Knip doet nog pijn...

Discussion in 'Na de bevalling' started by miepkip, Apr 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

Feb 22, 2012
    930
    0
    0
    Hoi dames,

Ik moet het ondertussen gewoon even kwijt. Als het topic hier verkeerd staat alvast sorry:)

In oktober 2012 ben ik bevallen van D. Tijdens de bevalling heb ik een knip gehad en ben heel iets uitgescheurd. In de kraamperiode ontdekte de kraamzorg dat de knip niet helemaal genas zoals het hoorde maar het was niet erg. Na 3 maanden bleef ik er toch wel last van houden dus terug naar de gyn. Deze zei dat het niet daar vandaan kwam, maar meer kwam doordat ik me niet prettig voelde. Vond 'het' toen inderdaad niet erg prettig dus dacht ook dat het daar vandaan kwam. Nu anderhalf jaar later heb ik (na vele zalfjes en kuurtjes) er nog last van. De plek van de knip gebeurd niks mee, maar de huid ernaast is erg zwak. Elke keer als we 'het' doen scheurt de hele huid daar kapot. (ook naar binnen toe) Ook krijg ik er veel kleine scheurtjes omheen. De laatste tijd doen we 'het' bijna nooit meer. Het doet me gewoon zoveel pijn. 8 mei mag ik weer terug naar de gyn. En hoop zo erg dat ze er deze keer wel wat tegen kan doen.

Het is een wat lang verhaal geworden, en schaam me er ook super erg voor, maar buiten ml kan ik het tegen niemand vertellen. (voor hem is dit alles natuurlijk ook niet fijn)

Bedankt voor het lezen!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Jakkes wat naar!! Ik ben uitgescheurd en voel het ook nog heel erg tijdens sex (tenminste poging daartoe ;)) Vandaag weer gelukt, eerste keer na de bevalling, maar man, voel me nu een paar uur later ook weer gescheurd! Maar niet daadwerkelijk. Wat vervelend, is er een smeersel om het soepel te houden?

3. miepkip

miepkip Bekend lid

Feb 22, 2012
    930
    0
    0
    Klopt voelt erg naar, heb al een zalfje gehad maar heeft helaas niks geholpen. Vind het ook voor ml heel erg vervelend. Bij mij scheurt het tot bloedens toe kapot. Het blijft meestal bij een poging tot bij ons. Als ml zin heeft loop ik me van te voren al zorgen te maken over de pijn dus heb zelf al heel lang geen zin meer.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat heb ik ook maar dat werkt juist averechts he. gebruik je glijmiddel dan?

5. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wat vervelend!! Ik wil je sterkte wensen. Maar ik zou echt overal aan de bel gaan hangen enz...hoe vervelend en gênant ook want dit hoort echt niet lijkt mij. Hopelijk kan de gyn je deze keer echt helpen.

6. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Misschien is het een idee om langs de bekken fysio te gaan? Die voelde bij mij wat trauma waar ik m'n spieren meer moest relaxen waardoor het dus voelde alsof ik nog last heb van de knip. Die checkt trouwens ook of alles goed geheelt is :)

7. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Idd bekken fysio. Heeft hier goed geholpen. Onbewust spande ik alles aan ook al dacht ik dat ik dat niet deed.
    Ik heb ruim een half jaar ermee gelopen. en bekken fysio was voor ons de oplossing.
    Succes meid!

8. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    En dit is echt echt echt niks om je voor te schamen hoor!! Hoe naar het ook is, juist belangrijk dat je het gewoon bespreekbaar maakt!

Share This Page