Vocht vasthouden en obstipatie

Discussion in 'Gezondheid' started by duha, Jul 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duha

duha Actief lid

Dec 12, 2007
    181
    0
    0
    Weet er iemand of er een verband is tussen vocht vasthouden en obstipatie?

Ik houd de laatste dagen extreem veel vocht vast en heb al drie dagen niet kunnen poepen. Normaal kan ik twee keer per dag. Dit heb ik nog nooit meegemaakt!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Volgens mij is het allebei een teken dat je te weinig drinkt....
    Klinkt raar, maar bij vochtvasthouden moet je juist goed drinken.... (lichaam is "bang"dat het niets meer krijgt en houdt het dan juist vast)

en bij obstipatie ook...!

Veel drinken dus....! zeker met dit weer!

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Wow :confused: is dat echt dat je lichaam meer vocht vasthoud als je minder drinkt? Dan zet ik meteen anderhalve liter op tafel :) Dan (nog) maar wat vaker naar het toilet! Ik wist wel dat je goed moest drinken, maar ik wist duidelijk niet goed waarom!

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ikd drink nu ook meer water en eet activia pruim
    hoop dat t wat beter gaat met mijn ontlasting en vocht.
    heb namenlijk hetzelfde probleem.

5. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ben toevallig gisteren bij de huisarts geweest en heb nog wat vragen gesteld over de zwangerschap.

Zij wist me te vertellen dat veel vrouwen wèl weten dat ze veel moeten drinken tijdens de zwangerschap, maar níet dat ze niet tè veel water moeten drinken.
    Als je vooral heel veel water gaat drinken houd je inderdaad veel vocht vast. Je moet náást veel drinken ook zorgen voor voldoende mineraalzouten, zodat het vocht weer op de juiste manier wordt afgevoerd.

Ik had voorheen ook veel last van verstopping, maar sinds ik het water afwissel met Cola (als je al koffie drinkt, kun je dat misschien beter niet doen, wegens de cafeïne), Cup-a-Soup, vruchtensap en bouillon (zorg voor niet tè veel zout natuurlijk)... gaat het alweer een stuk beter !

Ik hoop dat je er wat aan hebt... Succes !

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Raar mijn vk vertelde juist dat water gezond is... (altijd die tegenstrijdige adviezen.. zucht)
    Heb trouwens tijdens mijn studie ook geleerd, dat water drinken de urine productie verhoogt....
    Je gaat meer plassen als je 1 liter water drinkt dan bv als je 1 liter van iets anders drinkt...
    Goed voor de afvalstoffen dus.....
    meeste sites adviseren ook water of thee te drinken bij oedeem.... (veel thee is in ons geval niet goed)

oja nog iets wat goed is voor zowel verstopping als vochtvasthouden.... BEWEGEN!

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mijn man vertelde gisteravond nadat ik heel blij mijn uitvinding had gepresenteerd dat hij tijdens zijn werk (is verpleegkundige geweest bij thuiszorg en verpleeghuis) ook heel veel mensen had gezien die nog meer "volliepen" als ze inderdaad teveel water dronken... Dus inderdaad maar een bouillonnetje of iets dergelijks erbij drinken dan!

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Yoghurt en een appeltje.
    Gaat bij mij als een trein. Ik zit gelijk op de wc.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ladyrabbit, toen ik met pre-eclampsie/HELLP in het ziekenhuis lag mocht ik 2 liter vocht, en niet meer. Dit omdat mijn nieren niet meer wisten hoe ze moesten werken. Ik kon ook bijna niet meer plassen (er ging bijv 2 liter in en kwam een halve liter uit, dat is niet handig)

Maar als je "gewoon" vocht vasthoud dan kan je met gemak 2 a 3 liter vocht tot je nemen. En je merkt het wel als je heel veel drinkt en bijna niets plast dat het niet zo gaat als de bedoeling is.

10. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    De verhouding van wat er in gaat aan water en er ook weer uikomt zeg maar ;) klopt heel aardig. En ik zie zelf mijn voetjes wel slinken, dus in zoverre helpt het mij wel!

Share This Page