Vocht vasthouden alleen rondom buik?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Juud, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hallo,

Sinds twee dagen heb ik een zeer strak gespannen buik en moet ik veel naar de WC. Ik drink veel water, omdat ik het gevoel heb dat ik veel vocht vasthoud, en dat wil ik kwijtraken. Mijn plasje is vaak bijna helemaal helder (daardoor).

De baby beweegt nog wel, en ook wel 10 keer per dag, maar sindsdien wel veel minder dan normaal. Ik heb dit 1 keer eerder gehad, maar toen begon het bewegen vanzelf weer, dus ik wil me niet teveel zorgen maken. Kan het zijn dat ik iets midner voel, doordat er veel vocht om mijn buik zit?

Ik houd verder nergens vocht vast. Is dit normaal? Kan het kwaad?

PS: de laatste dagen stonden in het teken van de volle maan, en dan slaap ik slecht. Kan dat er mee te maken hebben?

Bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Juud,

hoe is het intussen met het leven voelen? Wanneer je buik gespannen is (en je kunt inderdaad een vochtophoping in je buik hebben en dit kan geen kwaad), voel je de kleine vaak ook minder. Je darmen kunnen ook vol lucht zitten, hierdoor kan je buik ook opgezet zijn of heel erg vol lijken. Ook dit kan geen kwaad. Het aantal bewegingen klinkt ook goed, maar houdt het goed in de gaten hoor. Jij bent de enige die het voelt en vertrouw je het niet, mag je gerust de vk bellen hoor.
    In volle maan geloof ik niet echt, maar in minder slapen wel. Wanneer je zelf wat meer gespanen bent, merk je dit ook in je lichaam en vaak ook aan je kleintje. Doe het rustig aan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina