Vocht vasthouden; ringen af?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kabouter Klus, 2 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het merendeel van mijn ringen had ik min of meer uit voorzorg al afgedaan, om problemen met vocht vasthouden te voorkomen.
    Nu merk ik dat mijn vingers dikker en pijnlijker worden, dus dacht dat het ook misschien maar beter was om de laatste ring, mijn trouwring af te doen. Helaas pindakaas.... dat lukt dus niet meer....:$

Wat zouden jullie nu doen?
    Ik heb geen idee hoeveel vaart het (nog) zal lopen met mijn dikke vingetjes; of het nog veel erger gaat worden of stabiliseert.
    Op dit moment kan ik mijn trouwring nog wel gewoon ronddraaien om mijn vinger, maar afschuiven gaat écht niet meer. Ook niet met zeep, olie of wat dan ook...
    Zal ik 'm door laten knippen, of erop gokken dat het mee gaat vallen nog?

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
  3. Eloa87

Eloa87 Actief lid

27 jun 2011
    149
    0
    0
    gastouder
    Noord-Brabant
    en als je even met een ijsklontje je vinger koud maakt??? Door de hitte hou je namelijk meer vocht vast, dus het zou kunnen als je het wat kouder maakt het even afzakt (genoeg om hem af te krijgen)...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou inderdaad eerst nog een laatste doen met koude handen (hand even in een bak ijskoud water) in combinatie met zeep of olie. Let er daarbij op dat je je hand niet teeel naar beneden laat hangen. Alle beetje helpen. ;)

Anders... Tja. Ik zou het ook nog even aan de vk vragen. Ik denk dat ik het erop zou gokken en hem om zou houden, maar ik weet niet of dat een vertandig advies is.

5. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ik zou 'em proberen zelf af te krijgen, doorzagen is echt niet leuk, mijn man heeft 3 weken terug zijn ring door moeten zagen door een ongelukje :(
    Succes!

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    's morgens als je wakker wordt, gelijk insmeren met boter. En dan je ring er af draaien.
    (dan zit er namelijk het minst vocht in je vingers)

7. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was je ringen vast af doen. Heb ik zelf ook gedaan terwijl ik nog niet echt veel vocht vasthoud. Ik zou niet willen dat ze straks mijn ringen doorknippen.

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja idd, 's ochtends je hand heel koud maken, en omhoog houden, dan volle kracht vooruit!!

9. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Idd ringen af doen als het lukt. Ik heb het bij mijn eerste gehad dat ik mijn trouwring niet meer af kreeg en die heb ik door moeten laten zagen. Man man wat vond ik dat erg. Gelukkig kan de juwelier hem weer keurig herstellen mocht het gebeuren dat je hem moet laten doorzagen. Ik heb nu wederom weer mijn ringen afgedaan.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

idd sochtends vroeg met boter! ik heb mijn trouwring al weken af, dat risico ga ik echt niet nemen!

draag hem nu aan een kettinkje om mijn nek.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier gaat ie gemiddeld met 30 weken af. Dus ik zou nogmaals een poging wagen hem af te krijgen, evt bij de huisarts. Er komt nog een hele warme periode aan en geheid ga je dan meer vocht vasthouden... en een afknelling wil je echt niet...
    Misschien kan je huisarts je helpen met het eraf te krijgen.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb woensdag ook mijn trouwring uit voorzorg afgedaan. Zou ook met koud water proberen.

Succes!!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zou hem ook niet doorlaten zagen, heb vanaf begin v/d zwangerschap just in case al mijn ringen af gedaan en gelukkig maar ook want heb nou hele dikke handen en voeten

14. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    De poging met boter is ook de mist ingegaan.... Was geen beweging in te krijgen:$...

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    uhm.... dan zou ik toch even bij de juwelier laten doorknippen.
    Ik zou er niet aan moeten denken dat je straks op een zondag als alles dicht is, met een blauwe vinger rond moet lopen omdat het te veel knelt. ( en je evt op een ehbo hem moet laten verwijderen)

16. Kabouter Klus

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Vind dat op zich ook geen ramp hoor, alles beter dan een blauwe vinger:D.
    En ze maken dat weer heel mooi; zat er al aan te denken om er, na de geboorte van de kleine, dan maar meteen een groeibriljantje of zoiets bij te laten zetten; als we dan toch bezig zijn...:p

17. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hahaha, dan maak je er meteen wat leuks van! :D

Ik heb ze nu al 3 weken af of zo.... Ik wilde ook niks forceren... Dan maar even geen trouwring. :)

18. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ik zou nog ff wachten, zolang hij geen zeer doet kan hij nog best ff blijven zitten. Bovendien heb je nu aardig aan je vinger lopen pielen, dus is hij misschien extra dik. Morgen ff checken hoe het met je vingers is. Goede kans dat het beter gaat. Nog een tip (zo proberen ze het ook eerst in het ziekenhuis): haal onder je ring een dun, sterk touwtje door en maak je vinger een glibberig met zeep of vaseline. Daarna voorzichtig trekken en draaien aan het touwtje door de twee uiteinden vast te pakken en om je vinger met de ring heen te draaien onderwijl er aan trekkend. Langzaam schuift je ring dan omhoog. De knokkel is het moeilijkste en het doet wel een beetje pijn als je vinger erg dik is maar dat is zo weer over.

19. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik kom net terug van 4 dagen Milaan en ik heb daar echt m'n ring af moeten doen. Dikke pijnlijke vingers :( Gelukkig lukte het nog met water en zeep!

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik zou niet langer wachten. Je vingers worden waarschijnlijk nog dikker en dan heb je straks weer het probleem dat ze het tangetje er niet tussen krijgen om hem door te knippen.

Het kan heel snel gaan hoor met het vocht.

Succes

Deel Deze Pagina