Vlees voor de zwangere vegetarier?

Discussion in 'Gezondheid' started by Vlinder84, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden,

We hadden het erover bij de oktober mama's, maar ik zit met het volgende. Ik ben al een aantal jaar vegetarier, eet geen vlees en geen vis. Maar nu ik zwanger ben, lig ik helemaal te watertanden van frikandellen en hamburgers! Ik hoef niet van die grote hompen vlees, maar alleen deze 2 soorten vlees. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om vlees te eten. Ik heb namelijk altijd gehoord van vegetariers die ziek werden als ze weer vlees aten! is dat bangmakerij of kan mijn lichaam echt geen vlees meer verwerken? Het zou niet om heel veel vlees gaan, maar af en toe een stukje. Ik vind de gedachte alleen al verschrikkelijk, maar ik kan het niet meer weerstaan! Iemand ervaring hiermee?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Mijn ervaring is dat kip het zwaarst valt in je maag, zou door de vele eiwitten komen, heb ik gehoord.

"Gelukkig" voor jou bestaan de meeste hamburgers en frikandellen maar een bepaald percentage aan "vlees" dus dat valt beter denk ik, als een kipfilet of speklapje.

Ehh... eet smakelijk..? :)

3. Vlinder84

Hahaha ik vind het echt zo vreselijk! Bij elke hap zou ik an denken als die grote, lieve, bruike koeien/paarden/varkensoogjes... :( Hoe wreed kan een zwangerschap een mens maken :p Maar het zou dus geen probleem zijn voor mijn maag en darmstelsel? Ik zie mezelf namelijk al een voedselvergiftiging oplopen omdat ik geen vlees meer gewend ben...

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik herken het heel erg. Eet al een hele tijd voornamelijk vegetarisch, maar toen ik zwanger was wilde ik echt vlees hebben. Toevalligerwijs ook het "slechte" vlees (bbq worstjes, slavinken etc). En de vleesvervangers kreeg ik niet eens meer door mijn keel! Echt zo stom, aan de ene kant vond ik het zo zielig maar aan de andere kant wilde ik dat vlees! Heb er trouwens ook geen last van gehad.
    Ik denk dat je spijsvertering dat vlees nog wel aan kan, misschien wel een beetje rustig aan beginnen :) Maar kan me niet voorstellen dat je er helemaal niet meer tegen zou kunnen. Je hoort toch vaak genoeg van mensen die een hele tijd vegetarisch eten en daar ineens mee stoppen. Dat gaat ook goed.

Groetjes Rosa

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb wel eens spontaan op een bbq vlees gegeten en heb dara echt voor moeten boeten. ik denkd at het er ook aan ligt hoe "streng" je vega bent. Ik eet/drink ook geen koemelk producten, nee zelfs de sausjes met weipoeder lactose, of weet ik wat voor dierlijke ingredienten, niet. Misschien dat het me daarom zo zwaar viel, ik zou voor de zekerheid rustig aan doen (of je misschien toch weten te beheersen)

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej... een vriendin van mij is vegatarisch opgevoedt. Toen zij haar vriend leerde kennen (een carnivoor) is ze zeg maar begonnen met het eten van vlees.

Het eerste wat ze at, was een hamburger en ze is er inderdaad godse ziek van geweest.

7. Vlinder84

:( Vanavond dus begonnen aan de allereerste frikandel sinds 5 jaar.... Het eerste hapje smaakte me goed! Tot ik botste op een vies hard stukje. Iiiiiiiiiiiiih! Uitgespuugd en ik kreeg direct een hele vieze smaak in mijn mond, grote, bruine ogen die me aankeken (arm beest!) en de frikandel gauw aan vriendlief gegeven. Gatverdamme! Het blijkt maar weer dat ik echt vega ben in hart en nieren en ik zal de behoefte de rest van de zwangerschap kunnen onderdrukken omdat ik nu al bij de gedachte misselijk wordt! Bluh! Maar iig bedankt voor jullie antwoorden, goed te weten dat ik niet de enige ben.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hahaha tja ik denk dat het er meer aan ligt dat sommige vrouwen die hartige smaak missen van vlees. Ik ben ook vegetarier maar no way dat ik een hap neem van een stuk vlees ookal wordt ik bijna stoned van die lekkere lucht. Maar het kan geen kwaad hoor, het zal ff wennen zijn...
    Vleesvervangers vond ik de 1e drie maanden niet te vreten, maar nu eet ik er weer een heleboel met veel plezier.

