Vocht vasthouden en hoge bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mama079, Jul 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Beste vk's

Ik heb sinds 29 weken al last van een te hoge bloeddruk. Heb hier aldomet voor gekregen. Afgelopen week 2 dagen opgenomen geweest ivm stijging bd (170/100) en eiwitten. Zwaardere medicijnen gekregen en uiteindelijk omdat de bd stabiel was en de urine schoon, mocht ik weer naar huis. Nu ben ik weer over alert. Gisteren wat met kleding wassen bezig geweest en verder de hele dag gezeten. Gisteravond waren mijn enkels behoorlijk dik, maar nog niet zo dik als de kuiten. Vanmorgen waren ze wel iets afgenomen, maar nu zijn mijn handen ook dik. Ik kan niet eens een goede vuist maken, maar als ik mijn vingers buig, zie ik nog wel een beetje mijn knokkels. Verder kan ik niet echt zien of ik in mijn gezicht ook vocht vasthoudt. Ik weet nu niet of ik weeeeeeer het zh moet bellen (ik word zo moe van al die zh bezoeken per week), maar wil ook niet het risico lopen om niet te bellen terwijl het wel had gemoeten. Wat denken jullie?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Is het alleen vocht vast houden of ook andere klachten van hoofdpijn, sterretjes zien, bandgevoel, misselijk? Zo ja meteen het ziekenhuis bellen.

Bij alleen vocht vasthouden is het niet nodig, wel alert zijn natuurlijk.
    Veel water drinken en de voetjes omhoog leggen.

Groetjes Ineke

Share This Page