Verflucht in huis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Vanavond is mijn man begonnen met het schilderen van de babykamer! Ikzelf doe dit niet, i.v.m. de zwangerschap. Alhoewel de deur van de babykamer veelal dicht heeft gezeten trekt toch de verflucht door het huis heen en nu is mijn vraag of dit kwaad kan als je dit ook inademt. Ik sta er zelf niet met m'n neus bovenop, maar toch... Weet niet of de verf op waterbasis is.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je het het hele huis door ruikt lijkt me verf op waterbasis uitgesloten. Gezond is het niet.
    Kun je op die kamer niet een raam open zetten? Dit scheelt waarschijnlijk al een hoop...

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Kijk voor de zekerheid eerst even of de verf wel of niet op waterbasis is. De meeste 'texen' kun je namelijk gewoon gebruiken.

Mochten er toch oplosmiddelen inzitten, zet dan een raam open, liefst twee zodat het echt kan doorwaaien.
    Ik heb van de vk begrepen dat je de verflucht altijd wel ruikt. Ook als het op waterbasis is.

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik zou 2 ramen opzetten zodat het goed door kan waaien. ;)
    Wij hebben hier heel de trap, trapgat enz geschilderd en daarna iedere keer in alle kamers boven de ramen op gezet zodat het allemaal goed door kon waaien en s'avonds was de lucht al aardig weggetrokken.

Deel Deze Pagina