9. Vlinder84

Vleesvervangers brrrr! Ik was eerst gek op die kaasburgers, nu ga ik al over m'n nek bij het zien van een plaatje haha. ik ga die vega frikandellen maar eens proberen, die smaken ook lekker pittig, maar zijn tenminste neppers. Echt, ben nog beroerd van dat ene minihapje 'lijk' van gister!

10. poppy

poppy Actief lid

Jan 9, 2007
    120
    0
    0
    Brrrr! Wat lijkt me dat vreselijk! Net als Phoebe van Friends toen ze zwanger was en zin kreeg in vlees (de gedachte al doet me kokhalzen)!
    Nee, weet niet wat voor tips ik je kan geven...
    Misschien dat je voor een ander vlees kan bereiden? En dat dat ook al iets "bevredigd"?
    Suc6 ermee!

11. Vlinder84

Ieuw nee, dat vind ik ook vies! Rauw lijk aanraken :confused: Haha ik ben genezen van mijn vleesdrang hoor, dat scheelt weer.

12. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

Dec 9, 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    No way dat ik een kadaver in de pan gooi! Ik wil verderfelijke lucht van dood gebraden dier niet eens in huis hebben. Beeb ondervind hier overgeens absoluut geen schade van, ligt precies op groeischema. Als je zorgen over voedigsstoffen krijgt kun je vegatopia misschien raadplegen.

13. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    even een vraagje aan de vegetariers hier.....
    Ik ben nou erg nieuwsgierig geworden, maar dragen jullie ook geen leer?

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ikzelf draag wél leren schoenen, mede omdat ik chronisch pijn aan mijn gewrichten daar heb, , en ik geloof ook wel dat het beter is voor je voeten.
    Máár ik geloof en dóe ook aan consuminderen, ik heb dus écht geen overbodige 25 paar schoenen in huis, ik heb altijd 2 paar goede schoenen voor de winter en 2 paar goede sandalen o.i.d voor de zomer. Hetzelfde geldt voor de kids,en als zij wel mode schoenen willen, dan kopen we dat wel bij van haren ofzo, zij staan bekend om hun syntetische spul.

15. Vlinder84

Tja, ik zou vlees ook wel helemaal uit mijn huis willen weren, maar kan vriendlief niet dwingen om vegetarier te worden. Hij kookt gelukkig zijn eigen vlees, want ik wil het niet aanraken blugh!

Over voedingsstoffen e.d. maak ik me geen zorgen, ik slik genoeg b12 en gravitamon. Ik eet normaal ook vleesvervangers, maar vind ze nu echt heel ranzig. En mijn beeb komt ook niks te kort, loopt 5 dagen voor op de groei :D

16. Vlinder84

Ik draag wel leer. Ik heb trombose gehad dus krijg snel last van mijn voeten en benen en moet goede schoenen dragen, anders kom ik niet meer vooruit. Plus ik vind dat voeten in nepleren schoenen stinken!

17. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Ik vind dit een heel interessant onderwerp.

Jullie dragen dus wel minimaal leren schoenen omdat dat beter is voor onze onderdanen (de voeten)maar hebben jullie verder geen leren riemen, banken, tassen of iets dergelijks?

18. Vlinder84

Klopt, ik gebruik geen leer als het niet nodig is. Zowieso vind ik leer ook niet zo mooi. Maar mijn schoenen zijn multifunctioneel, want onze kater is verliefd op ze! Kwijlt ze eerst helemaal onder en wrijft zich er dan mee in, lekker smakelijk haha! Hij houdt verder helemaal niet van speeltjes ofzo, dus is bijzonder dat hij mijn schoenen wel ziet zitten :)

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Idd, ik vind leer (lerenjassen, broeken etc.) ook niet mooi en ik gebruik het alleen wanneer nodig.

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik eet ook geen vlees. Draag wel leren schoenen maar heb liever geen leren schoenen. Voor de rest draag/heb ik niets ven leer.

@Vlinder: jij maar lekker aan de vegafrikandel.

Share This Page