vocht vasthouden na bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by mappel, Apr 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

hallo:) ,
    3 maanden geleden ben ik bevallen. Na de bevalling ben ik slechts 5 kg afgevallen. Ik houd nog ontzettend veel vocht vast, ringen krijg ik niet af en benen zien er ook dik uit.
    Hoe lang gaat dat nog duren? Ik ben maar 12 kg aangekomen en daarvan heb ik er nog 7 aanzitten, vnl vocht.
    Gaat het nog even duren of is het tijd voor actie? huiarts, accupunturist o.i.d.?

2. mamaster

mamaster Lid

Apr 25, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is volkomen normaal, bij iedereen gaat het anders. ze zeggen welleens dat je 9 maanden zwanger bent en dat het ook 9 maanden duurt voordat je weer het oude bent.

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,162
    2,544
    113
    Mijn verloskundige gaf als tip om komkommer en bleekselderij te eten om vocht af te drijven! Hier op t forum werd brandnetelthee aanbevolen!:)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier bleek m'n bloeddruk veel te hoog te blijven waardoor ik vocht vast hield.

Heb een paar maanden bloeddruk verlagers geslikt en was pas n half jaar later m'n vocht echt kwijt!

5. mappel

mappel Niet meer actief

mijn bloeddruk is eerder laag dan hoog, dus dat zal het niet zijn

6. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

Jan 28, 2009
    413
    0
    0
    Veel water drinken helpt hier. Een enorme verschil. Vocht zit echt inn enkels, voeten, handen, gezicht en buik en benen. Merk dag het nu vier weken na bevalling stukken minder is. Drink 2 a 3 liter water per dag en zo een vier grote glazen groene thee. En alsnog is mijn urine kleur donkergeel.

7. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,474
    10,389
    113
    na de bevalling hield ik heel veel vocht vast in mijn voeten en benen het was zo erg dat het breedste deel van je voet zo door liep in mijn benen. We hebben het uiteinde van het matras hoger gemaakt en na een paar dagen trok het langzaam weg. Veel drinken zou ook helpen. Komkommers eten kan wel maar volgens de vk zou je dan kilos moeten eten.

Share This Page