Vocht vasthouden 1 voet / enkel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marjolein25, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Sinds vorige week donderdag heb ik steeds zo 'n last van mijn linkerenkel met lopen. Nu is deze sinds zaterdag steeds dik. Na een nacht slapen is hij weer even dik als mijn rechtervoet/enkel. Maar na een uur ongeveer zie je hem weer dik worden. Is dit normaal en hoort dat bij mijn zwangerschap (31w) of kan ik beter langs de huisarts gaan?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

Blijkbaar houd je veel vocht vast en met name in de linker voet. Door de anatomische bouw van het lichaam, zie je vaker dat er meer vocht vastgehouden wordt in de linker voet, dan de rechter voet. Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met het warme weer. Zodra het warm wordt hebben veel zwangeren last van dikke enkels. Zolang je bloeddruk goed is, kan het geen kwaad. Belangrijk is om goed water te blijven drinken, vochtafdrijvende producten te eten (zoals asperges, bleekselderij, wortel, tomaat, venkel, ananas, komkommer, peterselie, selderij en brandnetelthee) en onder de voeten een kussentje leggen tijdens het slapen. Ik hoop dat je snel van je klacht af bent. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina