Zwangerschapscursus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mo1977, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Hoi,

Ik vroeg me af of er hier ook meiden zijn die geen cursus hebben gedaan tijdens de zwangerschap. Ik heb er de puf niet voor en ben er ook het type niet voor. Weet nu al dat ik dan maar een paar keer ga en dan niet meer. Ik wil wel naar een info avond voor de bevalling en naar een infoavond in het ziekenhuis. Maar gym of zwemmen of joga het trekt mij allemaal niet.

Zou het nodig zijn? Vroeger hadden ze dit toch ook niet? Ik heb het idee dat het een beetje een hype is of zit ik er naast?

Groetjes,
    Mo

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb het ook niet gedaan. gewoon geen zin in. ben er ook geen type voor.

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het moet wel je ding zijn en laat je vooral niks opdringen omdat het "zo hoort" bah. daar heb ik echt een hekel aan, gewoon jezelf blijven en er zijn ook genoeg boeken over zwangerschap, bevalling en na de geboorte ;)

ik doe wel een cursus maar dat is puur omdat ik uit onzekerheid ook graag een voorbeeld wil en een beetje praktijk oefeningen.

4. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Waarom probeer je het niet ?
    Ik dacht het ook en ben toch gegaan en heb er achteraf best veel aan gehad en ook leuke contacten aan overgehouden ...

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik wou het eerst ook niet en heb toen toch gekozen voor een cursus maar wel met partner. Ik vind het zelf erg prettig, omdat het best wel wat onzekerheden weg neemt. Ook wel fijn om met een ervaren persoon te kunnen praten erover. Ik ben nogal een angsthaas en ze doet ons wel goed begeleiden. Ook leuk met andere stellen.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ha is was/ben er ook geen type voor..van die thee kransjes...wat denk je? Was harstikke sporten en elke keer bezweet thuis komen. Leer hoe je je houding moet aanpassen..en lichaamsdelen kan ontzien...nix verkeerds aan..en heel informatief qua bevalling, kraam periode en borst voeding en daarbij deden we wat op de cardio toestellen. Heel nuttig en goed voor geest en lichaam....en daarbij zat ook 6 lessen na-gym ..ook heel belangrijk..misschien wel belangrijker ;)

Volgende zwangerschap doe ik het echt wel weer :D

7. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij de eerste ben ik naar een gewone cursus geweest, echt theemutsen en klaaguurtje...bahbah. Pijntje hier, krampje daar... :(

Bij de tweede heb ik yoga gedaan, maar daar heb ik maar 2 lessen van kunnen volgen omdat ik toen het ziekenhuis in moest. Dus daar kan ik niet goed over oordelen.

En nu met de derde zit ik op zwangerfit, geen gemuts, gewoon aan je conditiewerken (aerobicsachtige oefeningen) en daarnaast een beetje praktische informatie rondom zwangerschap en bevalling. Dat vind ik wel lekker, ben je toch goed bezig.

Maar als je er geen zin in hebt, gewoon lekker niet doen hoor! Je voelt straks instinctief heel goed aan hoe je je weeën het beste op kan vangen e.d.. Daar heb je echt geen cursus voor nodig. En er staat heel veel wijsheid op internet en in boeken.

8. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Niet gedaan bij de eerste en ook niet bij de 2e nu
    en mn eerste bevalling deed ik perfect!
    Je doet dingen toch vaak op eigen gevoel
    helemaal op dat moment...
    Tenminste dat had ik dan..

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik ben geen enkele keer geweest
    niks voor mijn gewoon ;)
    en tijdens de bevalling word je goed begeleid,dus alles komt op de pootjes terecht hoor

maar je zou een keer naar een les kunne gaan kijken,en als je het dan wat lijkt,alsnog je aanmelden

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb yoga gedaan, 8 lessen, vond het wel leuk maar ik heb niet nog een 8 lessenkaart gekocht. ik weet niet of ik er wat aan heb, ik vind het wel fijn dat ik een beetje weet wat goede ademhalingstechnieken zijn. Das zowiezo wel handig voor mij, want ik hyperventileer nogal snel.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ga wel yoga doen denk ik.. ik ben echt een controlfreak en moet echt leren om dingen over me heen te laten komen. denk dat ik me anders tegen de weeen ga verzetten en dat schiet niet op natuurlijk.

Deel Deze Pagina