Gebroken wervel en zwangerschaop

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suus84, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden mijn eerste lendewervel (L1) gebroken. Deze is ingezakt en er zit littekenweefsel aan wat af en toe tegen heel licht tegen het ruggenmerg aanduwt. Nu willen mij man en ik dolgraag een kindje, maar mijn fysio heeft me aangeraden om eerst is met de verloskunde te overleggen wat de consequenties zijn voor mijn eigen gezondheid mbt mijn rug. Aangezien de breuk laag zit. Zal ik hiervan hinder ondervinden als ik zwanger ben? En wat kan ik hier aan doen?

groetjes

Suus

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi suus,

Helaas is van te voren erg moeijlijk te zeggen of je er hinder van gaat ondervinden. Het kan inderdaad wel gebeuren omdat je kraakbeen zal gaan verweken en je gaat gedurende de zwangerschap een andere houding aannemen. Maar je weet het pas als je het probeert! Ik zou een zwangerschap er absoluut niet van af laten hangen. Gedurende de zwangerschap is het raadzaam regelmatig je fysio te bezoeken zodat eventueel ontstane klachten in de kiem worden gesmoord.

Imke

Deel Deze Pagina