Schaam me diep! Ben nu ruim 5 weken zwanger, maar nog niet gestopt mt roken Zojuist heb ik wel op de site van Stivoro het advies op maat voor zwangere vrouwen ingevuld en ik heb me aangemeld voor telefonische coaching. Bovendien heb ik me voorgenomen om op woensdag 14 maart te stoppen met roken. Al een paar dagen dacht ik 'Ja, ik moet eigenlijk wel stoppen', maar ik had nog geen concrete beslissingen genomen. Nu dus wel. Om me een beetje (veel) op weg te helpen vanaf aanstaande woensdag heb ik nu dit onderwerp aangemaakt. Misschien dat er meer vrouwen zijn die willen stoppen met roken of al gestopt zijn. Het is niet voor niets een verslaving en stoppen is gewoon erg moeilijk. Wellicht dat we elkaar hier een hart onder de riem kunnen steken in de hoop dat het dan wat minder moeilijk wordt. Ik vindt het echt vreselijk te ervaren dat de verslaving groter is dan het besef dat het héél slecht is voor de baby. Ale hulp is dus welkom! Alvast bedankt.
Er zijn hier wel meer dames die af en toe ene sigaret roken, of gewoon nog roken alleen minder. Ik ga je absoluut niet stimuleren om door te roken maar je bent iig niet de enige. Zo vroeg heeft je kindje nog geen bloedband, dus het is nu wel een perfecte tijd om te stoppen of iig drastisch te minderen. Een vriendin die ook rookte ne gestopt is tijdens haar zwangerschap had daar zoveel stress van dat ze van de dokter zelfs een paar sigaretten per dag mocht roken. Want stress was ook niet goed voor de kleine. Bespreek iig met je verlos enje huisarts dat je rookt en moeite hebt om te stoppen. Zij kunnen je helpen en je omgeving natuurlijk ook. Ik hoop echt dat het je gaat lukken. En wie weet lukt het je na je eerste echo beter? Klinkt stom maar dan zie je echt een mensje en dan is het oeens heele cht, dat geeft een enorme drive als je dat ziet hoor! iig veel succes met stoppen
het voornemen is er en dat is al heel wat, dus eh bij deze heel heel erg veel succes met stoppen meid.... liefs smoekie (enne gefeliciteerd met je zwangerschap)
Dank je wel, Smoekie! Enne...jij natuurlijk veel succes met testen vandaag. Je banner maakt het spannend. I'll keep my fingers crossed!
Ik rookte ook, als een ketter wel te verstaan(ong. 30-40 sigatetten op een dag) Ik ben op een gegeven moment gestopt vanuit het niets om zo maar te zeggen. Heb een pakje gekocht en daar heb ik van elke sigaret vaarwel gezegt. Ik had ook een dag van vanaf dan ga ik stoppen, je neemt als het ware afscheid! Wat er overgens beweert wordt met de stress is niet goed voor de baby is volgens mijn VK en huisarts zware onzin! Het roken kan veel meer schade toebrengen en aangezien het voor 90% tussen je oren zit moet je er gewoon even doorheen! Ik weet hoe dramatisch mijn vorige stoppogingen zijn afgelopen maar je zwangerschap is een hele grote stok achter de deur om te stoppen en gestopt te blijven!
Dat van die stress daar ben ik het inderdaad mee eens. Wanneer spreek je namelijk van échte, onvervalste stress? Ik denk dat veel mensen hun ontwenningsverschijnslen al snel als stress willen zien. Aafje, jouw methode om elke sigaret vaarwel te zeggen, klinkt oké. Je bent dan heel bewust aan het stoppen. Zelf heb ik vandaag het boek van Allen Carr gekocht, in de editie speciaal voor vrouwen. Was er al ooit eerder in begonnen, maar toen vond ik die Carr zo'n arrogante zak! Denk dat ik toen gewoon niet graag genoeg wilde stoppen, want nu ben ik op bladzijde 70 en ik kan me er op zich al wel in vinden. Wat mij betreft een aanrader.
Dat boek is idd een aanrader, heb hem zelf ook gelezen! en ben nu inmiddels al weer 6 jaar gestopt! Heel veel succes meid!
