Man ver van huis....heb er de kriebels van.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door consider, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is militair en hij is altijd 5 dagen per week van huis.
    Hij zit nu op kms en volgt de opleiding tot onder officier.
    Helaas zit deze opleiding in Limburg en wonen wij helemaal in noord Groningen.
    Hij doet er soms wel 4 en half uur over om thuis te komen.

Bij mij slaat de angst nu een beetje toe...
    Hij heeft nu een belangrijke oefening en hij mag zijn telefoon niet mee, gelukkig heb ik het nummer van de adjudant gekregen...voor het geval er iets gebeurt.
    Maar volgende week heeft hij een oefening in zuid Duitsland, zo'n 8 uur rijden hier vandaan...heb er gewoon de kriebels van dat hij zover bij mij vandaan is.
    Ze gaan daar bepaalde klim oefeningen doen en zitten dus in bergachtig gebied waar je ook niet zomaar even vandaan kunt.
    Hij moet deze oefeningen volgen, anders moet hij langer over zijn opleiding doen (wat eigenlijk geen optie is).

Gelukkig heeft hij 3 weken vakantie als ik 38 weken zwanger ben.
    Nu maar hopen dat de baby niet veelste vroeg komt, maar ook niet te laat want dat moet mijn man weer aan het werk.
    Pfff het zit me gewoon niet lekker.
    De bevalling van onze dochter duurde maar 4 en half uur..
    Dus ik heb maar geregeld dat een vriendin en mijn moeder standby staan voor als ik moet bevallen en mijn man is er niet.

En het alleen zijn door de week breekt me nu ook ontzettend op met een peuterpuber die zindelijk wordt en dus 20x per dag naar de wc wil en s'ochtend erg vroeg wakker is.
    Pfffff ben er gewoon ff helemaal klaar mee :(

2. bereke

bereke Niet meer actief

Kan ik me voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent. Je kan alleen maar heel hard hopen dat je niet bevalt tijdens die klimoefening! Sterkte met de laatste loodjes!

3. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Herkenbaar verhaal! Zit in hetzelfde schuitje met een militair als man. Nu duurt de uitgerekende datum bij ons nog even (17 februari), maar toch. Ik begrijp wat je voelt. Het kan bij ons zijn dat mijn man rond die tijd op uitzending moet/gaat... daar word ik dus ook niet vrolijk van..
    Ze kunnnen snel thuis zijn hoor als het nodig is. Daar zijn die noodnummers voor (zoals van de adjudant).
    De kans dat je kleine voor die 38 wkn geboren wordt is niet zo heel erg aanwezig toch?

4. mandysuus

mandysuus Niet meer actief

Hier ook een vrouw van een militair. Mijn man (sergeant 1) moest eigenlijk naar Afrika toen ik ruim 37 weken zwanger was, gelukkig is dat niet doorgegaan maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Gelukkig heb je het nummer van de adjudant gekregen maar probeer je niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het) het zal allemaal vast goed komen.

5. Ukkiefct

Ukkiefct Lid

18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede
    Heey

Mijn vriend is chauffeur en zit 5 dagen van de week in italie, ik ben nu bijna 34 weken zwanger en begin em nu ook wel te knijpen ben zooow bang dat hij er niet bij is...Iedereen zegt wel ach met het vliegtuig is hij binnen anderhalf uur terug mja dan moet hij nog van amsterdam terug naar onze woonplaats(enschede) dan ben je ook zo 2uur verder:xHeb nu sinds een een week voorweeen, kindje is al ingedaald ze konden het hoofdje al voelen bij inwendig onderzoek vorige week, had toen nog geen ontsluiting en sinds nu net echt telkens drang om naar de wc te gaan:(:(en voel me heel onrustig en heel erg moe, alsof ik me eigen lichaam niet onder controle heb zeg maar...Ken iemand dit eigenlijk?Hij gaat morgen weer weg ik hoop echt dat het vanaf morgen rustig blijft tot zaterdag dan ben ik weer een weekje verder...:(

S6 allemaal
    xxx

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Consider, mijn man is vandaag begonnen op de KMS.
    Jeetje snap dat je de kriebels hebt zeg, gelukkig komen de vrije weken eraan meid. Probeer het een beetje los te laten hoe moeilijk ook. Als ze op uitzending zijn word er ook geregeld dat ze naar huis kunnen in geval van een bevalling dus word het nu vast ook geregeld, hij zal vast optijd zijn maar je zal vast nog niet bevallen!

7. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Hier ook een man als militair zit ook weer alleen thuis. Mijn man is Sgt 1. En hoeft voorlopig gelukkig niet weg, maar is door de weeks ook niet thuis. Misschien een lichtpuntje voor jullie er gaan verhalen dat de KMS verplaatst wordt naar wat centralers! En waar rook is is vuur...

Ik moet weer even afkicken hij was afgelopen half jaar tijdelijk dichter bij huis. Nu is hij weer op de kazerne elke avond, dat is wel even omschakelen.

Zijn er nog meer vrouwen van die ook al een uitzending meegemaakt hebben? Ik ben zo benieuwd hoe een kindje daar op reageert. Ik heb wel uitzending meegemaakt maar toen hadden we nog geen kinderen.

Wel leuk dat hier zoveel vrouwen van militairen zijn, dan hebben we een beetje steun aan elkaar!

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

wel een uitzendign maar ook zonder kind, ik weet dat er onder algemene clubs ook een militairs vrouwen clubje zit, praat er zelf niet mee overigens.

9. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    een beetje uo to date clubje of is het een beetje doodgebloed? Anders moeten we maar zo'n club starten, ik zal wel even zoeken.

10. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    ik kan niet zo'n club vinden, iemand anders?

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Bedankt voor jullie lieve reactie's.
    Normaal gesproken ben ik er wel aan gewend dat hij 5 dagen per week van huis is, maar nu aan het eind van de zwangerschap valt het me echt zwaar om alles alleen te moeten doen met een peuter.
    Ik weet dat er van alles kan worden geregeld door defensie als de bevalling begint.
    Maar de km's blijven hetzelfde.
    En aangezien ik de vorige keer in 4 en half uur ben bevallen....en de vk verwacht dat het dit keer nog sneller zal gaan...ben ik toch erg bang dat hij er niet bij kan zijn mocht ik eerder bevallen.
    Vanmiddag belde hij me nog even dat ik waarschijnlijk vrijdagavond niet op hem hoefde te rekenen.
    Waarschijnlijk hebben ze zaterdagochtend pas eind appel.
    Dus dan is hij pas tegen de middag thuis.
    Pff...het zijn maar een paar extra uurtjes dat hij weg is....maar op vrijdag als hij thuis komt ben ik gewoon echt op.

@Maybe01, ik heb een hele tijd meegekletst met de militairs vrouwen, we waren echt een hecht clubje, maar helaas is dat allemaal wat verwaterd.
    Ik heb 2 uitzendingen meegemaakt, gelukkig allebei zonder kinderen.
    Bij 1 uitzending was ik wel net zwanger.

@Jubbos, veel succes voor je man op de kms!
    Doet hij ook de verkorte opleiding?

@Ukkiefct, ik hoop voor je dat de baby in iedergeval tot dit weekend netjes blijft zitten!

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

hij doet de opleiding van 5 mnd, maar als ik zo van jouw hoor van je hoeft vrijdagavond niet op me te rekenen krijg ik alweer de kriebels, ik werk 9 van de 10 keer op zaterdag en dan zou ik nog last minute oppas moeten regelen, vind dat je als militairsvrouw met een man op de kazerne veel in moet leveren helaas. Wou dat ik kon stoppen met werken, maargoed dit is wel erg off topic.

On topic, snap ik hoor dat het zwaar is, heb je wel wat back-up/oppas overdag zodat je soms ook even wat tijd hebt om bij te tanken? Slaapt je dochter nog overdag, want dan ook gewoon echt gaan liggen en laat het huishouden maar een beetje voor wat het is ofzo, gewoon zoveel mogelijk rust pakken.
    Maar hoe groot is de kans dat je nu zou bevallen? Die is gewoon zeer klein toch? Komt echt allemaal wel goed joh...maar snap dat het zwaar is, vond vandaag alleen al zwaar met een peuter laat staan hoogzwanger.

13. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik snap helemaal hoe je je voelt, ik kom ook uit het noorden en de tijden van ksm ook meegemaakt, echt niet een pretje. Die van mij zit nu iets dichterbij, hij komt door de weeks een keer thuis als het lukt. En soms moet hij een half jaar in een ziekenhuis stage lopen dan heeft hij vaak nog een beetje invloed waar hij zit (Groningen/Leeuwarden) Maar als hij pech heeft is het spijkenisse.
    We hebben het er ook over gehad hoe het zou zijn als hij daar zit en het begint, hij kan in ongeveer 2 uur hier zijn, ik hoop gewoon dat het eventjes duurt voordat ze komen (tweeling).
    Ik ben eigenlijk ook wle benieuwd hoe jullie mannen zijn. Ik hoor heel vaak negatieve verhalen over mannen die militair zijn. Die van mij kan ik totaal niet in het plaatje zetten.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #14 consider, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
    @Jubbos, en het is ook nog niet officieel bevestigd dat hij vrijdagavond niet thuis komt.
    Maar de vorige lichtingen van de opleiding waren allemaal na deze oefening nog op zaterdagochtend op de kazerne...dus we gaan er maar vanuit dat ie niet komt.
    Ik hou sowieso rekening dat hij een keer een mentale training kan krijgen en in het weekend niet naar huis mag.
    Maar voor jou ook erg vervelend aangezien je op zaterdag werkt.
    Je kunt gewoon er niet op rekenen en moet altijd oppas ofzo iets achter de hand hebben, neem aan dat je man ook wel eens een oefening heeft.
    Gelukkig heb ik nu verlof en kan ik onze dochter de ochtenden die ik normaal zou werken wel gewoon naar het kdv brengen.En dat doe ik ook...heb dat ook gewoon echt nodig!
    Maar door mijn lage hb ben ik sowieso erg moe.

Vervelend dat je wel moet werken! Wat voor werk doe je?
    Het lijkt me erg vervelend om op zaterdag te moeten werken, terwijl je man dan thuis is en je elkaar al niet veel ziet.
    Ik hoef gelukkig niet te werken, maar vind het wel lekker om ff van huis te zijn en mijn vak uit te oefenen.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    @Maybe01, waar zit je man gelegerd? en waar wonen jullie ongeveer in het noorden?
    Jeetje zwanger van een tweeling! Dat lijkt me (vooral op het eind) erg zwaar!
    Tja ik hoor ook wel eens negatieve verhalen over militairen en ook ik herken mijn man er niet in.
    Mijn man is erg zorgzaam voor ons, en verder is hij erg rustig...niet echt een type macho ofzo.
    Hij zit inmiddels 8 jaar bij defensie en is niet meer (ook nooit geweest) een opgeschoten ventje die ruzie zoekt.

16. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    @ Consider wij wonen in Friesland, mijn man zit nu ook ong. 8 jaar bij Defensie, eerst in weerd KMS daarna 5 jaar bij de infanterie (in Havelte) Daarmee in 2006 naar afghanistan geweest. Nu zit hij in opleiding in Hilversum voor AMv'er (Militair verpleegkundige) Daarvoor moest hij stage lopen in verschillende ziekenhuizen in NL waardoor ik soms geluk had dat hij wat dichter bij huis was. Nu zit hij komende 9 maanden vast in Hilversum en daarna 2 jaar in Ermelo. Opzich vallen de reistijden nu wel mee, als ze het woord files in NL niet kende! Mijn man is ook heel zorgzaam, vooral nu ik zwanger ben. En die van jou wat heeft hij gedaan bij Defensie?

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #17 consider, 4 jul 2011
    (ff een stuk verwijderd ivm herkenning)

Grr die file's in nederland...hou er maar over op!
    Zijn ze zo een paar uur later thuis!
    Wat doen jullie verder in het dagelijkse leven?

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

de mijn heeft ook in Havelte gezeten haha... verder globaal nog ff gelezen, reageer later. Heb mn man nu aan de telefoon.

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

De mijne heeft wel infanterie gedaan......... hij komt na de kms in de vredepeel, plaats de peel ook in Limburg, dus voorlopig nog intern, tenzij ons huis snel verkocht is.

Ik werk op de huisartsenpost voor 22 uur per week, ga hopelijk binnenkort 18 uur werken. Maar inderdaad we zullen elkaar weinig zien de komende maanden/jaren.

20. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    #20 Maybe01, 4 jul 2011
    Wat doe jij verder in dagelijks leven?

Deel Deze Pagina