Vocht vasthouden en hoofdpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door diaantje1984, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb even het volgende:
    Vier weken terug was mijn bloeddruk opeens verhoogd 150/90, had erge hoofdpijn en hield vocht vast in mijn benen, had toen gelukkig geen eiwitten in mijn urine.
    En een week daarna (na veel rusten en acuut stoppen met werken) was de bloeddruk weer gezakt en ook mijn hoofdpijn en vocht was sterk verminderd. Wel was ik nog steeds veel moe.
    Nu merkte ik gister dan mijn hoofdpijn weer kwam opspelen en dat ik 's ochtends al last had van vocht in mijn voeten ipv 's avonds. En aan het einde van de dag zien ze er helemaal niet meer uit (mijn voeten).

Nu heb ik net maar de verloskundige gebeld voor de zekerheid, omdat ik net met douchen ook sterretjes zag.
    Ik mag over een uurtje even langs komen voor controle, maar nu ben ik toch wel bezorgd dat mijn bloeddruk weer verhoogd zal zijn.

Hebben meerdere hier last van? Hoge bloeddruk etc, en hoe houden jullie je daaronder?

Ik moest het even van me af schrijven, omdat me man net tegen me zei dat ik me onbewust weer druk maak over dingen. Ik moest vandaag eigenlijk naar school, doe nog een HBO opleiding SPH en zit in het derde jaar, maar de laatste paar weken lukt het me niet meer. Volgens hem heb ik daar gewoon stress van. Terwijl ik het zelf eigenlijk niet zo ervaar, aan de ene kant zou ik ook het liefst even een half jaartje stoppen en dan in sept weer verder gaan.

Nou ik hoop over een uurtje dat me bloeddruk gewoon goed is......

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb er verder geen ervaring mee, maar het is wel goed dat je even de vk heb gebeld. Een extra controle kan geen kwaad. En wat betreft de stress. Als jij het gevoel hebt dat je opleiding op dit moment teveel is, kun je het misschien even stopzetten en verder gaan in september. Praat erover met je man en maak voor jezelf een keuze.
    Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat het bij de vk allemaal mee valt.

3. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!
    Me bloeddruk was gelukkig goed, dus ben weer gerustgesteld. Waarschijnlijk heb ik gewoon een griepje te pakken. Ik voel me gewoon niet echt lekker, moe, hoofdpijn en ik voel me keel ook. Maar ja omdat me bloeddruk vorige keer hoog was, wilde ik toch even extra checken.

Met de kleine was gelukkig ook alles goed, dus ik kan er weer tegenaan...
    Nu lekker ff een middagslaapje doen. En hopelijk voel ik me daarna weer ff beter.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Heel fijn meid, dat alles goed was. Nu inderdaad even lekker bijkomen. Neem maar even de tijd.

Deel Deze Pagina