie maanden na de bevalling heeft ze gewoon weer een platte buik.

Dus maak je niet al te druk hoor. Het schijnt ook iets te maken te hebben met hoe diep je kind ligt ofzo...

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oooh dat zijn mensen die niks te zeggen hebben.
    Iedereen is anders en zo ook je buik!
    bij mij was het nooit goed of te klein of te groot. ik had een bescheiden buikje en op het laatst was ie wel lekker groot! Maar ook weer niet reuze groot, maar uiteindelijk kwam er een ruime 8ponder uit en ik had onwijs veel vruchtwater!
    Geen zorgen maken!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Vorige zwangerschap kreeg ik best laat een buik, toen ging hij groeien en vanaf week 23 t/m 28 leek het gewoon wel stil te staan. Ik kreeg ook opmerkingen van 'goh, da's vast een klein kindje' etc. Toen heb ik dat bij de vk aangekaart en die zei dat het bij mij toen gewoon binnen wat meer opvulde i.p.v. naar buiten. En trouwens, de laatste twee maanden kreeg ik toch nog een aardige toeter en een dochter van 7 pond.
    Nu heb ik al wel meer buik dan vorige zwangerschap, maar nu is hij wat gemiddelder denk ik, vaak bij een tweede.

16. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hier ook een klein buikje. heb 2 weken geleden een groeiecho gehad en alles was goed.
    Werk op een basisschool en sinds vorige week krijg ik pas echt veel reacties van kinderen, (daarvoor wist 3kwart het nog niet).

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook niet zo veel nog. Nu pas beginnen mensen te zeggen dat ze het nu toch wel kunnen zien (zonder jas aan). Dan denk ik, ja duh, ik ben bijna op de helft! Dan doen ze erg verbaasd dat ik al een buikje heb. Met een gewoon t-shirt valt het mensen niet op.

Ik vind het tot nu toe heerlijk dat niet iedereen je meteen zo als "zwangere" ziet. Liever dit dan met 10 weken al door iedereen duidelijk zwanger herkend worden. Maar ik begrijp je gevoel, ik snap soms ook niet dat er een 15 cm groot kindje in mijn buikje zit. Waar dan?

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Heb ik ook vaak genoeg gehoord hoor. En hier groeit ook alles goed. Laat ze maar lekker lullen, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Eerst vond ik het heel erg dat ik van die opmerkingen kreeg, maar nu ben ik eigenlijk wel blij dat mijn buik niet zo gigantisch is. Ik heb er nu al last van, moet je nagaan hoeveel last vrouwen hebben met een hele dikke buik!

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, maar dat mensen met 18 weken nog niks zien is niet raar hoor. Volgens mij begint je buik met 20 weken toch ook pas echt te groeien? Tenminste, dat hoorde ik van mijn vk.

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Herkenbaar :D. Met 31 weken kreeg ik de vraag of ik wat onder mijn jas had of dat ik zwanger was hahaha

Deel Deze Pagina