Wat top dat je de beslissing hebt genomen om te stoppen! Dat is al het halve werk. Ik ben al jaren gestopt, maar ik weet hoeveel moeite het kost. Denkt maar veel aan dat kleine wezentje in je buik als je het moeilijk hebt. Volgens mij kan jou kindje jou het allerbeste steunen. Heel veel succes met stoppen!
Succes met stoppen, oh en ik had geen stress hoor toen ik stopte.... Ik was veel te blij om van die stinkstokken af te zijn!
Ik zal nooooooit vergeten hoe SMERIG die allerlaatste sigaret smaakt toen ik de laatste bladzijde van Allen Carr las....GATVER! Dat hielp een heleboel om er niet opnieuw een aan te steken....
Ik heb tijdens de zwangerschap gerookt, maar wel heel weinig. Het meeste was misschien 3 sigaretten op een dag. Toen ik een aantal weken een luchtweginfectie had, kon ik zoiezo niet roken en ben ik daarna ook niet meer begonnen. En ik ben er heel erg blij om, als ik nu een sigaret ruik dan denk ik echt: hoe heb ik dat lekker kunnen vinden?
Heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel suc6 met stoppen joh! Ik vind het supergoed van je dat je het doet! Ik ben ook gestopt toen ik zwanger bleek te zijn en nu..nog steeds niet gerookt TOI TOI TOI!
Ik ben gestopt tijdens het klussen Wilde niet wachten tot dat ik al zwanger was. Had al eerdere pogingen gedaan maar werd altijd heel verdrietig en ongelukkig ervan. Deze keer ook, maar ik heb een dagboek bij gehouden (tip van "rookvrij zwanger.nl|") met hoe het ging,hoeveel sigaretten ik niet had gerookt en hoeveel geld het mij bespaard had. Nu 8 maanden later, ben ik echt blij dat ik er vanaf ben. Ik vind het soms zelfs stinken, zeker mijn kleren als die naar de rook ruiken als ik ergens ben geweest. Maar ja, ook soms wel trek in een gezellig sigaretje als ik vriendinnen samen in de kroeg zie zitten met een wijntje, dan heb ik ook zoiets; "Me too!" Maar dan overwint mijn vrije rookvrije leventje. Dus meid, ik hoop dat het je lukt en als je een keer toch rookt, probeer dan alsnog door te zetten en ga niet gelijk weer "fulltime" roken. Groetjes Cindy
Fijn om al die reacties te lezen! Ik zat in eerste instantie echt te twijfelen of ik het onderwerp wel op het forum zou zetten. Het kan namelijk ook een hoop tegenstand opleveren. Jullie reacties zijn toch wel een hart onder de riem. Tijdens het lezen van het boek van Carr krijg ik zeker het idee dat ook dat mij zal gaan helpen, samen met jullie reacties. Is ook wel nodig, want ik ben echt een stevige roker... Ik houd jullie op de hoogte
heel veel succes met stoppen! ik ben direct gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger was en had niet verwacht dat ik zo weinig last zou hebben van het stoppen.
Hoi Renee! Ook ik schaam me diep! Nou ja, nu niet meer, want ik ben sinds vandaag gestopt. Het valt me echt niet mee, maar ik weet waar ik het voor doe. Ik heb al zo vaak geprobeerd te stoppen, maar 10 dagen is echt mijn record! Misschien dat dit mijn uitweg is! 8) Misschien kunnen we elkaar wel een beetje steunen.... Hoe gaat het met jou vandaag? Ben je al gestopt? Als je Allen Carr trouwens goed vind, moet je Jan Geurtz ook eens proberen. Dat is een iets minder Amerikaans boekje. (mijn mening....) Succes! Groetjes Marije
Hoi! Heb het boek van Carr op 60 pagina's na uit. Vanavond en morgen nog wat lezen. Begrijp de essentie in elk geval steeds beter en verwacht dat de moeilijke momenten niet echt onoverkomelijk zullen worden. Bedankt voor je tip, Marije. Als het wel moeilijk wordt, zal ik dat boek zeker ook nog gaan lezen! Ga de PC nu weer afsluiten. Kan mijn tijd beter gebruiken om te zorgen dat ik het boek ZO SNEL MOGELIJK uit heb Groetjes, Renée
Een goeie stok achter de deur is: http://www.stivoro.nl/babyfit.html Geen agressief stoppen met roken gedoe of bang makerij!